|
|
Het is nu 05 maart 2026, 01:06
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 21 berichten ] |
|
Waar zoeken jullie deze tijd van het jaar
| Auteur |
Bericht |
|
Octavianvs
|
 Waar zoeken jullie deze tijd van het jaar
Vroeg het me af. andere jaren zoek ik niet in deze tijd van het jaar aangezien alle velden ingezaaid zijn maar Heb dit jaar een beetje geluk met het stortje. Dus vertel eens waar zoeken jullie zoal wanneer alle velden zijn ingezaaid? Bos? Strand? Weiland? Boomgaarden? stortgrond? groeten oct
|
| 01 jul 2008, 23:56 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Waar zoeken jullie deze tijd van het jaar
Hoi Octavianus,
Dat is een goede vraag wat je daar stelt,..
Persoonlijk zoek het liefst in het water rond deze tijd, maar het seizoen is er niet naar,..dus je zoekt naar iets anders,
Wat ik doe,..ik ga het bos in,..met wel de nodigge info, blind lopen is ook al zo iets en als er in de buurt een belangrijke akker vrij komt ja dan zitten we er meteen op natuurlijk,..er zijn ook nog een paar boomgaarden waar we in springen,..maar dat gaat nu niet,..nog even wachten,..de vruchten zijn bijna af,..en week of 2,..niet luk raak, maar met info,..soms valt het mee,. soms valt het tegen,... meestal het laatste,..ja en de stort natuurlijk..al moet je er 200 km voor rijden,..liever een goede munt in de hand dan 10 in de lucht,..hahaha,.. we zijn deze week nog naar een stort geweest, zelfs 2 stuks,..geen nieuwe grond,..helaas,.. maar dat kan gebeuren,.zal wel naar de vakantie worden.
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
Laatst bijgewerkt door Bertoninus op 02 jul 2008, 00:33, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 jul 2008, 00:30 |
|
 |
|
dagobert
|
Waar ik naar zoek als de velden ingezaait zijn? Naar jouw huisadres natuurlijk. En als ik dat heb volg ik je naar die stort en dan ga ik daar ook zoeken. Heb helaas geen succes met het vinden van jou adres.
Misschien volgend jaar beter????
Dagobert
|
| 02 jul 2008, 00:32 |
|
 |
|
dagobert
|
bertoninus schreef: Hoi Octavianus,
Dat is een goede vraag wat je daar stelt,..
Persoonlijk zoek het liefst in het water rond deze tijd, maar het seizoen is er niet naar,..dus je zoekt naar iets anders,
Wat ik doe,..ik ga het bos in,..met wel de nodigge info, blind lopen is ook al zo iets en als er in de buurt een belangrijke akker vrij komt ja dan zitten we er meteen op natuurlijk,..er zijn ook nog een paar boomgaarden waar we in springen,..maar dat gaat nu niet,..nog even wachten,..de vruchten zijn bijna af,..en week of 2,..niet luk raak maar mat info,..soms valt het mee,. soms valt het tegen meestal het laatste,..ja en de stort natuurlijk..al moet je er 200 km voor rijden,..liever een goede munt in de hand dan 10 in de lucht,..hahaha,.. we zijn deze week nog naar een stort geweest 2 stiks,..geen nieuwe grond,..helaas maar dat kan gebeuren,.
grt bert Hey nachtbraker?!? Zou je niet is naar je nest toe gaan?? De gouden ringen wachten morgen ochtend op je. Dagobert
|
| 02 jul 2008, 00:34 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hej Badmuts ben je weer veilg thuis,..
dan ben ik blij,.. was weer gezellig vanavond,..
top hoor, leuk je weer eens gezien te heben,..
gespierde spijker,..hahaha
grt bert
|
| 02 jul 2008, 00:40 |
|
 |
|
dagobert
|
bertoninus schreef: Hej Badmuts ben je weer veilg thuis,..
dan ben ik blij,.. was weer gezellig vanavond,..
