Hallo Alle. Nee ik wil het niet hebben over de zoekers die hun gaatjes niet dicht gooien dat is een gebed zonder einde. Ik wil het hebben over die boeren die ons de kans niet gunnen om ons ff rustig te laten zoeken. De Afgelopen tijd hield ik wat akkers in de gaten om er te gaan zoeken toestemming vragen enz, alles rond. Ik zat te popelen van ongeduld want het waren bijzondere akkers jaren lang gras nu bloembollen Ik moest en zou als eerste er op had zelfs het telefoon nummer van de man op de rooimachine al gekregen van mijn schoonvader. Zodat ik alles onder controle had Wat denk je vandaag gerooid en gelijk de boel omgegooid Nou das lekker zoeken
Maar goed ik heb vandaag toch nog een paar leuke duitjes te pakken en een pracht zilverenstuiver van willem 3 zo,n kleintje.
Vroeger bleef de boel nog ff liggen, hier in mijn regio Overijssel gaat de boel gelijk om, groen bemester er in en klaar is kees
ha leuk dat je nu ook is bij ons in de bollen streek zoekt
wel je gaten dicht gemaakt
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
09 nov 2017, 22:37
woesel
Re: ergenis
de ed schreef:
ha leuk dat je nu ook is bij ons in de bollen streek zoekt
wel je gaten dicht gemaakt
09 nov 2017, 22:40
Reinier
Herken het Woesel pas op een locatie waar ik al jaren toestemming had ...en waar ik wilde gaan zoeken .. De boer gesproken ...sorry Reinier maar wij zijn verplicht binnen 3 dagen een groenbemester erop te zetten doen we dat niet riskeren we een fikse boeten... ik hoor dat dat bij kleigrond weer anders zou zijn .... tja gelukkig kan ik nog uitweiden naar grasland en naar velden waar de boer geen problemen heeft ook al zit de groenbemester erop ...... maar herken het helemaal Woesel. groet Reinier
09 nov 2017, 22:43
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
Ook op groenbemester of "vanggewas" kun je piepen in de regel...wordt toch in voorjaar weer omgeploegd. Op klei zijn boeren het niet verplicht.
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
09 nov 2017, 22:50
woesel
gertimmerzeel schreef:
Ook op groenbemester of "vanggewas" kun je piepen in de regel...wordt toch in voorjaar weer omgeploegd. Op klei zijn boeren het niet verplicht.
Klopt dat is dan ook vaak geen probleem, maar ik zoek graag met wat vastigheid onder de voetjes
Anders word ik zo snel moe
Maar wat je zegt groen bemester en je kunt nog zeker een paar weekjes zoeken tot dat het te hoog is
Klopt dat is dan ook vaak geen probleem, maar ik zoek graag met wat vastigheid onder de voetjes
Maar wat je zegt groen bemester en je kunt nog zeker een paar weekjes zoeken tot dat het te hoog is
groen bemester en je kunt nog zeker een paar weekjes zoeken tot dat het te hoog is zal die bollenboer niet leuk vinden onder de groen bemester zitten de bollen al diebollen door midden gehakt met je schepje zal hiij leuk vinden
hij zal welk denken daar gaat weer zo bloembol
09 nov 2017, 23:04
woesel
de ed schreef:
woesel schreef:
gertimmerzeel schreef:
groen bemester en je kunt nog zeker een paar weekjes zoeken tot dat het te hoog is zal die bollenboer niet leuk vinden onder de groen bemester zitten de bollen al diebollen door midden gehakt met je schepje zal hiij leuk vinden
hij zal welk denken daar gaat weer zo bloembol
Nee Ed die bloembollen kweker uit lemelerveld daar kan ik nog wel een potje breken ook wel twee denk ik
Het is aan de ene kant wel jammer mijn schoonfamilie heeft een vrij groot loonbedrijf dus krijg veel voor elkaar bij de boeren zo ook mijn zwager, die regelt zo toestemming. enkel zijn de akkers in mijn regio dun bezaaid.
Hoewel ik vorige week toch in mijn eigen achter tuin een fibula uit de Karolingische periode vond niet de mooiste , maar voor mij een gegronde reden om vaker te zoeken.
ik moet ook constateren dat mijn zoekuurtjes weer toe genomen zijn Ook op verzoek van mijn vrouw
Is dat goed of is dat niet goed? wat is hier in jullie ervaring
ja is top man dat doe je goed je vrouw was je zo zat en bang dat je een gaten kaas van je tuin zou maken dus zegt ze ga maar gouw op zo bollen land zoeken dan kan je wel 2 bolletjes breken succes man
09 nov 2017, 23:15
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3983 Woonplaats: Noordgouwe
woesel schreef:
ik moet ook constateren dat mijn zoekuurtjes weer toe genomen zijn Ook op verzoek van mijn vrouw
Ben al wat vrouwen kwijt geraakt door het fanatieke zoeken van mij....
Of het een goed teken is dat ze je vrouw het leuk vindt....
Hoe is de buurman?
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
Die van mij vraagt tegenwoordig heel de tijd of ik weer goud gevonden heb, en wat dat nou allemaal waard is zo bij elkaar Plots wilde ze ook weten wat de code is van het bankkluisje...
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
10 nov 2017, 10:49
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
Hebben we hier tenminste een voordeeltje met onze vette rivierklei
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum