|
|
Het is nu 03 jun 2026, 11:41
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 21 berichten ] |
|
oplichting op markplaats.
| Auteur |
Bericht |
|
S E
|
 oplichting op markplaats.
Gaat om deze advertentie. http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lrIk een mail gestuurd kreeg dit antwoord :Uw reactie op 'Minelab CTX 3030 Metal Detector' Ik wil wel, 1000 euro, maar dat zal wet te goedkoop zijn. Beste JvH, Ik ga graag in op uw bod. Gr AdZou wel graag de reden van verkoop willen weten, en waar hij gekocht is, en of er nog garantie bij een dealer op zit. Gezien de beknopte info die de advertentie op marktplaats geeft. De flappen waaien hier ook niet binnen. Groet Jan Beste Jan, Begrijp ik volkomen. De detector werkt nog heel goed. Heb hem zelf wel een aantal keer gebruikt. Ivm financiele zorgen verkoop ik de detector. Het is een grote hobby van mij maar dan moet je wel de middelen hebben. En op dit moment lukt dat helaas niet. Ik heb de detector via ebay gekocht. Hij komt uit de USA. Alle papieren zijn erbij aanwezig. Garantiebewijs ook. Volgens mij zit er 10 jaar garantie op. Heb hem 2 jaar geleden gekocht dus is dat nu nog 8 jaar. Hij heeft nog geen mankementen gehad en verwacht dat dit ook niet zal gebeuren. Verder werkt de detector uitstekend. Hij is waterproof. Hij heeft een gekleurde LCD. Dit is wel de meest uitgebreide detector ter wereld eigenlijk. Alles zit erop en eraan. Gr AdOke, hoe wil je het doen, ik wil eerst kijken of alles goed is, voordat ik betaal. Groet Jan Maar toen google ik het nummer van die minelab en kreeg dit: http://www.ebay.com/itm/Used-Minelab-CT ... 1692511376Dit is toch oplichting 
_________________ Gr Jan
|
| 04 maart 2015, 13:13 |
|
 |
|
Highlander
|
 Re: oplichting op markplaats.
_________________ Gr. Highlander
|
| 04 maart 2015, 13:26 |
|
 |
|
Hans1971
|
Dit klopt van geen kanten, 1 dag actief. Dan weet je meestal al genoeg. Altijd vragen of je hem op kan halen en wat dan het adres is. Dan hoor je daarna niks meer. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 04 maart 2015, 13:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
als et nu wel lukt geef je gewoon die md aan mijn Jan 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 maart 2015, 13:43 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
vieze honden zijn het, mijn dochter maakte €150 over voor een paar schoenen en je kunt wel raden wat er gebeurde aangifte bij de politie heeft ook niet veel zin, terwijl zij het iban nr kunnen achterhalen, en de iban nr houden kunnen traceren , maar het heeft geen prioriteit zeggen, er moeten meerdere mensen aangiften doen zeiden ze het telefoon nr is niet te achter halen omdat ze werken met van die losse kaartjes wat je bij drogist en supermarkt en andere winkels kunt kopen. maar van andere kant ontzettend dom, je kunt het zo regelen als het product is aangekomen volgt er pas een betaling via postbank of bank het kost mij €150 en niet mijn dochter groet Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 04 maart 2015, 13:45 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Ik hou wel van diepe gaten waar dit tuig in kan verdwijnen 
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 04 maart 2015, 13:51 |
|
 |
|
S E
|
Heb wel mail aan marktplaats gestuurd, maar goed, zal ook wel nie veel uitmaken. Maar je wordt gewoon misselijk van zulke lui 
_________________ Gr Jan
|
| 04 maart 2015, 14:00 |
|
 |
|
Maurits
|
Misselijk mannetje SE, daar heb je een punt hij flikt het ook met die snijmachine. Dat zijn vier verschillende foto's van vier verschillende modellen op andere plaatsen. Die bottenzaag die hij verkoopt is een eng ding... https://www.youtube.com/watch?v=XVSRm80WzZk
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 04 maart 2015, 17:20 |
|
 |
|
hapjes
Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28 Berichten: 591 Woonplaats: heerde
|
Altijd uitkijken op mp had ook een keertje een dure laptop van me vrouwtje te koop aangeboden. Een zogenaamde alienware gelijk reactie van Nigerianen met een zielig verhaal en het bekende verhaal 1 dag actief. Trap nooit in zulke grappen dan kun je beter via het forum een detector kopen of bij een dealer.
groet joop.
