|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 12:22
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
leonardo
Geregistreerd: 04 mei 2008, 20:50 Berichten: 1108 Woonplaats: Hoogeveen.
|
 vraag over tapkranen
Ik heb een vraag zijn de kleine tapkranen die je vaak vind allemaal gebruikt voor kraantjespotten,of werden die kleinere kraantjes ook wel gebruikt om bier of wijn mee uit een vaatje te tappen ???? Ik heb het over kranen van zeg maar een cm 0f 7 lang. Misschien een rare vraag maar ja. 
|
| 14 apr 2009, 19:59 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 Re: vraag over tapkranen
ha Leonardo opzich een goeie vraag ik denk dat de hele kleine voor kraantjeskannen gebruikt werden en de wat grotere in een vat geslagen werden wellicht heeft iemand er meer info over gr bub
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 14 apr 2009, 20:02 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi allemaal,. Ik kan mij alleen maar bij Bubbels aansluiten,.er zijn ook kleine kraantjes die ze wel in een vat sloegen, hier nog een afbeelding van een kraantjes kan,  grt Bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 14 apr 2009, 20:09 |
|
 |
|
Mat
|
Die tapkranen met een conische uiteinde, die werden hoofdzakelijk gebruikt om in een houten vat te slaan. De conisch sloot dan perfect af in het hout. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 14 apr 2009, 20:30 |
|
 |
|
leonardo
Geregistreerd: 04 mei 2008, 20:50 Berichten: 1108 Woonplaats: Hoogeveen.
|
Okay conisch uiteinde is dus toch voor in een vat niet conisch voor een kraantjes kan. Je kan dus wel stellen dat ook de kraantjes van een cm of 7 in een vat geslagen werden.
Bedankt voor jullie reacties.
|
| 14 apr 2009, 20:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|