|
|
Het is nu 04 maart 2026, 12:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bvs555
|
 Aanmelden vondsten
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun vondsten aanmelden . Wij hebben vorig weekend een zilveren gulden Utrecht 1706 gevonden en kunnen weinig vinden hier over natuurlijk hebben de info gekregen via dit super forum maar verder als dat komen we niet dus wat muntenhandelaars aangeschreven met weinig resultaat het geld museum Utrecht er een liggen maar die hebben een wachttijd van enkel maanden dus worden we niet veel wijzer. We willen hem zeker niet verkopen maar wel veilig opbergen want we vermoeden dat de waarde hoger ligt als de munthandelaren opgeven gezien er weinig of geen aangeboden worden . Voorlopig gaat hij achter slot en grendel. We komen er steeds meer achter dat de gevonden munten stiekum een aardig geld bedrag vertegenwoordigen nogmaals we zijn geen broodzoekers maar zijn zuinig op onze vondsten en in deze tijd weet je het maar nooit .
gr bvs555 bert
|
| 13 okt 2013, 12:51 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Re: Aanmelden vondsten
Hoi,
Geen idee hoeveel die munt waard is, heb er zelf een uit 1701, maar volgens mij moet je alle munten van voor 1600 aangeven. Zelf heb ik die nog niet gevonden dus heb ik nog niets aangegeven. Mijn mede zoekers wel en die hebben het netjes gemeld. Na aanmelding kun je ze gewoon verkopen (als je wil, maar we zoeken toch niet voor de poen? Soms kan je het wel goed gebruiken dus genoeg reden voor of tegen das persoonlijk) Als ie echt bijzonder is eerst wel laten onderzoeken door de kenners (als ze willen).
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 13 okt 2013, 14:52 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Ja, weet ook niet hoe dat zit met aanmelden. Zelf zou ik ook nooit iets verkopen, gaat lekker de verzameling in. Maar laatst had ik, hoewel in slechte kwaliteit, een munt uit 1575 gevonden, moet ik die dan aanmelden of niet? Weet niet hoe de regels zijn? 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 13 okt 2013, 17:04 |
|
 |
|
bvs555
|
clemens schreef: Hoi,
Geen idee hoeveel die munt waard is, heb er zelf een uit 1701, maar volgens mij moet je alle munten van voor 1600 aangeven. Zelf heb ik die nog niet gevonden dus heb ik nog niets aangegeven. Mijn mede zoekers wel en die hebben het netjes gemeld. Na aanmelding kun je ze gewoon verkopen (als je wil, maar we zoeken toch niet voor de poen? Soms kan je het wel goed gebruiken dus genoeg reden voor of tegen das persoonlijk) Als ie echt bijzonder is eerst wel laten onderzoeken door de kenners (als ze willen). Inderdaad blijft een moeilijk iets,we gaan hem zeker niet verkopen we hebben wel veel oudere munten maar ik blijf het een vaag item vinden voorlopig laten we het maar even zo .
|
| 13 okt 2013, 17:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bvs555 schreef: Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun vondsten aanmelden . Wij hebben vorig weekend een zilveren gulden Utrecht 1706 gevonden en kunnen weinig vinden hier over natuurlijk hebben de info gekregen via dit super forum maar verder als dat komen we niet dus wat muntenhandelaars aangeschreven met weinig resultaat het geld museum Utrecht er een liggen maar die hebben een wachttijd van enkel maanden dus worden we niet veel wijzer. We willen hem zeker niet verkopen maar wel veilig opbergen want we vermoeden dat de waarde hoger ligt als de munthandelaren opgeven gezien er weinig of geen aangeboden worden . Voorlopig gaat hij achter slot en grendel. We komen er steeds meer achter d aat de gevonden munten stiekum een aardig geld bedrag vertegenwoordigen nogmaals we zijn geen broodzoekers maar zijn zuinig op onze vondsten en in deze tijd weet je het maar nooit .
gr bvs555 bert 1 munt uit 17 zo veel hoef je niet aan temelden een schat wel
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 okt 2013, 19:11 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
algemene vuistregel
wel aanmelden:
◾lakenloden ◾gespen ( geen moderne) ◾knopen vóór 1600 ◾kledinghaken ◾fibula's/mantelspelden ◾boekbeslag ◾muntgewichten ◾rekenpenningen ◾pelgrimsinsigne ◾wapens ◾gereedschap ◾gouden en zilveren munten vóór 1795 ◾koperen munten vóór 1795 (behalve duiten) ◾halve duiten ◾en alle overige wat ouder is dan 500 jaar
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 13 okt 2013, 19:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hoi pink
vroeger kon je munten bij het munten penning kabinet maar dat is naar de kloten
waar moet dat nu
|
| 13 okt 2013, 19:38 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
munten doe ik gewoon bij de gemeente/stads archeoloog. dit heb ik nog nooit bij het penningenkabinet gedaan. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 13 okt 2013, 19:44 |
|
 |
|
bvs555
|
Hey mannen bedankt duidelijke uitleg.
bvs555 bert
|
| 13 okt 2013, 19:51 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
hmm, munten van voor 1795 (zilver en goud) Dan moet ik toch nog wat gaan melden denk ik. Nu nog uitzoeken bij wie.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 13 okt 2013, 20:11 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Heb ook nog o.a. lakenloodjes en oude middeleeuwse gesp dat ik dan moet aanmelden. Zal eens uitzoeken waar ik dat kan doen, bedankt voor de uitleg! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 13 okt 2013, 20:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
pinkeltje schreef: munten doe ik gewoon bij de gemeente/stads archeoloog. dit heb ik nog nooit bij het penningenkabinet gedaan.  WIJ ALTIJD ons archeoloog zij meld ze daar maar aan dan krijr ik ze wel te zien je hoorde het daar altijd aan de melden ook met madelinus daar geweest hoe het nu zit zou het niet weten kijk harry kijk maar is bij munten http://www.detectoramateur.nl/vondsten- ... dsten.htmlhttp://www.detectoramateur.nl/nieuws/me ... dsten.html
|
| 13 okt 2013, 23:19 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|