top hoor, leuk je weer eens gezien te heben,..
gespierde spijker,..hahaha
grt bert Was zeker gezellig man. Erg druk ben ik he? Ook in het echt. Veilig thuis,maar wel moe van die rit naar Limboland. Dagobert
|
| 02 jul 2008, 00:43 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Citaat: Waar ik naar zoek als de velden ingezaait zijn? Naar jouw huisadres natuurlijk. En als ik dat heb volg ik je naar die stort en dan ga ik daar ook zoeken. Heb helaas geen succes met het vinden van jou adres. Zelfs al had je dat dan heb je er nog niet veel aan, ik vertrek nooit vanaf mijn thuisadres. Ik ga weldra verhuizen 80 km verder en ben meestal al daar maar ben er nog niet geregistreerd + vanaf het nieuwe adres is het nog heeeel ver rijden en je zou me niet kunnen volgen Ik kan ni slapen, veel te heet hier onder de pannen. Ik ga overmorgen met dit vriendje op pad, hopelijk is het dan ook niet broeierig warm. Iemand sugesties voor het afgraven van stort? Er liggen meters hoge bergen rijkelijk gevuld met romeinse pannen en potscherven  . Ook de bodem waar deze bergen opliggen is enkele meters dik gevuld met deze zooi. Zou ik een berg beginnen afgraven of gewoon een diepe grote kuil beginnen graven In de toplaag vind ik niks meer groeten oct
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 jul 2008, 00:47 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Jo,...Gerard,.. ga je zeker morgen snorkelen,..wel oppassen we raken maar met deze paus moet dat kunnen,.ik ga ook slapen het begint nu eindelijk af te koelen,.. grt bert
Laatst bijgewerkt door Bertoninus op 02 jul 2008, 00:57, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 jul 2008, 00:50 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi Kris,..
ja wat doe je er mee,..afgraven die handel,..mag ik mee,.. ik leer het je wel
niet slapen hier het zelfde probleem,..wat een hete boel,.fuck dammed,.
groet bert
|
| 02 jul 2008, 00:54 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Gaat mijn zoekmaat niet leuk vinden kerel, mocht zelf pas na (te) lang aandringen mee. next time goeie nacht oct
|
| 02 jul 2008, 01:03 |
|
 |
|
dagobert
|
Octavianvs schreef: Citaat: Waar ik naar zoek als de velden ingezaait zijn? Naar jouw huisadres natuurlijk. En als ik dat heb volg ik je naar die stort en dan ga ik daar ook zoeken. Heb helaas geen succes met het vinden van jou adres. Zelfs al had je dat dan heb je er nog niet veel aan, ik vertrek nooit vanaf mijn thuisadres. Ik ga weldra verhuizen 80 km verder en ben meestal al daar maar ben er nog niet geregistreerd + vanaf het nieuwe adres is het nog heeeel ver rijden en je zou me niet kunnen volgen Ik kan ni slapen, veel te heet hier onder de pannen. Ik ga overmorgen met dit vriendje op pad, hopelijk is het dan ook niet broeierig warm. Iemand sugesties voor het afgraven van stort? Er liggen meters hoge bergen rijkelijk gevuld met romeinse pannen en potscherven  . Ook de bodem waar deze bergen opliggen is enkele meters dik gevuld met deze zooi. Zou ik een berg beginnen afgraven of gewoon een diepe grote kuil beginnen graven In de toplaag vind ik niks meer groeten oct Ik heb wel een mooie tip voor jou hoor. Maar dan wil ik wel samen met je zoeken. Alleen is zo alleen,toch? Nee hoor, Met een bats(schep) Zou ik ergens gaan beginnen om de grond laag voor laag af te schrapen. Rgelmatig je detector gebruiken op alle metalen. Waarschijnlijk komt deze stort uit de diepte en dan zijn ijzeren vondsten nog van een top kwaliteit. Probeer de grond die je afzoekt naar een plek te gooien zodat je er later niet nog een keer moet