|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 jun 2026, 20:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Ingezaaid maar toch positief.
| Auteur |
Bericht |
|
Amersfoort1964
|
 Ingezaaid maar toch positief.
De hele week langs een "beetje achteraf" akker gekomen waar het mais af was. Helaas geen tijd om de boer te zoeken om toestemming te vragen. Eindelijk vandaag aan het eind van de dag tijd kunnen vinden om mijn zoektocht te beginnen. eerst toch nog maar een keer langs de akker en tot mijn verschrikkelijke verbazing was deze al omgeploegd en dus waarschijnlijk ook ingezaaid. Bij de vierde boerderij eindelijk de eigenaar gevonden en een praatje gemaakt. Mijn vraag of de akker reeds ingezaaid was bevestigde de boer maar zei gelijk dat het niet uitmaakt en ik lekker over zijn akker mocht gaan struinen als ik dat wil. Hij wees me ook nog op een tweede akker die in zijn bezit is met de mededeling dat ik daar ook maar eens rond moest gaan lopen. Ik bedankte hem hartelijk waarop hij nog melde dat hij hoopte dat ik leuke dingen zou vinden. Na dus soms negatieve verhalen nu een keer een heel leuk positief verhaal. Ik ben er blij mee.
Theo
|
| 16 okt 2015, 22:13 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
 Re: Ingezaaid maar toch positief.
zo zie je maar weer het komt vanzelf goed gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 16 okt 2015, 22:15 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28453 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 16 okt 2015, 22:17 |
|
 |
|
bennie
|
dat ingezaaide is meestal groenbemesting en wordt na de winter toch weer geploegd
|
| 16 okt 2015, 22:18 |
|
 |
|
Amersfoort1964
|
bennie schreef: dat ingezaaide is meestal groenbemesting en wordt na de winter toch weer geploegd Klopt Bennie maar toch worden de meeste daar niet vrolijk van.
|
| 16 okt 2015, 23:00 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 okt 2015, 01:18 |
|
 |
|
bvs555
|
Wij hebben hier gelukkig ook nog wat makkelijke boeren in de buurt veel boeren worden bijna gedwongen om groen bemesting toe te passen ivm met co regeling. Het blijft een belachelijke regeling je mag dan 8 weken niets meer op de akker doen voor ons soms een voordeel want we spitten tenslotte niet de hele akker om. Laten we zuinig zijn en netjes blijven vragen of we mogen zoeken en zo blijf je leuke contacten houden met de boeren.
bvs555
|
| 17 okt 2015, 09:38 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Hier zijn de boeren gelukkig ook niet al te moeilijk... Krijg regelmatig toestemming om in de donkere avond nog te mogen zoeken
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 17 okt 2015, 09:59 |
|
 |
|
bennie
|
Amersfoort1964 schreef: bennie schreef: dat ingezaaide is meestal groenbemesting en wordt na de winter toch weer geploegd Klopt Bennie maar toch worden de meeste daar niet vrolijk van. Gelukkig doen ze hier niet echt moeilijk over. Heb er zelfs 1 gehad, die zei ga maar rustig tussen de net opgekomen mais zoeken.
|
| 17 okt 2015, 18:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|