|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 01:05
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jacobtaal
|
 mest en schrikdraad
Ik ging vanmiddag met m, n md op pad. Ik mocht van een boer in zijn weiland zoeken. Dit veld was besproeid met koemest en er liep schrikdraad omheen. Het zoeken ging niet lekker.de md bleef bijna de hele tijd een beetje piepen en de getallen van de indicatie voor metalen bleef ook maar heen en weer gaan. Kan de mest of het schrikdraad die storing veroorzaken of zou mijn md nu al kapot zijn. Ik heb hem net een week of 6.ik heb wel de batterijen verwisseld(4x aa).maar die zitten er goed in dat heb ik al een paar keer nagekeken. Ik heb een garret at pro Gr jacob
_________________ Gr Jacob
|
| 30 jul 2013, 19:45 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
 Re: mest en schrikdraad
Schrikdraad en stroomkabels hebben vaak een negatief effect op detectors. Je md is niet kapot En mest heeft geen invloed op je md zover ik weet. Dus als je gaat zoeken op dat weiland gewoon een meter of 2 bij het schrikdraad vandaan blijven. Groetjes, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 30 jul 2013, 19:52 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Storing van de schrikdraad. Paar meter vanaf blijven, en het is opgelost.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 30 jul 2013, 19:53 |
|
 |
|
dirkdezoeker
Geregistreerd: 25 feb 2012, 06:59 Berichten: 146 Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
|
frequentie aanpassen (4 mogelijkheden) grondbalans niet vergeten gevoeligheid beetje zakken dan moet het lukken 
_________________ groeten Dirk zoek met ACE 250/AT Pro
|
| 30 jul 2013, 20:00 |
|
 |
|
btns
|
En niet over het schrikdraad heen piesen. (Sorry, oud familiegrapje)
|
| 30 jul 2013, 20:17 |
|
 |
|
jacobtaal
|
Het vreemde is dat ik wel 30meter van het schrikdraad afwas. Maar ik heb wel eens gehoord dat mest ook invloed heeft op je md.en dat was rijkelijk gesproeid.ik hoop niet dat ie kapot is, ik heb nog wel garantie maar ik heb geen zin in al die poespas.opsturen e.d.vooral nu ik net zo lekker bezig ben op mijn vakantie. Morgen maar weer even proberen op een andere plek. Gr jacob
|
| 30 jul 2013, 20:57 |
|
 |
|
Misfit
|
jacobtaal schreef: Het vreemde is dat ik wel 30meter van het schrikdraad afwas. Maar ik heb wel eens gehoord dat mest ook invloed heeft op je md.en dat was rijkelijk gesproeid.ik hoop niet dat ie kapot is, ik heb nog wel garantie maar ik heb geen zin in al die poespas.opsturen e.d.vooral nu ik net zo lekker bezig ben op mijn vakantie. Morgen maar weer even proberen op een andere plek. Gr jacob Afstand zegt niet alles... In de buurt van hogesnelheidstreinen die aan en af in een soort pulsen stroom krijgen heb ik op 200 meter afstand nog wel last gehad. Sommige detectors storen zowiezo bij bovenspannings-leiding, hoogspannings-kabels of bvb ondergrondse stroomkabels. M'n C-Scope moet ik een meter of 3 a 4 van schrikdraad blijven.
|
| 30 jul 2013, 21:04 |
|
 |
|
jacobtaal
|
Hallo Ik heb gisteravond nog weer even gezocht op een weiland (zonder schrikdraad). Gelukkig deed de detector weer normaal en is ie niet kapot. Ik ga van de week wel weer een keer terug naar dat bemeste weiland. Ik denk zelf dat het eerder aan de mest lag dan aan het schrikdraad. Gr jacob
|
| 01 aug 2013, 17:25 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 885 Woonplaats: Voerendaal
|
jacobtaal schreef: Hallo Ik heb gisteravond nog weer even gezocht op een weiland (zonder schrikdraad). Gelukkig deed de detector weer normaal en is ie niet kapot. Ik ga van de week wel weer een keer terug naar dat bemeste weiland. Ik denk zelf dat het eerder aan de mest lag dan aan het schrikdraad. Gr jacob mischien hadden de beesten veel spinazie gegeten.... 
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 01 aug 2013, 20:29 |
|
 |
|
viros
|
|
| 01 aug 2013, 20:36 |
|
|