Logo
Het is nu 03 jun 2026, 22:56

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
 Metaaldetector afdeling, meer dood dan levend???! 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Metaaldetector afdeling, meer dood dan levend???!
Hoi allemaal, ik ben een liefheber van metaaldetectoren, en het is een must voor de metaaldetector zoekers daarom verbaasd het me een beetje dat er weinig tot geen beweging is op deze afdeling, en om deze reden huilend in een hoekje te gaan zitten wilde ik niet :07 vandaar mijn vraag heben julie ideen of voorstellen hoe we hier een beetje leven in kunnen blazen????????
gr. highlander

08 jun 2008, 20:42
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Metaaldetector afdeling, meer dood dan levend???!
hoi @ Highlander,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Highlander schreef:
Hoi allemaal, ik ben een liefheber van metaaldetectoren, en het is een must voor de metaaldetector zoekers daarom verbaasd het me een beetje dat er weinig tot geen beweging is op deze afdeling, en om deze reden huilend in een hoekje te gaan zitten wilde ik niet :07 vandaar mijn vraag heben julie ideen of voorstellen hoe we hier een beetje leven in kunnen blazen????????
gr. highlander

Wilhelm is hier moderator,maar waarschijnlijk heeft hij te
weing tijd

we gaan in overleg

zal vervolgt worden :05

grt chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

08 jun 2008, 20:52
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Hoi highlander
de meeste zoekers weten wel wat er te koop is op detectoren gebied
wat jij doet en marcel 1 op PI GEBIED daar zal je in de toekomst wel veel over horen
men wil toch weer dieper

ik denk dat het daar door komt

groetjes de ed

08 jun 2008, 21:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo allemaal,

Ik weet het,.. zolang je zoekt met een detektor, en alles gaat goed
en je bent tevreden,..dan hou je je daar niet mee aan de lungel,(bezich)

teminste ik niet, ik ben teveden, en al zo lang,en ik zal het nog lang zo blijven,

Ik zoek met een Minelab,..ik heb er twee van, een originele
en de andere is een omgebouwde ,..weegt niets meer,
een betere stofzuiger bestaat er niet.

grt Bert

08 jun 2008, 23:08
Profiel

Antwoord met een citaat
....het hoeft niet alleen over detectoren te gaan hoor :03 , het zou mooi zijn als we een soort database kunnen opbouwen waar men informatie vandaan kan halen, niet alleen over detectoren maar ook over b.v. schotels of koptelefoons>>>ikzelf kan hierover bijna geen gebruikersinformatie vinden terwijl het toch een belangrijk aspect is voor het zoeken.
Ikzelf kijk altijd uit naar onafhankelijke gebruikerservarings verhalen of tests zoals in België, deze informatie is erg belangrijk als je b.v. een detector gaat kopen, stoort hij bij spanningskabels hoe zwaar is hij, KHZ?, goed voor de stort? slecht voor het strand? en ga maar door... als je deze informatie al in het voortraject kunt filteren dan kun je gerichter naar een detector zoeken en heb je veel minder kans een detector te kopen die achteraf toch niet aan jou eisen voldoet?!

gr. highlander

09 jun 2008, 07:49
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
nog steets niet

25 okt 2013, 10:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Na vijf jaar geen teken van leven, lijkt mij te zijn overleden, maar de positieve kant ervan is dat het even wordt aangehaald, is er een dokter in de zaal die even naar deze patient wil kijken?

