|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 jun 2026, 18:43
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Terra Sigillata te koop; WAARSCHUWING, DIT IS NEP
| Auteur |
Bericht |
|
ace
|
 Terra Sigillata te koop; WAARSCHUWING, DIT IS NEP
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 08 apr 2015, 19:04 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
 Re: Terra Sigillata te koop; WAARSCHUWING, DIT IS NEP
Echte Terra Sigillata is inderdaad nog steeds te koop, maar kijk altijd uit bij internetaankopen. Er worden talloze producten aangeboden als zijnde T.S. waar nog geen Romein in de buurt is geweest. De site die door Ace voorgesteld verkoopt nog niet eens Mediëval Tableware maar gewoon hedendaagse replica's en nog slechte ook. Ook vanuit Italië zelf komen talloze replica's vooral verspreid door winkels uit Rome.
Wil je echter iets aanschaffen raadpleeg me gerust via mail of PB; het kan je een hoop geld schelen. Niemand wil toch replica's in de vitrine zetten?
Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 08 apr 2015, 20:31 |
|
 |
|
ace
|
Dat het nep was was me wel duidelijk. Dat was juist wat ik nog niet wist, dat terra sigillata nog steeds gewoon gemaakt wordt. Overigens wil ik niets aanschaffen. Ik plaatste het meer als attentiepunt voor wie het ook nog niet wist. Terra sigillata vinden is veel prachtiger. Zelfs in kleine stukjes. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 08 apr 2015, 22:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja hoor Henk weer alles TS
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 apr 2015, 08:31 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Dat was juist wat ik nog niet wist, dat terra sigillata nog steeds gewoon gemaakt wordt. Het leuke is Ace dat na al die eeuwen men nog steeds niet in staat is om de nieuwe T.S. een goede engobe te geven en daardoor kun je het redelijk makkelijk herkennen. Een tourist of iemand die weinig of geen kennis heeft van dit soort aardewerkproducten, trapt er gegarandeerd in. Die ouwe Romeintjes brengen nog steeds goed geld op Groetjes, henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 09 apr 2015, 19:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|