|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Archeocare basiscursus conserveren II
| Auteur |
Bericht |
|
Maurits
|
 Archeocare basiscursus conserveren II
Vandaag heb ik de tweede cursus conserveren bijgewoond bij Karin en Johan. Voor een ieder die serieus bezig is met deze hobby is deze dag een toch wel een aanrader. Ik heb geleerd hoe je met eenvoudige middelen vondsten kunt reinigen en conserveren. Ik had al in het verleden opgemerkt dat Johan erg goed is in het -in begrijpelijke taal- uitleggen van complexe materie. Karin vult Johan prima aan in deze. Ik heb een erg leuke dag gehad met sterke koffie sterke verhalen en een goede lunch bovendien.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 25 nov 2017, 20:44 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
 Re: Archeocare basiscursus conserveren II
Ja erg leuk en leerzaam! Heb er zin in om er mee aan de slag te gaan. Leuk om nu wat gezichten bij namen te hebben.
|
| 25 nov 2017, 23:01 |
|
 |
|
BartjeF
|
Was een topdag  Erg genoten!
|
| 26 nov 2017, 00:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha ha Maus heb de foto s al gezien je zat te slapen Maus kijk maar https://www.facebook.com/pg/ArcheoCare/posts/
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 nov 2017, 01:47 |
|
 |
|
John W
|
Het was een hele leuke en leerzame dag! Zoals Karin en Johan zo mooi zeiden, wij kiezen er voor om deze voorwerpen uit de grond te halen. Dat maakt ons er ook verantwoordelijk voor dat deze vondsten goed behandeld dienen te worden. En dat het niet moeilijk hoeft te zijn bleek wel. Met een paar simpele regels en door te weten wat je vooral niet moet doen kom je al een heel eind. Deze cursus heeft me gemotiveerd en handvatten gegeven om nog meer zorg te kunnen dragen voor de voorwerpen die onze voorvaderen in de bodem hebben achter gelaten. Johan en Karin bedankt Groeten John
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 nov 2017, 02:34 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Echt top weer 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 26 nov 2017, 10:42 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Maurits en John hebben het al perfect gezegd, zo was het precies ! Een hele leuke en leerzame dag, perfect verzorgd door Karin en Johan Fijne groep ook, bedankt voor jullie gezelschap Heb 's middags lekker zitten te prutsen aan meegenomen vondsten, gezellig tussen Johan Koning en Mara in De praktische tips waren een openbaring voor me Fijne zondag allemaal Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 26 nov 2017, 10:57 |
|
 |
|
Hans1971
|
Leuk om met iedereen kennis te maken, erg leuke leerzame dag gehad. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 26 nov 2017, 13:40 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
bedankt voor de leuke reacties het was zeker een gezellige en enthousiaste groep. jullie hebben nu de handvatten gekregen die je nodig hebt nu kunnen jullie aan de slag met jullie vondsten , en deze op de juiste manier reinigen en conserveren en zoals ik steeds zeg,,,, kennis ,techniek en vooral ,,, geduld = een SCHONE ZAAK gr Johan & Karin 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 26 nov 2017, 14:20 |
|
 |
|
eeric72
|
bij basiscursus conserveren III of IIII zal ik er ook bij zijn. eerst verbouwen en verhuizen lijkt me een nuttige cursus waar je veel van opsteekt.
|
| 26 nov 2017, 14:56 |
|
 |
|
v0lt
|
eeric72 schreef: bij basiscursus conserveren III of IIII zal ik er ook bij zijn. eerst verbouwen en verhuizen lijkt me een nuttige cursus waar je veel van opsteekt. Ik wil ook wel eigenlijk. Zit alleen met werk..
|
| 26 nov 2017, 15:50 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|