Logo
Het is nu 03 maart 2026, 21:15

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Ok 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Ok
:lo

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 jun 2019, 09:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ok
"Niet zelden voor grof geld verhandelen." Alsof dat zo vaak gebeurt. Mafklapper deze kerel. Wij detectoristen redden het spul uit die verstoorde bovenlasg voor informatie over het verleden voor de toekomst. Volgens mij geeft ie aan zelf wel naar steentijd artefacten te zoeken. Ruikt als eigen belang en afgunst trrwijl hij geen snars begrijpt hoe wij werken en wij het totaal niet uit winstbejag doen. En ze kunnen wel meer willen maar als ik toestemming van de boer of landeigenaar heb wat willen hun dan doen?

05 jun 2019, 10:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik wil graag het volgende bericht even met jullie delen.

Dit bericht zullen een aantal zoekers hebben ontvangen van Stijn , misschien ook wel niet, vandaar dat ik het op het forum plaats.

Beste zoekers,
Deze morgen verscheen een artikel in de Telegraaf waarin een archeoloog met name detectorzoekers wegzet alsof ze alleen voor eigen gewin zoeken en hun vondsten nauwelijks aanmelden. Wij van PAN zijn heel erg ongelukkig met dit artikel.
Jij hebt je vondsten bij ons gemeld en daar zijn we blij mee. Dank voor jouw medewerking aan PAN. De archeoloog in de Telegraaf heeft het in ieder geval niet over jou, en met zijn schatting dat slechts 1 a 2 procent van de vondsten wordt aangemeld zit hij er ver naast – dat was de situatie vóór 2016. Verder is het onzin om alle metaaldetectorzoekers over één kam te scheren: er is een kleine groep onverantwoorde zoekers, maar de meerderheid draagt wel degelijk bij aan onze kennis over het verleden.
De archeoloog in dat artikel, Gerrit Dusseldorp, is een steentijdarcheoloog die vroege mensachtigen bestudeert. Hij weet maar weinig van de wereld rondom metaaldetectie, en hij heeft nog nooit officieel contact met PAN opgenomen. Ik neem hem deze actie zeer kwalijk en ga hem erop aanspreken.
Ik dank nogmaals alle zoekers die zich al bij PAN hebben gemeld en ik hoop van harte dat ze het artikel snel vergeten.
Vriendelijke groet, van de medewerkers van PAN.
Stijn

Dr. Stijn Heeren

05 jun 2019, 16:03

Antwoord met een citaat
Jammer.
De suggestie alleen al brengt de meerderheid van ons zoekers al imagoschade toe.

In het verleden vaker belangwekkende vondsten gemeld bij de stadsarcheologen in Maastricht die een en ander weer meldden bij de relevante instellingen en databases.
Wellicht dat ik mij ook eens met PAN in contact moet stellen.

Netjes van hun zo te reageren.

Balen dat betreffende archeoloog in dit artikel dergelijke uitingen heeft gedaan en Jan en alleman dat gewoon voor feitelijkheden zal aannemen.

Nou ja goed; dat het weer snel vergeten mag worden.
En wij ons netjes proberen te gedragen... :sd

Groeten, Trash

05 jun 2019, 16:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Wenne zeikert. Mag hij vinde maar de wet vindt anders en wij mogen gewoon zoeken en houwen wa we vinde. En hoezo zegt hij "bodemschat van iedereen"? Ik docht nog altijd eigendom van de grondeigenaar of nie? Laat hem gewoon zeiken zo ene.

05 jun 2019, 19:51
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
blijf je altijd wel houden
ja dat krijg je als je te veel stenen ziet ga je een beetje dom doen
ja je heb goede Archeologen en slecht Archeologen

05 jun 2019, 23:44
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
blijf je altijd wel houden
ja dat krijg je als je te veel stenen ziet ga je een beetje dom doen
ja je heb goede Archeologen en slecht Archeologen

En zo is het :07

No worries, de wetgever luistert eerder naar PAN dan naar een willekeurige steentijdonderzoeker.
Zo heeft die man ook een keer zijn naam en portret in de landelijke media gekregen.
Ieder z'n fifteen minutes of fame (of was het vijf?) :03

:sd :sd Jan

06 jun 2019, 20:33
Profiel

Antwoord met een citaat
Jan Ooms schreef:
No worries, de wetgever luistert eerder naar PAN dan naar een willekeurige steentijdonderzoeker.

Ja da klopt helemaal. PAN is er gekome door de wetgever zelf. Rce. De wetgever luisterd wel naar de wet die hij zelf gemaakt heeft.

08 jun 2019, 19:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]