|
|
Het is nu 03 jun 2026, 07:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Na een lange periode weer eens lekker gaan zoeken!!!!!
| Auteur |
Bericht |
|
Suzi
|
 Na een lange periode weer eens lekker gaan zoeken!!!!!
Na een burn out en geen inspiratie om nieuwe zoekplekken te ontdekken ga ik morgen eindelijk met mn kerel een lang weekend naar heuvelachtig Limburg er op uit  Op google ziet het er veel belovend uit!!!! We verblijven in de omgeving van oud Lemiers, tegen de duitse grens aan. Vind het al geweldig dat ik weer zin heb om te gaan piepen, gewoon weer lekker met Mies zoals ik altijd zeg, lekker buiten spelen  Mooi weer....mooie locatie......wijntje op een terras......en natuurlijk zoeken op nieuwe plekjes zoeken....Heb bijna elke dag gekeken op de site maar kon de fut niet vinden reacties te plaatsen maar heb wel gestemd op de mooiste vondst van het jaar. En natuurlijk heeft de vinder van het romeinse masker gewonnen  Dat was ook mijn nummer 1111111. Tijdens mijn burn out heb ik genoten van alle mooie vondsten die iedereen heeft geplaatst op dit forum  waarvoor dank!!!!!! Heb inmiddels weer genoeg energie om er samen met mn man op uit te trekken, en ik hoop dat we na terugkeer een bodemvondst kunnen plaatsen op dit forum 
|
| 10 maart 2016, 22:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Na een lange periode weer eens lekker gaan zoeken!!!!!
hoi @ Suzi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Burn out  ik weet er alles van  ,maar als je ineens in een omgeving komt als Zuid Limburg , dat is dan de beste medicijn  oud Lemiers is ong. 12 km van mij af en je bent er omgeven van Romeinse villa's https://www.google.nl/search?q=bocholtz ... S6Vm7sM%3AAan de Duitse kant liggen wat villa's ,maar ook aan Nederlandse zijde liggen er een aantal. Er ligt ook in Bocholtz de Romeinse villa vlengendaal en is zeer groot geweest https://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_ ... lengendaalAls je daar bent en er is een akker vrij ga dan na de boer onder bij spoorwegovergang (nieuwe boerderij) en vraag hem effen om toestemming, hij maakt er geen probleem van. Er is altijd mogelijk om er munten en andere dingen uit te piepen, maar vaak vergt dit veel geduld, scherven liggen ontzettend veel en dat is ook al vaak de moeite waard net zo als de omgeving, wat een panorama Wens jullie een mooie vakantie en veel plezier en wie weet nog mooie vondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 maart 2016, 23:10 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
Super Suzi 
|
| 10 maart 2016, 23:18 |
|
 |
|
Bataaf
|
Hallo Suzi Ik wens jou samen met je man een heel fijn weekend met veel mooie vondsten toe. Geniet er van en je zult zien dat je er van op knapt Gr. Jan 
|
| 10 maart 2016, 23:26 |
|
 |
|
Suzi
|
Dank je wel Chris! Weet dat je hetzelfde heb meegemaakt, en dan weet je ook dat het top is als je jezelf weer een beetje terug vind  dank voor je tip! Misschien komen we elkaar wel tegen met dat mooie zoekweer. Ga ook zeker van de mooie omgeving genieten. Veel wandelen. Die omgeving hebben wij niet hier in amsterdam 
|
| 10 maart 2016, 23:28 |
|
 |
|
Suzi
|
Bataaf schreef: Hallo Suzi Ik wens jou samen met je man een heel fijn weekend met veel mooie vondsten toe. Geniet er van en je zult zien dat je er van op knapt Gr. Jan  Dank je wel Bataaf 
|
| 10 maart 2016, 23:29 |
|
 |
|
Suzi
|
Dank Koudi 
|
| 10 maart 2016, 23:31 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
Veel succes 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 11 maart 2016, 00:15 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
Fijn weekend met mooie vondsten of gewoon genieten! groet Gert
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 11 maart 2016, 00:31 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
Suzi schreef: Dank je wel Chris! Weet dat je hetzelfde heb meegemaakt, en dan weet je ook dat het top is als je jezelf weer een beetje terug vind  dank voor je tip! Misschien komen we elkaar wel tegen met dat mooie zoekweer. Ga ook zeker van de mooie omgeving genieten. Veel wandelen. Die omgeving hebben wij niet hier in amsterdam  Op een dikke km van mijn huis zijn ze een Romeins grafveld aan het opgraven , zeer interessant om het van kort bij te zien Laat me weten als je interesse hebt dan laat ik het je via pb aan jouw en je man weten waar het precies is  ik kan natuurlijk niet alles op "ons forum" gooien qua opgravingen er is al genoeg vernield en geroofd en vooral belangrijke informatie en geschiedenis worden voor goed en altijd vernietigd Heel misschien gaan we 'ons" nog zien , maar ik ben zeer druk met mijn gezin , gebroken schouder(revalidatie) , RODA JC  en dingen waar ik door mijn mankement achterstand heb opgelopen als beheerder/moderator van "ons forum" Als tip adviseer ik : http://www.thermenmuseum.nl/ liggen echt de vondsten uit onze omgeving , ze gaan later de boel verbouwen en dan zou het nog aantrekkelijker worden, er zit helaas zeer weinig kennis vind ik persoonlijk, met alle respect "op ons forum zit vel en veel meer kennis" ,maar dat heeft ook te maken met geld zoals het altijd het geval is Er zit wel een top archeologe nu die erg geïnteresseerd is in geschiedenis van deze streek en graag samen werkt met de amateur archeoloog Mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 11 maart 2016, 02:50 |
|
 |
|
Suzi
|
Chriss  lijkt me super om dat grafveld van dichtbij mee te maken! Alvast hartstikke bedankt Chriss 
|
| 11 maart 2016, 08:39 |
|
 |
|
woesel
|
succes en dat je mooie vondsten mag doen
|
| 11 maart 2016, 08:50 |
|
 |
|
eeric72
|
das toch weer fijn om te lezen Suzi. ik wens jou een fijn weekend en geniet ervan 
|
| 11 maart 2016, 09:06 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
Mooi Suzi, geniet ervan! Groet, Jan 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 11 maart 2016, 11:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|