Logo
Het is nu 24 apr 2024, 01:38



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Reisverslag Rearen 14-1-2023 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012, 17:39
Berichten: 10584
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Zo :ls :ls :ls :ls die hele kannen en puntneus prachtig :ppp :ppp :ppp :ppp






GroetenMarcel


28 mei 2023, 18:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 21:30
Berichten: 14165
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Ik heb er lang over nagedacht of dat ik dit zou plaatsen. Maar doe het toch.

Jaren geleden hadden we er een op het forum die in het buitenland, ik dacht in Raeren zomaar midden in het centrum bij werkzaamheden tassen vol met kruiken omhoog haalde.
Het een nog mooier dan het andere. Hij gaf ook exact aan waar je het kon vinden.
Ik kan de berichten niet meer terugvinden maar een mede-forumlid. (zal zijn naam niet noemen) dacht dat die persoon de Oesterman was.

Jaren later zie ik deze berichten ineens van schelpdier. (Oesterman - Schelpdier)

Ik weet het allemaal niet, maar de berichten van schelpdier vind ik steeds ongeloofwaardiger worden.
Het is bijna hetzelfde verhaal als jaren geleden. Foto`s maken van de locatie met allemaal schone kruiken.

Zoveel prijsgeven over de locatie, wat geen enkele zoeker doet.

Wat verwacht je schelpdier, dat er allemaal goedgelovige forumleden naar die locatie rijden voor niks.


Ik hoop dat ik fout zit, maar denk het niet.

Mocht het beheer het niet eens zijn met mijn bericht, dan mag het verwijderd worden

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


28 mei 2023, 18:55
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:00
Berichten: 10667
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Staat iig in de juiste rubriek, Hans :10

_________________
Niet uit het veld te slaan.


29 mei 2023, 11:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Ok, maar wat zou het doel hiervan dan zijn?

Moet bekennen dat ik de afstand ook al eens bekeken had van mij thuis gerekend :lol: :lol:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


29 mei 2023, 13:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 apr 2019, 21:38
Berichten: 151
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
:dwerg:

Vreemd....


29 mei 2023, 17:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Ja jongens en meisjes

Zouden we niet vooral beter proberen er geen heksenjacht van te maken hier en in de andere onderwerpen? Het is niet omdat de handelswijze ons wat onbekend overkomt dat het per definitie een bedrieger is, toch? Mocht dat de standaard worden hier op het forum dat zijn we bewezen simpele zielen :lol:

Hans, opzich is je opmerking en vraag terecht naar mijn idee. Allicht wil de indiener iets verduidelijken om je bedenkingen hierbij op te klaren. Maar verplicht is hij dat zeker niet. Of misschien kunnen jullie dat via PB even bespreken ofzoiets. Mocht er werkelijk iets aan de hand zijn dan moet dat wel aangetoond kunnen worden vermoed ik, het zou wel erg kort door de bocht gaan wanneer we mensen gaan veroordelen omwille van vermoedens van de één, die natuurlijk weer ondersteund worden door de sensatielust van de ander.

Amen :whoea:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


30 mei 2023, 10:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 00:07
Berichten: 372
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Had verwacht dat er wel een zoeker zal gaan kijken. ( ik vind het te ver )
:09 :09


30 mei 2023, 11:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 2102
Woonplaats: Hollandsche Rading
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Heb even onderzoek gedaan, verhaal van Schelpdier zal toch wel kloppen, er hebben daar diverse pottenbakkerijen gestaan en er worden regelmatig grote kuilen met misbaksels gevonden.

Adri


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


30 mei 2023, 16:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2022, 14:06
Berichten: 129
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reisverslag Rearen 14-1-2023
Hallo allemaal,


Ik kom thuis van m’n werk en zie allerlei berichten op het forum.
Suggesties, veronderstellingen e.d.
Wederhoor?

Ik ga hierop op m’n gemak één voor één antwoorden.

Het is goed dat het forum er is en ik hoop dat het de bezoekersdichtheid van het forum omhoog krikt, maar vooral de interesse in bodemvondsten.

