|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Defixio
|
 Klopt niet helemaal...
Aankomende week krijgt mijn oudste dochter leerstof over de Romeinen voor haar kiezen. Ik mag ook weer komen opdraven voor de klas om het een en ander te vertellen en te laten zien. Ik heb alvast haar lesstof doorgenomen...
De schoolplaat "Romeinse legerplaats aan de Rijnmond (Valkenburg)" word besproken. Op de plaat moeten de kinderen het volgende aanwijzen
"Legerplaats (castellum) Verharde weg tempel Centurion Legionair Germaanse soldaat Gallische vrouwen Bronswerk Glaswerk en de Gallische koopman met ossenwagen met wijn. Het verbaasde mij dat de "Inhemers" als Gallisch worden bestempeld, verderop in de les worden weer de bewoners als Galliers bestempeld. Dit klopt niet, volgens mij was Belgie nog net Gallie en was Limburg al geen Gallie meer. Waar lag de grens van Gallie? Noord Belgie?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 nov 2008, 20:08 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Klopt niet helemaal...
Hey Defixio, Leuk man. Die foto kan ik mij nog uit boeken herinneren. Ik dacht dat Nederland bij Germania inferior hoorde. Oftwel Upper Germania. Zie deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... a_Inferior Groeten, John.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 25 nov 2008, 20:49 |
|
 |
|
Defixio
|
Klopt John, die lesstof is ook niet meer wat het was. De Romeinse plaat heb ik aan de muur hangen hier. Worden al hoge bedragen voor betaald.
|
| 25 nov 2008, 20:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
maakt niet uit er wonen wel meer buiterlander hier 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 25 nov 2008, 21:46 |
|
 |
|
leike_t
|
Je wil niet weten wat voor onzin allemaal in geschiedenisboekjes van middelbaar onderwijs staat, af en toe is het werkelijk om te janken.
|
| 25 nov 2008, 22:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|