|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
1 jaar bodemvondstenwereld; van een Agrippa sleutelhanger tot een Nero denarius.
| Auteur |
Bericht |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
 1 jaar bodemvondstenwereld; van een Agrippa sleutelhanger tot een Nero denarius.
Een jaar geleden belande ik op dit forum omdat ik de dag ervoor een romeinse munt had gevonden. Dolgelukkig scheurde ik naar huis en de hele dag bewonderde ik de munt en probeerde ik uit te zoeken welke munt het was en hoe oud deze was. Ik vond dit forum en besloot de vondst te plaatsen. Langzaam aan had ik al een onderbuik gevoel dat er iets vreemds met de munt aan de hand was. Al snel kreeg ik van de romeinse munten expert Chris het slechte nieuws. viewtopic.php?f=799&t=84280Misschien was het nieuws niet zo slecht achteraf, ik baalde enorm maar vanaf dat moment besloot ik om een echte romeinse munt te vinden.. 2 maanden later was het zover en vond ik een verrotte as. Toen was het hek van de dam en vanaf dat moment heb ik bijna al mijn vrije tijd gestoken in het zoeken en vinden van mooie plekjes en vondsten. Ook ging er geloof ik geen dag voorbij dat ik niet op dit mooie forum rondsnuffelde en me als een spons liet volzuigen met informatie. Ondertussen is het vondstenplankje snel gegroeid met een paar mooie zilveren munten, en andere voorwerpen maar het verlanglijstje blijft groeien Bij deze wil ik iedereen bedanken die dit mooie forum mogelijk maken. De vele leden, natuurlijk de moderatoren, ereleden, de joker en de beheerders. In het bijzonder wil ik nog Trash bedanken, voor de gezellige zoektochtjes en eerste hulp bij vondsten op het veld via de app  Ook Chris en Eric bedankt voor alles  Groeten, Chaim 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 15 jun 2018, 17:37 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1814 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
 Re: 1 jaar bodemvondstenwereld; van een Agrippa sleutelhanger tot een Nero denarius.
prachtig kom ik aan teller staat op 835 Follis ongeveer 600 in eigen bezit,  blijven wel leuk om te vinden krijg altijd een glimlach bij Romeins 
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 15 jun 2018, 17:56 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
 Re: 1 jaar bodemvondstenwereld; van een Agrippa sleutelhanger tot een Nero denarius.
Mooi verhaal Chaim... Topper ben je! Man wat ben jij snel gegroeid... Bedankt voor de bloemen... Het genoegen is geheel het mijne. Groeten, Cyril 
|
| 15 jun 2018, 18:06 |
|
 |
|
de munte
|
mooie denari
Veel plezier met de hobby & er volgen vast nog veel meer mooie vondsten voor jou.
Succes
de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 15 jun 2018, 19:42 |
|
 |
|
woesel
|
Een gezellige boel weer hier 
|
| 15 jun 2018, 19:48 |
|
 |
|
mj xp
|
Wat is het toch een mooie hobby Takkie  op jacht naar bodemvondsten en dan zulke mooie Romeinse munten vinden Top  GroetenMarcel
|
| 15 jun 2018, 21:31 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Mooi Chaim Zo heeft iedereen z'n eigen verhaal bij onze hobby. Erg leuk om dat van jou te lezen  Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 16 jun 2018, 08:42 |
|
 |
|
takkie
|
Thanks heren, op naar weer een nieuw jaar.. Dat iedereen zijn of haar droomvondsten mag vinden 
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 16 jun 2018, 18:20 |
|
 |
|
eeric72
|
takkie schreef: maar het verlanglijstje blijft groeien komend seizoen gaan we dat verlanglijstje is inkorten takkie schreef: Eric bedankt voor alles  to much credits for me,  thanks mate  als ik iemand kan helpen dan doe ik dat graag, al is het maar naar de kloten 
|
| 22 jun 2018, 07:43 |
|
 |
|
apple1981
|
heb drie jaar gericht moeten zoeken voor ik me eerste denarius vond. heb er nu eindelijk 2... na bijna 4 jaar... brw je hebt echt mooie denaries ook  komen er vast nog wel meer. grtn appel
|
| 22 jun 2018, 17:45 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
een jaar is niets!!!, maar een "zoekjaar" kan kort of lang zijn!!!
een jaar bepaald ook je vondsten, blijf je op je luie reet zitten zal het een kort jaar worden!!!, doe je er veel voor zal je beloont worden met een lang jaar!!!
een denarius van "Keizer Augustus met stier" veranderd mijn leven radicaal, van militaria man tot munten man!!!
een tijdje hierna wees 'n man genaamd John alias "jvlivs" de weg en heeft me een lekkere slagroom taart gegeven, voor de kers op de taart heb ik hoofdzakelijk zelf voor gezorgd!!!
een goede vriend uit 't verleden Leon alias "aureum" heeft me hoogtepunten bezorgd en dieptepunten als metaaldetectorzoeker!!!
een dik boek kan ik erover schrijven waar je 'n hele reeks over kunt uitgeven, een einde is er niet maar tot de dood "ons" scheid!!!
een medezoeker kun je wel voor 't hoofd kijken, maar niet erin!!!
een mens vertrouwen is unicum, zolas bv Eric en Dimitri, Jos en andere en die hoop ik in jouw te hebben gevonden Chaim, geef me een teken van vertrouwen en je kunt een de komende jaren een hoop doorstrepen van je bucket list!!!
een dikke groet van Chris en hopelijk tot gauw!!!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 jun 2018, 22:27 |
|
 |
|
takkie
|
Allen bedankt voor de reacties. Mooi geschreven Chris, nu snap ik ook waarom dat je avatar is. 
|
| 23 jun 2018, 09:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|