|
|
Het is nu 03 jun 2026, 15:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
M.N.B.79
|
 De toekomstige piepers.
Wat is jullie ervaring: Ik maak me een klein beetje zorgen om de toekomstige zoekers. En met toekomstige zoekers bedoel ik de zoekers over 200 jaar. Die groep mensen zullen geen knappe euromunt vinden in de grond. Ik heb het afgelopen jaar niet heel veel gezocht, maar als ik liep was dat om strandjes en akkers. Het viel mij op dat hier in Noord-Holland de duiten en oorde beter uit de grond kwamen dan de euro munten. En dan zijn die munten al (meestal) slecht. Of het nou en 10, 20 of 50 cent was of en 1 euro muntstuk ze waren allemaal even slecht. Ik vraag mij af wat jullie ervaring is in deze?
|
| 19 sep 2014, 11:08 |
|
 |
|
SvZ98
Geregistreerd: 24 okt 2013, 17:35 Berichten: 315 Woonplaats: Bernheze.
|
 Re: De toekomstige piepers.
Heb ik vaak wel in bossen en moerassige gebieden. Maar in stuifzand ziet een cent uit '99 (euro) er bijna nieuw uit. Terwijl een cent uit 2008 al verroest in de grond ligt op een akker. Heb zelfs gulden centen (vanaf 1948) uit de jaren 50 zwart, maar wel helemaal duidelijk. Terwijl in het bos ernaast een cent 88 al afgebrokkeld was en bijna plat. De kwaliteit van het geld is wel aanzienlijk verminderd, maar de grond waar het in zit bepaald eigenlijk hoe goed iets blijft. Gr Stan
_________________ Al lang blij als ik IETS heb!
|
| 19 sep 2014, 11:18 |
|
 |
|
Marco
|
Over 200 jaar hebben we (zij) detectors die plastic detecteren met de mogelijkheid tot discriminatie van rubber, papier en kaugum. Het metaal in de huidige euro munten heeft niet de waarde zoals vroeger het metaal had, ze roesten veel harder dan de autos van tegenwoordig 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 19 sep 2014, 11:20 |
|
 |
|
Axel
|
Straks ga je zitten naast een veld met zo`n radiografische stofzuiger,,, zo`n ding wat nu je woonkamer zuigt als je op je werk bent Zolang jij het laadstation hebt komt ie altijd bij je terug  Zolang er metalen zijn hoef je je geen zorgen te maken over toekomstige zoekers. Voor de modern-zoeker zal er altijd aanvullig komen op het strand en water. Het oude word iets minder en de berg afval in de grond/strand groter door toename van digitale detectors en digitaalzoekers die alleen de zuivere nummers opgraven  en de troep achter laten
_________________ Mvg Axel
|
| 19 sep 2014, 15:03 |
|
 |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2627 Woonplaats: linschoten
|
Tegen die die tijd hebben ze een MAGNEET die alles er uit trekt, hahahahaha
gr guus
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 19 sep 2014, 19:03 |
|
 |
|
pjottrr
|
nee joh, ik denk dat over een jaar of 50 de diepgang zo hoog is, dat het een kwestie is van 1 keer op de akker lopen, en dan is hij leeg. natuurlijk blijft alle rommel op het land liggen, want met de nieuwste bodemradar-technologie zie je niet alleen wat er precies in de grond ligt, maar kun je een hologram uit je detector toveren om het metalen object alvast te bekijken voordat het uit de grond is. Dat scheelt veel graven maar goed, alle bovenstaande sci-fi detectiemethoden daargelaten, Ik vraag me wel af of er over 200 jaar überhaupt nog gezocht wordt. als je kijkt nar het groeiende aantal zoekers, zullen de akkers veel sneller leeg gaan dan voorheen.
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 07 okt 2014, 08:25 |
|
 |
|
Misfit
|
Euromunten bestaan uit een hoog gehalte ijzer... de 'koperen' muntjes zijn ijzer met een heel dun laagje koper (verkoperd, net zoals autobumpers verchroomt zijn). Ik heb al gehalveerde centen gevonden... de kern gespleten door de roest binnen een paar jaar. De halve, 1 en 2 euro-munten zijn vermessingt of verchroomt maar ook grotendeels ijzer... dus ook die roesten weg als een tierelier. Duiten en oorden waren gewoon van goed brons, zelfs kooergeld uit de gulden-tijd was netjes kooer dat goed bewaard... Met de intrede van de euro is er helaas een gigantische devaluatie geweest.
|
| 07 okt 2014, 09:54 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|