graven. Een hark gebruik je om de grond vlak te maken zodat je zeker bent dat je alles afgepiept heb. Je kunt ook harken om elke keer een laag weg te halen. Gebruik een zo,n breed mogenlijke hark. Zet een emmer naast je neer voor de scherven die je vind en gooi ze daar in. Dit geld ook voor dakpannen,schoeisel,spijkers,speerpunten,maalstenen,enz....Vondstentas is hier te klein voor. Steek nooit de schep recht in de grond,maar schuif(schaaf) laag voor laag eraf. Kort je detectorsteel ook in,dit werkt gemakkelijker. En waar ik zoek? Echt niet naar jou adres. Mij te ver weg. Dagobert
|
| 02 jul 2008, 01:03 |
|
 |
|
dagobert
|
Octavianvs schreef: Gaat mijn zoekmaat niet leuk vinden kerel, mocht zelf pas na (te) lang aandringen mee. next time goeie nacht oct Slechte zoekmaat dan zeg!!! En dan pas na een lange tijd mee mogen. Zo ga je niet met elkaar om als zoekmaat. Met andere woorden,als de krenten uit de pap zijn mag jij ook......Maar ja,wie ben ik? Is mijn mening hoor.Ik deel alles met mijn zoekmaat. Dagobert
|
| 02 jul 2008, 01:06 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Bedankt voor de tip Dagobert. Dan blijf ik voorlopig nog van die bergen af.
grtn oct
|
| 02 jul 2008, 01:07 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Citaat: Slechte zoekmaat dan zeg!!! En dan pas na een lange tijd mee mogen. Zo ga je niet met elkaar om als zoekmaat. Met andere woorden,als de krenten uit de pap zijn mag jij ook......Maar ja,wie ben ik? Is mijn mening hoor.Ik deel alles met mijn zoekmaat.
Dagobert Das waar, denk ook niet dat dit gaat blijven duren, maar had geluk dat ik met een betere detctor zoek heb toch het mooiste gevonden daar oct 
|
| 02 jul 2008, 01:09 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert het is maar goed dat ik daar niet ben waar oct een hele week over doet doe ik in 2 dagen met graven het jammer als oct uit gezocht is dat wij er niet op kunnen ha ha succes oct daar groetjes van de ed 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 jul 2008, 12:45 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
bertoninus schreef: Persoonlijk zoek het liefst in het water rond deze tijd, maar het seizoen is er niet naar,..dus je zoekt naar iets anders,
Wat ik doe,..ik ga het bos in,.. Kijk je wel uit! er gebeuren rare dingen in de bossen daar beneden de rivieren.......
|
| 02 jul 2008, 13:59 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: dagobert het is maar goed dat ik daar niet ben waar oct een hele week over doet doe ik in 2 dagen met graven het jammer als oct uit gezocht is dat wij er niet op kunnen ha ha succes oct daar groetjes van de ed  Hey Ed, Ik had het wel geweten daaro,toch Ed? Na wat hij er allemaal uit heeft getrokken. Gaat ie niet verder graven! Oct woont in Belgie maar dat is mij te ver. Voordat ik er ben,moet ik weer terug. En als ik het een beetje moet geloven,is die stort nog groter dan in Alphen Dagobert
|
| 02 jul 2008, 14:05 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 02 jul 2008, 17:34 |
|
 |
|
Dwayne
Geregistreerd: 28 apr 2008, 20:52 Berichten: 107 Woonplaats: Bij Mederiacum
|
Ik zoek meestal rond deze tijd in het bos.
Lekker in de schaduw. Heb gisteren hier nog even naar militaria gezocht, niet veel gevonden behalve wat hulzen en een eiergranate (handgranaat, Duits)
|
| 05 jul 2008, 16:55 |
|
 |
|
Mat
|
De eerste akkers zijn nu al weer vrij. Aardappelen en gerst is al een begin mee gemaakt. GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 05 jul 2008, 17:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 17 maart 2009, 20:17 |