|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Octavianvs
|
 GPS
Hallo Ik ben in het bezit gekomen van oude kaarten waarop romeinse villa's staan ergens in de Ardennen. De kaarten zijn erg oppervlakkig wat straatnamen betreft, maar met enig meetwerk kan ik de locaties vrij nauwkeurig aantekenen op Google-earth. Nu het probleem is dat veel van deze plaatsen moeilijk of niet te bereiken zijn met de wagen. Ik zal ter plekke vaak nog een flink stuk moet lopen. Kan ik hiervoor beter een wandel gps aanschaffen, aangezien deze toch niet meer zo duur zijn.? Ik heb vroeger eens een plek proberen te bereiken met een gewone auto gps midden in de bossen en dit was zo goed als onmogelijk. Of bestaat er een mogelijkheid om luchtfoto's of stafkaarten te uploaden op de gewone garmin gps om vervolgens met deze het laatste stukje dat ik te voet moet doen te navigeren., Of beter gemakshalve gewoon een wandel gps aanschaffen?
groeten oct
|
| 15 dec 2008, 13:59 |
|
 |
|
Octavianvs
|
 Re: GPS
|
| 15 dec 2008, 14:06 |
|
 |
|
johoo
|
ik gebruik mijn psp als navi in de auto maar ook te voet ik weet niet hoe die werkt in de bossen maar lijkt me geen probleem
|
| 15 dec 2008, 14:22 |
|
 |
|
Mat
|
Ik ben in het bezit van een PDA. Hierop kan je elk program instaleren dat je zelf wilt. Heb een kaarje met TOMTO, een kaartje met NAVIGON, en een kaartje met OZIEXPLORER. Dus met de auto en Tomtom zo kort mogelijk bij je vila. Dan kaartje wisselen met OZIEEXPLORER, en gelijk de kleine paadjes of rechtdoor het veld, of bos naar je vila. Je kan ook gewoon OZie gebruiken,maar deze geeft dus geen straatnamen. OZIe gebruikt de stafkaarten van rijkswaterstaat en is van ieder land beschikbaar. GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 15 dec 2008, 14:36 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Kris,.,.
Veel kan ik er niet over vertellen hier,..maar ik zou geen wandel GPS aan schaffen,.
met een voor in de auto kom je er ook,..gewoon coordinaten invoeren,
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 15 dec 2008, 15:27 |
|
 |
|
Mat
|
bertoninus schreef: Hallo Kris,.,.
Veel kan ik er niet over vertellen hier,..maar ik zou geen wandel GPS aan schaffen,.
met een voor in de auto kom je er ook,..gewoon coordinaten invoeren,
grt bert Is niet zo handig Bert, aangezien je tomtom in de bossen gewoon een vlakte aangeeft en je weet niet wat je zoal aan rivieren, beken, bergen ed nog tegen komt vooralleer je bij een grotere weg aankomt. Ozi heeft dit dus wel en je ziet elk paadje hoe klein ook. Verder kan je mooi van te voren je looproute erin vastzetten. en alles is gratis van het net te plukken Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 15 dec 2008, 16:51 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|