Logo
Het is nu 05 maart 2026, 08:36

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Zoektips gevraagd voor magneetvissen. 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Zoektips gevraagd voor magneetvissen.
Jongens ik heb van de week mijn magneet binnen gekregen en ik ben op zoek naar zoektips over waar je het beste kunt zoeken en waar je rekening mee moet houden.
Ik woon zelf in Nijmegen, is het bijvoorbeeld zinvol om in de Waal te gaan vissen?
En wat doen jullie eigenlijk met oude fietsen die je er uithaald, gewoon teruggooien denk ik :yh

Morgen dan ga ik 'm uitproberen en dan zal ik ook eens even wat foto's plaatsen van mijn ervaringen. Ben overigens enorm benieuwd naar de resultaten aankomende zondag van de alleereerste magneetviszoekdag (waar ik helaas niet bij kan zijn :-( )

Vriendelijke groet,

Archeonist

12 jun 2009, 20:20
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoektips gevraagd voor magneetvissen.
ben er ook nog niet heel veel op uit geweest met de magneet, maar wat ik persoonlijk errug irri vind is beschoeiing waarin metaal is gebruikt. Als je magneet daaraan vast zit komt ie moeilijk weer los.

euh tja fietsen.... als je er noges wilt gaan vissen zou ik ze eruit halen (je gaat ze dan niet noges omhooghalen)

12 jun 2009, 22:43

Antwoord met een citaat
Hoi Muta, bedankt voor je reactie. Maar wat moet je dan met die fietsen doen? Kun je dan de gemeente bellen die ze komt ophalen ofzo? Zou ik wel leuk vinden want dan draag je toch weer bij aan het opruimen van die troep.

12 jun 2009, 22:47
Profiel
Antwoord met een citaat
ja ik denk dat laten liggen op de kant ook strafbaar is en bovendien bijdraagt aan onverdraagzaamheid jegens de hobby.....das niet handig!

wij waren gisteren op een stek waar eerder door iemand anders gemagneetvist had dat konden we opmaken uit de grote hoeveelheid roestige ijzeren rotzooi op de kant. Moet hier wel even bij vertellen dat het stekkie waar we aan het zoeken waren een water was dat langs een villawijk loopt......

Daar wordt je niet met open armen ontvangen zeg maar als jouw voorganger zo'n puinhoop achter heeft gelaten.

Als je wilt dat mensen je graag nogeens terug zien komen zorg dan dat je in ieder geval niet meer rotzooi achterlaat dan dat er lag VOOR jij daar arriveerde.

12 jun 2009, 23:03
Antwoord met een citaat
Overal waar jij denk dat er ijzer ligt kun je natuurlijk gaan vissen. Maar je wilt natuurlijk oud ijzer hebben en dat is het hem nou. Dat ligt niet voor het oprapen. Net als mooie vondsten met detecteren vind je meer rommel dan mooie dingen.
Ook ligt het eraan waar je vist. Ik zou oude grachten,rivieren en sloten proberen.

Belangrijk is wel de bodem omstandigheden. Is het een zand bodem? Mosselbank bodem? Of ligt er veel modder op de bodem. Dat laatste moet je dus niet hebben. Dit merk je als je de magneet hebt in gegooid. Tijdens het inhalen van de magneet zie je een bellen spoor. Dat wil dus zeggen dat er een dikke modder laag op de bodem ligt. Weg wezen dus!!

Water dat is uitgebaggerd is natuurlijk het beste wat er is. Je zou het kunnen vergelijken met ploegen. De vondsten komen dus blood te staan.

Ga in oude stads grachten en rivieren zoeken. En je zult zien dat je succes hebt. Maar wel geduld hebben he?!?

Dagobert

12 jun 2009, 23:12

Antwoord met een citaat
Als ik veel fietsen motorframes ed bovenhaal dan bel ik een lokale oud ijzerboer die het komt ophalen.
Soms haal je er zoveel uit dat kun je onmogelijk zelf meenemen.

Mischien is dit ook een goed idee voor jou Dagobert als je dit leest.
Zoek een lokale ijzerjoep en zeg hem dat hij morgen om 17.00 gratis ijzer kan ophalen.

Grt Aardvark :sd

13 jun 2009, 07:13
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ook spinazie :10

13 jun 2009, 07:34
Profiel
Antwoord met een citaat
das wel een goed idee de oud ijzerboer vragen de zooi op te halen!

13 jun 2009, 13:28
Antwoord met een citaat
Alles wat kleiner is dan mij super emmer gaat uiteraard de emmer in. Alles wat groter is zet of gooi ik bij een boom neer. Dan komt de gemeente het vanzelf ophalen naar belletjes van de buurt bewoners. Laats is ook alles netjes voor mij weggehaald :07 :07 :07 :07 :07 :07

Dagobert

Ijzerboer op bellen is inderdaad een goede optie.

13 jun 2009, 13:32
Antwoord met een citaat
Archeonist welke magneet heb je gekocht?

Draag handschoenen, das mijn tip.

13 jun 2009, 16:41
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]