|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 jun 2026, 17:06
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
masterxtractor
|
 camée
Heeft een van jullie wel eens een camée gevonden? Het is vaak een ovaal sieraad met een Grieks/Romeins vrouwengezicht in het midden uitgesneden. Vandaag vond ik mijn eerste, waarvan de setting van dun zilver (zonder merkje) is. Inderdaad bevat de kast een vrouwengezicht. De afbeelding is in relief gemaakt en lijkt van zacht/poreus ivoor. Geen idee wat dat voor materiaal is. De afbeelding is in goede staat en lijkt een Grieks vrouwengezicht te zijn. Ik vraag me af hoe oud zo'n ding nou is, want het haakje aan het oogje lijkt me vrij modern. Tot wanneer werden ze gemaakt? Of worden ze nog steeds gefabriceerd? Heb ze net gevonden en ben nu in Scheveningen en heb geen camera bij. De kast is overigens sober, niet uitbundig versierd dus.
Harry
_________________ Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.
|
| 21 okt 2015, 19:09 |
|
 |
|
ace
|
 Re: camée
Foto graag. Is hij toevallig twee kleurig?
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 21 okt 2015, 20:07 |
|
 |
|
masterxtractor
|
 Re: camée
nog geen foto kunnen maken. ik ben nu nog niet thuis, waar de camera is. ben meteen na het detecten naar ma's huis gegaan, wel zo dichtbij. hopelijk kan ik morgen een foto maken en hem hier posten. de afbeelding in de zilveren setting is ivoorkleurig in uni. Het kan een soort zachte steen zijn waarvan het gemaakt is. Het lijkt op hard gips. Het is zeker niet tweekleurig.
Harry
_________________ Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.
|
| 21 okt 2015, 20:36 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|