|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 13:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Dedink
Geregistreerd: 19 maart 2012, 20:46 Berichten: 409 Woonplaats: Monster
|
 Piepen in het Westland
Vandaag de gemeente gebeld of ik mag piepen in het Westland ,omdat ik gehoord had dat daar apv verbod geld antwoord: Geachte heer Dedink
U vroeg ons waar u binnen Westland met een detectieapparaat mag gebruiken.
Antwoord: op grond van artikel 5:70 APV kan de burgemeester een gebied aanwijzen waar er geen detectieapparatuur gebruikt mag worden. In 2008 heeft de burgemeester een besluit tot aanwijzing genomen. Er wordt daarbij verwezen naar een tekening. De tekening die bij dit besluit hoort te zitten zit is echter helaas niet te vinden. Voorts kent het besluit geen motivering. Juridisch gezien is het u dus toegestaan om overal te detecteren met uw Detectie apparaat
|
| 07 jun 2013, 22:58 |
|
 |
|
Dedink
|
 Re: Piepen in het Westland
Toen de vraag mag ik dan ook in het duin gebied lopen
Antwoord : Het feit dat er het toegestaan is op grond van voornoemd APV-artikel, wil niet zeggen dat andere regelgeving het ook toestaat. Anders gezegd. Met toestemming op grond van de APV heb je geen vrij briefje om bijvoorbeeld je in de zeereep te begeven (of in welke straat dan ook)op die plekken te komen die anders ook verboden zijn.
|
| 07 jun 2013, 23:04 |
|
 |
|
Dedink
|
De tussen haakjes zijn mij worden Komt er op neer Duss ik mag overal lopen maar tog ook weer niet
|
| 07 jun 2013, 23:05 |
|
 |
|
bvs555
|
Echt ambtenaren taal het mag niet maar toch ook weer wel leuk als je dit antwoord krijgt. Wij vragen ons af hoe het allemaal in elkaar steekt hier in wetjes land . Als wij ergens gaan zoeken vragen we toestemming aan de eigenaar van het betreffende land (akker) en gaan lekker aan de gang we hebben al weer aardig wat akkers waar we na de oogst op mogen vermoedelijk komen we tijd te kort  . gr bert en erik
|
| 08 jun 2013, 10:17 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|