25 okt 2013, 10:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Hannibal :10 :10 :10 , ik hoop ook nog steeds dat er wat gebeuren rond deze thread!?
gr. highlander

25 okt 2013, 10:43
Profiel
Antwoord met een citaat
Jullie mogen plaatsen wat jullie willen hoor !
Als je nieuwe dingen ziet, slinger het er maar op :10

25 okt 2013, 10:45

Antwoord met een citaat
@ Misfit, dat doe ik al de hele tijd hoor :pol , ik mis een moderator dus Wilhelm op deze afdeling :04 natuurlik begrijp ik dat hier niet altijd tijd voor is, maar ik persoonlijk vind dat er weinig uit die hoek komt :04 , ik heb er ook geen problemen mee dat dit gekoppeld wordt aan verkoop activiteiten zoals b.v. een verzamelbestelling zo heeft Wilhelm er wat aan en wij krijgen %en :07 dus iedereen tevreden, maar goed dit is een idee en opmerking van mijn kant.

gr. highlander

25 okt 2013, 11:24
Profiel

Antwoord met een citaat
discussies over detectors lopen meestal op niets uit en meestal praat men voor eigen parochie. Dat is persoonlijke mijn mening :!:

maar ik heb nog wel een relatief nieuwtje misschien. voor wie het interesant vind:

Het lijkt er op dat men binnenkort bij Minelab(codan) met goedkopere (beginners)detectors op de markt komt.
Hier een stukje uit het jaar report voor aandeelhouders.

http://www.aspecthuntley.com.au/asxdata ... 456336.pdf

In FY13 we released a significant number of new products. In our Minelab division we launched the CTX
3030, an exciting feature-packed metal detector which has set a new standard in the coin and treasure
segment of the consumer market.
In a business in which we have tended to highlight our gold detector
sales into Africa, it is worth noting that this consumer segment of our offering represents about 30% of
Minelab’s  sales,  and  has  demonstrated   strong and steady growth during the past four years. In addition to
the new CTX platform, we also released a number of high value-add accessories, including a pinpointer
and a state-of-the-art harness.

We have a number of exciting new product releases planned during the
next two years, including the introduction of a low-cost metal detector, which will open up a completely
new market segment for Minelab.

In addition to competing in the lucrative first-world market for lower-
priced metal detectors at the entry level
,it is designed to make metal detecting more attractive and
accessible to emerging world customers and to bring even more people, particularly younger enthusiasts,
into the activity.

Our next flagship gold detector will be based on new technology that we have developed and verified;
technology that will dramatically improve detector performance.

:sd

25 okt 2013, 11:58
Profiel

Antwoord met een citaat
@ Marco"discussies over detectors lopen meestal op niets uit en meestal praat men voor eigen parochie. Dat is persoonlijke mijn mening " dan begrijp je de input hiervan niet, het doel is ervaringen uit te wisselen, nieuwtjes te vertellen, test verslagen te berichten mits goed onderbouwd, maar ook prijzen te vergelijken, service van handelaren te bepraten enz. enz. :03
gr. highlander

25 okt 2013, 12:17
Profiel

Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
@ Marco"discussies over detectors lopen meestal op niets uit en meestal praat men voor eigen parochie. Dat is persoonlijke mijn mening " dan begrijp je de input hiervan niet, het doel is ervaringen uit te wisselen, nieuwtjes te vertellen, test verslagen te berichten mits goed onderbouwd, maar ook prijzen te vergelijken, service van handelaren te bepraten enz. enz. :03
gr. highlander

ik schreef net nog een nieuwtje hier boven :03

maar ik begrijp heel goed wat je zeggen, ik reageer ook om de discussie nog eens wat aan te zwengelen
In het verleden heb ik regelmatig ervaringen uitgewisseld, nieuws gepost etc.etc. maar als dan de respons 0 is of als je zelfs genegeerd wordt gaat de animo om dat te doen snel weg. maar zoals ik al zei het is een persoonlijke mening !

:sd

25 okt 2013, 12:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
@ Marco"discussies over detectors lopen meestal op niets uit en meestal praat men voor eigen parochie. Dat is persoonlijke mijn mening " dan begrijp je de input hiervan niet...

...Het doel is ervaringen uit te wisselen, nieuwtjes te vertellen, test verslagen te berichten mits goed onderbouwd, maar ook prijzen te vergelijken, service van handelaren te bepraten enz. enz. :03
gr. highlander

Marco heeft wel grotendeels een punt, in deze hoek lopen discussie's vaak uit op "grootste piemel"-betogen, waarbij degenen met de Ace150 willen aantonen dat niks dieper gaat, en de CTX-bezitters willen goed-praten waarom ze een gods-vermogen uitgaven aan een ML Safari met TomTom :03

Dat laatste gedeelte gaat in ieder geval moeilijk worden, omdat we nu eenmaal met een forum-sponsor werken, en het geld nodig is om het forum in de lucht te houden.
Ik heb het een tijdje mogen doen (en van harte), en had het nog steeds wel willen doen, maar het blijkt moeilijk te combineren te zijn met de andere belangen... Ergens misschien jammer, maar snap ook wel dat er een lastig dilemma in zit & er belangen zijn die boven mijn (gigantische) ego gaan :07

25 okt 2013, 12:57

Antwoord met een citaat
Hello.

Mijn persoonlijke mening is ook, dat er voor een detectieforum, wel iets meer activiteiten verwacht mogen worden in deze rubriek. Wel vind ik het fout om de moderator hierop aan te spreken. We kunnen allemaal iets openen he. :goezo:

@Misfit: hadden we maar een tomtom :lol:

Minelab Manticore

25 okt 2013, 14:11
Profiel

Antwoord met een citaat
"Wel vind ik het fout om de moderator hierop aan te spreken", hier ben ik het niet helemaal mee eens :07 natuurlijk kan iedereen in deze rubriek iets plaatsen om het aantrekkelijker te maken maar ben van mening dat ook een moderator zijn steentje hiertoe kan bijdragen ook omdat Wilhelm veel "know how" bezit en over het algemeen sneller over informatie beschikt dan wij, daarbij zullen zeker mensen zijn die met vragen zitten waarop Wilhelm een antwoord zou kunnen geven, een moderator is niet voor niets een moderator cq.aanspreekpunt, mijn mening.
gr highlander

25 okt 2013, 14:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Tja, vragen moeten gesteld worden voordat je ze kan beantwoorden he. Maar begrijp je wel hoor, ben het voor een deel ook met je eens. Ik ben alleen niet zo te vinden voor het vingerwijzen, naar om het even wie.

En natuurlijk behoort een moderator zn toko wat in orde te houden, maar het is absoluut niet zo dat diezelfde mod gezien moet worden als een soort meester voor de klas! Samen maken we dit forum :goezo:

Minelab Manticore

25 okt 2013, 15:30
Profiel

Antwoord met een citaat
Graag zou ik ook even willen reageren op dit topic. Mijn ervaring is namelijk als volgt:

Zodra er gesproken wordt om meer informatie te verkrijgen wordt er al heel snel hier op het forum gezegd: "ga eens met wilhelm praten. Die kan je verder helpen."

Dit lijkt me zeker geen slecht advies, het resultaat is echter, dat het topic min of meer afgekapt wordt, en er vervolgens geen discussie meer overblijft.

een voorbeeld hiervan is een al wat ouder topic:

viewtopic.php?f=603&t=50203

maar goed, ik hoop dat mijn punt hiermee duidelijk is.

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact

01 nov 2013, 12:21
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik ben van mening dat we 1 ding niet uit het oog moeten verliezen:

Wilhelm is weliswaar Dealer, maar werkt daarnaast ook nog elders en heeft hij een gezin met inmiddels schoondochters e.d :07

Met andere woorden: de hoeveelheid moeite die hij vrijwillig in dit forum stopt is al een prestatie op zich, want laten we eerlijk zijn: anderen zie je niet. Hier niet, nergens niet.

Natuurlijk zie ik als rasverkoper wel de nodige kansen, maar het moet ook uit kunnen, en we denken allemaal verschillend.
1 ding weet ik zeker: Wilhelm staat altijd voor iedereen klaar, en is naar mijn mening iemand die niet commercieel gedreven is, en deze rust is voor mij in een wereld waarin iedereen alleen maar aan Ikke, Ikke, Ikke denkt zeer welkom.

Wellicht is er voor de positie van Moderator in deze rubriek nog een plaats vrij? :03

01 nov 2013, 13:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]