:::::::::::::::::::::::
Hans 1971
Jaren geleden hadden we er een op het forum die in het buitenland, ik dacht in Raeren zomaar midden in het centrum bij werkzaamheden tassen vol met kruiken omhoog haalde.
Het een nog mooier dan het andere. Hij gaf ook exact aan waar je het kon vinden.
Ik kan de berichten niet meer terugvinden maar een mede-forumlid. (zal zijn naam niet noemen) dacht dat die persoon de Oesterman was.

Jaren later zie ik deze berichten ineens van schelpdier. (Oesterman - Schelpdier)
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Veronderstelling:
Hallo Hans 1971
1.
Ik ben de “Oesterman” niet. Ik begrijp je veronderstelling.
Ik weet niet wie het is. Wil het ook niet weten. Mijn advies is een oproep te doen op het forum of de Oesterman zich wil melden. “Wil de echte Oesterman opstaan”.
De kwestie wordt dan opgelost.

2.
Uit mijn recente bezoeken weet ik dat Raeren geen centrum heeft, het zijn wat losse gehuchten aan elkaar geregen met wat bebouwing langs de doorlopende straten. Een soort platteland.

3.
Ik geloof direct dat je daar met tassen met kruiken vandaan wandelt, want ik heb de laatste weken een studie verricht. Al die gehuchten aldaar zijn pottenbakkersplaatsen en er schijnt veel weggegooid te zijn, want niet aan de kwaliteitsnormen voldeed. In de late middeleeuwen moet het er bruisend van activiteiten geweest zijn. Er zijn daar ergens ook musea vol bodemvondsten. Eupen, Verviers, Raeren/Rearen, Langerwehe een Walhalla voor detectoristen. Maar deze plaatsen zijn blijkbaar vergeten in de loop der tijd.

4.
Ik kan er in komen, dat als ik daar vandaan loop met een paar kruiwagens met scherven en kruiken, dit vragen geeft. Het zijn toevals- c.q. geluksvondsten. Ik loop ook wel eens 6 weken te zoeken en helemaal niets gevonden. En mijn vrouw zit er ook niet op te wachten, dat ik weer met dozen vol scherven thuiskom. Ze zegt: Eén scherf gezien dan alle…………..”

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hans 1971
Zoveel prijsgeven over de locatie, wat geen enkele zoeker doet.

Wat verwacht je schelpdier, dat er allemaal goedgelovige forumleden naar die locatie rijden voor niks.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

5.
Ik zal t.z.t. een aantal locaties bekend maken, waar ik scherven e.d. heb gezien. Het interesseert mij totaal niet, dat ik deze locaties geheim moet houden voor mijzelf. Ik gun dat iedereen veel vind. Dat andere zoekers alles geheim houden is prima en moeten ze zelf weten, dat is hun goed recht. We gaan allemaal hemelen en niemand kan iets meenemen. Van mij mag iedereen gaan zoeken in Brunssum, Langerwehe, Eupen, Maastricht, Schinveld, Raeren……………………………………

6.
Wat betreft de Hauptstrasse 60/58, kunt u allen vragen aan de buurman in Hauptstrasse 54, een oude man in een rolstoel, of daar in mei “Ein Holländer” door het hek is gekropen en is gaan graven. Je kunt ook aan de buurman vragen of ik gevraagd heb hoe diep de kelder is. Het blijft tricky, want wat gebeurt er als de politie langskomt. De oude buurman vond het in ieder geval prachtig

7.
Vlieg nu niet allen naar Raeren, want ik vrees dat de gemiddelde bewoner het daar niet op prijs stelt dat u daar de voortuinen (en sommige achtertuinen) gaat omspitten naar archeologische bodemvondsten.

8.
De vraag die gesteld werd waarom staat het in de moppenhoek heb ik al eerder beantwoord. De reden is dat er geen rubriek reisverslagen is. En het is natuurlijk een mop dat je tegen een collega detectorist zegt dat je weer een kruiwagen met scherven en potten heb gevonden. Ze denken; “daar heb je die halve zool weer”.

9.
Deze tekst is in gewijzigde forum ook in de nader topics geplaatst.

10.
De auto een VW Up is niet mijn auto.

11.
Locaties met bodemvondsten te scoren volgen nog.


“No hard feelings”


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


30 mei 2023, 19:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl