|
|
Het is nu 03 jun 2026, 20:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Metaaldetectoren in trek na schatvondst
| Auteur |
Bericht |
|
eeric72
|
 Metaaldetectoren in trek na schatvondst
De vondst van tientallen oude munten, afgelopen weekeinde in het Gelderse Wilp, heeft veel mensen op een idee gebracht. Op Marktplaats is het aantal zoekopdrachten naar metaaldetectoren na het nieuws verdubbeld. Dat maakte de advertentiesite maandag bekend.
Zaterdag vond een deelnemer aan een schatzoekwedstrijd in Wilp een echte schat. In plaats van de penningen die de organisatoren in de grond hadden gestopt, vond hij onverwacht 58 koperen munten van meer dan 200 jaar oud. Hij mocht de schat houden.
Op Marktplaats schoot het aantal zoekopdrachten zondag vervolgens omhoog van gemiddeld 1000 naar 2000. Ook de advertenties van professionele aanbieders van metaaldetectoren op Marktplaats werden dubbel zo vaak bekeken. Op de advertentiesite worden ook vondsten van schatgravers aangeboden. Een beeldje uit de tijd van de Romeinen is met een vraagprijs van 6000 euro het duurste item.
|
| 03 nov 2014, 23:04 |
|
 |
|
bennie
|
 Re: Metaaldetectoren in trek na schatvondst
Helaas wel, dat wordt weer dringen op de akkers. Nog even en zo lijkt elke stek op een zoekdag 
|
| 03 nov 2014, 23:29 |
|
 |
|
Jormungard
|
Idd dringen, en weer (lastige )vragen bij de deur wb schatten, delen, enz.
|
| 03 nov 2014, 23:35 |
|
 |
|
SvZ98
Geregistreerd: 24 okt 2013, 17:35 Berichten: 315 Woonplaats: Bernheze.
|
Merk het dringen ook al... De mais was er letterlijk 3 minuten af, en ja hoor, loopt er al een... Zolang ze maar niet met zijn allen op mijn 'betere' veldjes komen vind ik het goed  . Maar net als afgelopen Zaterdag kan het ook wel leuk zijn. Ik kwam iemand tegen, we hadden wat gekletst en zijn samen verder gaan zoeken  . Gr Stan
_________________ Al lang blij als ik IETS heb!
|
| 04 nov 2014, 00:42 |
|
 |
|
bentutti
Geregistreerd: 20 dec 2012, 00:19 Berichten: 1135 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Ach dat zal wel meevallen, dat is van alle tijden!
Nu een hype en over een paar maanden kan je weer goedkoop detectors kopen op marktplaats.
Gr. Marcel
_________________ Dutch Salvage, Industrieel antiek, mancave en curiosa https://www.facebook.com/dutchsalvage/
Ik verzamel alles wat met Amsterdam heeft te maken
|
| 04 nov 2014, 01:25 |
|
 |
|
Axel
|
Door deze forums, die juist heel leerzaam en leuk zijn werken we zelf aardig mee aan de verkoop. Alles wat zoal gevonden word kan bekeken worden. Tevens discovery heeft een aardig aandeel voor garret at pro en gold op z`n rekening. En de stunts die de kranten halen zorgen voor een grote hype.
Naast dat het iedereen gegund is om iets te vinden zal het mij niet verbazen als door het toenemende aantal zoekers een algeheel zoekverbod in NL niet ondenkbaar is ?
_________________ Mvg Axel
|
| 04 nov 2014, 07:37 |
|
 |
|
bennie
|
Het zal toch niet, dat we ten onder gaan aan eigen succes
|
| 04 nov 2014, 13:46 |
|
 |
|
bobo
|
bennie schreef: Het zal toch niet, dat we ten onder gaan aan eigen succes Ben er wel bang voor, er zal ook wel weer een hoop volk bij komen die zich niet houden aan de regels , toestemming vragen aan eigenaar,gaten dicht gooien, beschermde gebieden e.d, allemaal in de hoop een schat te vinden...
|
| 04 nov 2014, 15:36 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
Van 58 cent  ! Over een week is alle aandacht weer verstomd, zijn de zoekopdrachten weer normaal en verkopen de handelaren weer als vanouds. Laten we ons vooral niet zo druk maken om niks!
|
| 04 nov 2014, 18:10 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
bentutti schreef: Ach dat zal wel meevallen, dat is van alle tijden!
Nu een hype en over een paar maanden kan je weer goedkoop detectors kopen op marktplaats.
Gr. Marcel Helemaal waar De meeste denken idd meteen een schat te vinden,komen die ff bedrogen uit denk dat 95% de detector na 3x zoeken aan de wilgen hangt Gr Paul
|
| 04 nov 2014, 18:59 |
|
 |
|
archeonist
|
ALFABOY schreef: bentutti schreef: Ach dat zal wel meevallen, dat is van alle tijden!
Gr. Marcel Helemaal waar De meeste denken idd meteen een schat te vinden,komen die ff bedrogen uit denk dat 95% de detector na 3x zoeken aan de wilgen hangt Gr Paul Volledig mee eens! Laten we vooral niet vergeten dat wij zoekers een grote eigenschap delen en dat is dat wij een bijzonder groot portie geduld hebben, iets wat veel mensen niet hebben. Door dat geduld doen we soms bijzondere vondsten. Die lui denken dat we bij iedere keer bukken een goudschat vinden, toch jammer voor ze dat ze dan bedrogen uitkomen met al dat zilverpapier 
|
| 04 nov 2014, 19:16 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
bobo schreef: bennie schreef: Het zal toch niet, dat we ten onder gaan aan eigen succes Ben er wel bang voor, er zal ook wel weer een hoop volk bij komen die zich niet houden aan de regels , toestemming vragen aan eigenaar,gaten dicht gooien, beschermde gebieden e.d, allemaal in de hoop een schat te vinden... helemaal mee eens. dit gedonden is al een tijd aan de gang,eerder hoorde ik er weinig over van de boeren. maar de laatste 2 jaar krijg ik steeds vaker te horen dat er ongestoord op ingezaaide akkers wordt gezocht. rotzooi achterlaten, megaputten graven. zonder toestemming.etc.etc.etc dat vindt ik veel bezorgender, dan de tijdelijke opleving in zoekers. van de 100 man die begint blijven er nog geen 10 over. maar de gevolgen van die 100 man is het ergst......  moet je voor de gein is kijken hoevaak "beginnertips" is bekeken. vooral "waar kan ik zoeken met de metaaldetector" 7724 keer bekeken.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 04 nov 2014, 21:02 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 04 nov 2014, 21:49 |
|
 |
|
janconifeer
|
Als ik voor ieder treklipje een euro kreeg was ik nu ook millioenair.Kunnen wij over een maand ook weer een leuk tweede handsje kopen op marktplaats hahaha
|
| 04 nov 2014, 22:09 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|