|
| 04 maart 2015, 17:30 |
|
 |
|
S E
|
Dit krijg je dus terug van marktplaat. Beste mevrouw/meneer, U doet melding van een verdachte adverteerder. Bedankt dat u de moeite heeft genomen om ons hiervan op de hoogte te brengen. Ik heb één en ander gecontroleerd in ons systeem. Er zijn nog geen eerdere meldingen bij Marktplaats bekend over deze gebruiker. Ik heb daarom nagekeken of er wellicht nog andere verdachte zaken van toepassing zijn op deze gebruiker, maar ook hierbij ben ik geen gegronde reden tegengekomen die verwijdering van de advertenties of sluiting van het account zou rechtvaardigen. Ik heb daarom besloten een aantekening van uw op- en aanmerkingen bij het account van deze gebruiker te plaatsen. Wanneer Marktplaats vervolgens opnieuw meldingen over deze gebruiker ontvangt kunnen wij wellicht wel gepaste actie nemen. Graag wil ik u adviseren om te allen tijde te vertrouwen op uw gevoel. Indien u de transactie niet vertrouwt wil ik u verzoeken om van de koop af te zien. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Julia Afdeling gebruikersbescherming
_________________ Gr Jan
|
| 04 maart 2015, 18:40 |
|
 |
|
Misfit
|
Ik vind dat een hele nette, en ook geen geen 'luie' reactie, Jan. Iedereen kan natuurlijk wel makkelijk klagen, en als Marktplaats dan direct adverteerders standrechtelijk gaat afschieten is een nieuwe vorm van 'cyber-bullying' natuurlijk zo geboren 
|
| 04 maart 2015, 18:58 |
|
 |
|
S E
|
Misfit schreef: Ik vind dat een hele nette, en ook geen geen 'luie' reactie, Jan. Iedereen kan natuurlijk wel makkelijk klagen, en als Marktplaats dan direct adverteerders standrechtelijk gaat afschieten is een nieuwe vorm van 'cyber-bullying' natuurlijk zo geboren  Hoef van mij ook niet  Maar misschien dat ze marktplaats wat meer waterdicht kunnen maken Als je zo links en rechts leest dat mensen er slachtoffer van zijn. Maar goed heb me er ook niet in verdiept hoe dat allemaal werkt in de praktijk Zoeken is leuker 
_________________ Gr Jan
|
| 04 maart 2015, 20:19 |
|
 |
|
Batjee
|
Lijers! En de overheid moet is wat gaan doen er tegen..onzin antwoord als: ja dan moeten we meerdere aangiften hebben..Bull shit diefstal is diefstal!!
En inderdaad altijd ophalen. Als je het niet vertrouwd iemand mee nemen voordat je een schep in je nek krijgt en je 1000 weg is
_________________ moeilijk te lezen he
|
| 05 maart 2015, 12:38 |
|
 |
|
btns
|
Op dit forum is al eerder iemand in Marktplaats oplichting getrapt. Nadat het geld was overgemaakt is nooit iets ontvangen. Het verzendadres was dat van een bejaarde mevrouw.
Je kunt wel schelden op de oplichters, marktplaats en de politie, maar je moet jezelf wapenen. Oplichters gebruiken katvangers voor de rekeningen waar je op betaalt en hun computergegevens wisselen ze regelmatig. Dat maakt ze moeilijk traceerbaar.
Afhalen en contant betalen is je enige optie. Daarna vragen zij waar je woont. Zij wonen dan een heel eind uit de buurt, bijv. Texel. Dat moet je dan weer goed uitzoeken om te voorkomen dat je voor niets een heel eind rijdt.
Denk er aan: Voor jou zal zo'n dag lange tijd de dag zijn dat je werd opgelicht, maar voor de oplichter was het gewoon donderdag.
|
| 05 maart 2015, 14:40 |
|
 |
|
Hans1971
|
btns schreef: Op dit forum is al eerder iemand in Marktplaats oplichting getrapt. Nadat het geld was overgemaakt is nooit iets ontvangen. Het verzendadres was dat van een bejaarde mevrouw.
Je kunt wel schelden op de oplichters, marktplaats en de politie, maar je moet jezelf wapenen. Oplichters gebruiken katvangers voor de rekeningen waar je op betaalt en hun computergegevens wisselen ze regelmatig. Dat maakt ze moeilijk traceerbaar.
Afhalen en contant betalen is je enige optie. Daarna vragen zij waar je woont. Zij wonen dan een heel eind uit de buurt, bijv. Texel. Dat moet je dan weer goed uitzoeken om te voorkomen dat je voor niets een heel eind rijdt.
Denk er aan: Voor jou zal zo'n dag lange tijd de dag zijn dat je werd opgelicht, maar voor de oplichter was het gewoon donderdag. Mee eens Zeker voor zulke bedragen haal ik iets op, maak er dan gewoon een dagje uit van. Kijk altijd hoe lang iemand al handeld op MP. 1 dag is echt niet te vertrouwen. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 05 maart 2015, 15:13 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3617 Woonplaats: Breda
|
Hoeft niet altijd wat te zeggen, sinds de verkoper ook nieuw kan zijn op MP, maar als ik dat zie, ben ik toch altijd wel voorzichtiger voordat ik de aankoop doe. Helaas zijn er veel oplichters actief Slechte foto's/beschrijving of het niet willen geven van bv. huistelefoonnummer of adres zet me ook vaak op scherp, maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen met MP. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 05 maart 2015, 15:25 |
|
 |
|
Hans1971
|
|
| 05 maart 2015, 16:22 |
|
 |
|
ace
|
Bestel de detector en bel Alberto Stegeman om hem mee op te gaan halen zou ik zeggen. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 05 maart 2015, 16:55 |
|
 |
|
Hans1971
|
ace schreef: Bestel de detector en bel Alberto Stegeman om hem mee op te gaan halen zou ik zeggen.  Ophalen zal men nooit toestaan. 
|
| 05 maart 2015, 17:14 |
|
 |
|
ace
|
Dat regelt Alberto dan wel. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 05 maart 2015, 18:16 |
|
 |
|
btns
|
Ik geef nog een tip voor het geval dat je naar een adres ver weg wordt gestuurd.
Zeg niets tegen de verkoper. Stuur een dag of wat van te voren een kaartje naar dat adres. Meldt dat je de .... die je op MP hebt gekocht op komt halen op die en die dag. Vraag of ze je nog even bellen om de afhaalafspraak te bevestigen. Zet er een telefoonnummer op dat de verkoper niet kent.
|
| 05 maart 2015, 19:19 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 21 berichten ] |
|