| Auteur |
Bericht |
|
klei digger
|
 Ongeloof! Topstuk vernield net voor tentoonstelling!
Hallo, Hier een ongelooflijk maar waar bericht wat zwaar K  t is. Tjeerd (Explorer) en ik hebben een zeer zeldzame zilveren goud vergulde fibula gevonden zoals sommigen weten. Nadat deze was aangemeld bij de provinciaal archeoloog, werd ons gevraagd om deze in bruikleen in tentoonstelling van Fries museum te geven. Ook zal er diverse persberichten van worden gemaakt. En waarschijnlijk komt hij ook wel op tv. Rug groningen zal ook een visie er op los laten (j. Nicolay) Voor dit alles moesten wel zeer hoge resolutie foto's worden gemaakt. Voor posters etc. Dit alles werd door Fries museum betaald. Van de provinciaal archeoloog kreeg ik net voor kerst om de fibula naar een profesianel fotograaf te brengen. Wie en waar is me gezegd. Zodoende heb ik de fibula overhandigd aan de persoon bij hem thuis. Vandaag zou ik de fibula ophalen, de foto's waren klaar. Mijn zoontje van 5 had ik meegenomen. Eenmaal aangebeld bij de fotograaf vroeg hij ons naar binnen te komen, konden we gelijk de foto's bekijken zei hij. Werkelijk schitterende foto's en als je ze uit vergroot kun je er een muur mee behangen zo scherp. Maar het zat mij niet lekker, er leken stukken af te missen. Maar hield me stil want misschien was het er al af of kwam het door de hoge resolutie. Dus fibel gepakt en in auto gestapt. Eenmaal de bocht om, meteen op mijn telefoon fotos gekeken en mijn gevoel was juist! Er misten 2 stukken af Dus meteen omgekeerd en weer aangebeld en de fotos laten zien met de fibula. Dit kwam niet door hem zei hij; de fibula was in de staat gebracht zoals ik hem terug kreeg. Hij wou mij nog wel eens de fotos laten zien op zijn tablet als bewijs! Nou denk ik dat meneer de fotograaf het verkeerde mapje opende, zodat ik meteen de fotos zag waar de fibula nog compleet was!!!!! Dus meneer had de fibula vernield!!! Mijn zoontje wist goed dat ik kwaad was en wist zich ook geen raad met de situatie, meneer opperde nog om boven te kijken voor de ontbrekende stukjes. Na weinig woorden heb ik hem gezegd dat we nog contact zullen hebben. Ongelooflijk! 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 feb 2016, 22:02 |
|
 |
|
zoeker 19
Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07 Berichten: 4351 Woonplaats: Joure
|
 Re: Ongeloof! Topstuk vernield net voor tentoonstelling!
Wat onwijs jammer. Dikke shit.
|
| 03 feb 2016, 22:07 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
Ongelooflijk Waarom is zo,n man niet eerlijk !
|
| 03 feb 2016, 22:15 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
|
Dat was dan wel een heel lompe fotograaf!! Hoe krijg je het voor elkaar!
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 03 feb 2016, 22:25 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Wat een bizar verhaal en wat een rare breuken. Lijkt niet te komen door een val oid.
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 03 feb 2016, 22:27 |
|
 |
|
bennie
|
Weer een leer geef nooit iets af zonder getekende papieren en foto bij afgifte. Heb je altijd bewijs En wat een klojo om er zo mee om te gaan, doodzonde
|
| 03 feb 2016, 22:39 |
|
 |
|
sjoho
|
Jeetje wat naar en precies bij zo'n topstuk 
|
| 03 feb 2016, 22:52 |
|
 |
|
klei digger
|
bennie schreef: Weer een leer geef nooit iets af zonder getekende papieren en foto bij afgifte. Heb je altijd bewijs En wat een klojo om er zo mee om te gaan, doodzonde idd gelijk in. Maar alles is door provincie / fries museum aangewezen zo ook de fotograaf. Vrijdag zou ik in fries museum de overeenkomst tekenen zo ook de verzekeringswaarde. En bewijs heb ik gelukkig zeker! Omdat ik de fotos van toen hij goed was bij hem heb bekeken op de tablet. Mocht hij ze naderhand niet meer willen/kunnen tonen. Dan mag hij het onder ede verklaren voor de rechtbank Nadat de papieren voor mij liggen laat ik alles goed in mij op nemen en zullen we het bedrijf aansprakelijk stellen. Dus vrijdag zeg ik eerst niks bij het fries museum. Naderhand ga ik het hele verhaal uit de doeken doen. Mocht er ook maar iemand tegen strubbelen dan gaan we zelf naar de pers toe en laten we een journalist te werk gaan. Maar eerst hun maar een oplossing laten zoeken. Tis toch niet te geloven 
Laatst bijgewerkt door klei digger op 03 feb 2016, 23:00, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 03 feb 2016, 22:59 |
|
 |
|
batavier
|
Ontzettend balen, ik kan me je boosheid meer dan goed voorstellen. De nonchalance waarmee anderen met je spullen omgaan grrrrr...
Zelf heb ik zoiets ook eens meegemaakt. Ik had en stukken een romeins glazen flesje gevonden. Urenlang hopen grond doorgetroffeld om alle delen te verzamelen. Ook mij werd verzocht of ik dit object tijdelijk wilde afstaan voor een tentoonstelling. Op de dag van de opening blijkt de glazen vitrine te zijn ingestort. Mijn flesje verpletterd Reactie: Ach joh, maak je niet druk. Het was toch al kapot. Ik word er nog boos om wanneer ik eraan terug denk.
Tip: Maak het direct formeel. Stel een brief op waarin je de fotograaf aansprakelijk stelt voor de schade. Stuur een afschrift naar archeoloog en museum. Laat daarin de foto's voor en na zien. Eis dat de fotograaf de missende delen opzoekt!
Met een klein beetje mazzel zitten die stukjes bij die janlul nog in de stofzuigerzak.
Heel veel succes!!!
Batavier
_________________ laat mij maar lekker aanmodderen
|
| 03 feb 2016, 22:59 |
|
 |
|
klei digger
|
Dat is ook zwaar balen ja!!
Ik heb mijn stuk ook 1000x bekeken, kon het uit mijn hoofd optekenen. Zo blij ben je ermee! En dan gaat zo een man er zo mee om
Gelukkig hebben we van een collega zoeker, adri piek hulp aangeboden gekregen. Deze wil het formele gebeuren wel uitwerken voor ons. Deze heeft namelijk verstand daarvan. Ik alleen maar van kunststof kozijnen....
|
| 03 feb 2016, 23:04 |
|
 |
|
ronald
|
Bah, wat een ellende man! Dit verhaal draai je niet meer terug. Laten restaureren is wat er overblijft. Succes ermee Grtn.Ronald
|
| 03 feb 2016, 23:09 |
|
 |
|
Axel
|
2 brokken eraf, niet te filmen.
Een fotograaf zou toch moeten weten hoe met zo`n voorwerp om te gaan.
Erg naar voor jullie, hoop dat het goed komt.
_________________ Mvg Axel
|
| 03 feb 2016, 23:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
gewoon een eikel
en jij zit er mee
alles maalt maar door je hooft klote man
succes met het herstel
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 feb 2016, 01:07 |
|
 |
|
Marcelxp
|
wat een verhaal, heel erg dit. zoiets gaat stiekem altijd door je hoofd als je het in handen van een ander geeft en dan gebeurt het nog ook 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden". http://www.gezochtengevonden.be http://www.facebook.com/boekgezochtengevonden
|
| 04 feb 2016, 01:52 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
|
| 04 feb 2016, 02:06 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Dat verwacht je niet in je stoutste dromen ! Dat is balen ! Zoiets grenst aan het ongelooflijke. Triestig om zo iets te moeten meemaken. Dan laat je eens een topstuk, fotograferen. Die kerel heeft toch een verzekering Ik zou het in elk geval, niet zo laten 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 04 feb 2016, 07:09 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Echt niet te geloven en een schandalige opstelling van die fotograaf ! Voor zo'n topstuk is de eerste zorg nu toch een vakkundige restauratie, lijkt me. Succes en groet, Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 04 feb 2016, 08:16 |
|
 |
|
Ouwerkerk
ERELID
Geregistreerd: 12 sep 2010, 16:07 Berichten: 1819 Woonplaats: lost ones
|
Ik zou niet achteraf wat zeggen, ook juridisch gezien lijkt me dit niet slim. Direct melden, en aangifte bij de gemeente en museum doen. Heb je in ieder geval dat document als bewijs. zwaar klote dit.
_________________ Lost Ones
|
| 04 feb 2016, 08:24 |
|
 |
|
eeric72
|
je zou toch verwachten dat een door het museum aangewezen fotograaf weet hoe hij met dit soort spullen moet omgaan. niet te geloven zeg,,,, ik hoop voor jou dat de stukjes nog terecht komen en dat hij netjes herstelt kan worden. wat een  van een fotograaf
|
| 04 feb 2016, 08:46 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Pffffffff, wat een verhaal zeg echt niet te geloven. Hopelijk komt er een goede oplossing Klei.
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 04 feb 2016, 09:00 |
|
 |
|
Tom1980
|
Niet normaal,....erg balen voor je 
|
| 04 feb 2016, 11:08 |
|
 |
|
bennie
|
Ja persoonlijk zou ik er ook direct melding van maken, die instanties hebben tenslotte de eikelbijter van een fotograaf aangewezen
|
| 04 feb 2016, 20:53 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
laten vallen op een harde vloer , en eerst op 1 hoek gevallen ( brok er af) opgesprongen en op de andere hoek beland ( ook een stuk er af) lijkt mij wel een logische verklaring , en de fotograaf dacht er mee weg te komen Restauratiekosten voor de fotograaf en......... of had hij last metaal etende muizen maargoed erg vervelend allemaal gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 04 feb 2016, 21:19 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Erg sneu voor je. Eeuwig zonde. Prachtig stuk, gerestaureerd is toch niet hetzelfde als origineel. Fotograaf zeker daarvoor laten opdraaien! Jammer man. Groeten, Trash
|
| 05 feb 2016, 19:21 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
PS Normaliter moet die fotograaf (als het een pro is tenminste daar een verzekering voor hebben....
Edd
|
| 05 feb 2016, 20:47 |
|
|