|
|
Het is nu 05 maart 2026, 11:55
|
| Auteur |
Bericht |
|
jeroen V.
|
 Renfrew en Bahn
Online kan je vragen invullen over hoofdstukken van Renfrew en bahn (Archaeology: Theories, methods and practice) Deze stond er ook bij, ik moest even flink lachen toen ik de mogelijke antwoorden las... 2. Which of these sites was found accidentally while farmers were digging a well? a) Tutankhamun's tomb b) Stonehenge c) the Chinese terracotta army d) Cosquer Cave e) Otzi the Iceman
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 22 maart 2011, 17:39 |
|
 |
|
Hans1971
|
 Re: Renfrew en Bahn
C  Wat heb ik gewonnen 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 22 maart 2011, 18:25 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Het is B hans, stonehenge is toch opgegraven door een waterput aan te leggen, of was het E, Otzi die gevonden is door een gat in een gletsjer te hakken voor water?
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 18:41 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
A; Toetanchamon. Kom hem alsjeblieft halen want hij begint te stinken 
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 22 maart 2011, 19:07 |
|
 |
|
Hans1971
|
jeroen V. schreef: Het is B hans, stonehenge is toch opgegraven door een waterput aan te leggen, of was het E, Otzi die gevonden is door een gat in een gletsjer te hakken voor water? Ik weet het niet. Maar ik leer er ook niet voor Mag deze week weer op cursus, weer terug de schoolbanken in 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 22 maart 2011, 19:10 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Hans je 1e was juist Maar otzi en stone henge zijn gewoon hilarische voorbeelden 
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 21:09 |
|
 |
|
Hans1971
|
jeroen V. schreef: Hans je 1e was juist Maar otzi en stone henge zijn gewoon hilarische voorbeelden  Dan kan ik ook archeoloog worden. Nu nog een zweep en een hoed.
|
| 22 maart 2011, 21:15 |
|
 |
|
dagobert
|
jeroen V. schreef: Het is B hans, stonehenge is toch opgegraven door een waterput aan te leggen, of was het E, Otzi die gevonden is door een gat in een gletsjer te hakken voor water? Otzi is volgens mij gevonden omdat de gletsjer berg inwaarts gesmolten is/was? Dagobert
|
| 22 maart 2011, 21:16 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Klopt Dagobert Men vermoed dat er zo nog vele vondsten gedaan gaan worden... Kijk bijvoorbeeld ook naar de Inca mummy's Hier nog een vraag: 25. The processes of survey, excavation, recording, mapping, and post-excavation analysis, are largely wasted efforts unless a) the results are published. b) the site is completely excavated. c) a video or film is made. d) a museum is founded. e) a very, very large party is held.
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 21:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: jeroen V. schreef: Het is B hans, stonehenge is toch opgegraven door een waterput aan te leggen, of was het E, Otzi die gevonden is door een gat in een gletsjer te hakken voor water? Otzi is volgens mij gevonden omdat de gletsjer berg inwaarts gesmolten is/was? Dagobert hij is dood gegaan aan een pijlpunt 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 maart 2011, 21:31 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: dagobert schreef: jeroen V. schreef: Het is B hans, stonehenge is toch opgegraven door een waterput aan te leggen, of was het E, Otzi die gevonden is door een gat in een gletsjer te hakken voor water? Otzi is volgens mij gevonden omdat de gletsjer berg inwaarts gesmolten is/was? Dagobert hij is dood gegaan aan een pijlpunt  Ze hebben inderdaad een stenen pijlpunt tussen de schouderbladen gevonden. Precies door zijn slagader. Moord dus! Nu vraag ik me toch een ding af: Als het om moord ging? Waarom heeft de dader dan niet zijn bijl en andere waardevolle spullen meegenomen? Een bronzen bijl was immers veel waard. Geen roofmoord dus. Wat wel de reden van de moord? zal zijn. Zal wel altijd een raadsel blijven? Dagobert
|
| 22 maart 2011, 21:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 22 maart 2011, 21:38 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Hij is niet gestorven aan zijn verwonding Hij is vermoedelijk aangevallen geweest tijdens zijn toch door de bergen en hierbij zwaar gewond geraakt. (wat hij deed in de bergen weet men niet maar er is een mogelijkheid dat hij een handelaar was) Door de extreme koude en zijn verwonding is hij enorm hard uitgeput, hiervoor heeft hij beschutting gezocht achter een stenen richel uit de wind zodat hij kon rusten, maar net dat rusten is hem fataal geworden. Hij heeft hier vermoedelijk enkele weken tot maanden aan het oppervlak gelegen en is door een aanhoudende droge wind uitgedroogd (er zijn zelfs vraatsporen aan hem waar aan te zien is dat hij niet onmiddellijk bedekt is. Nadien is hij bedekt door sneeuw en ijs en heeft dat in combinatie met het vriesdrogen voor zijn bewaring gezorgd, tot hij ontdekt werd had hij nergens last van, onmiddellijk na zijn ontdekking kwamen er al schimmels op. Nog een tof weetje, Otzi is een noord-italiaan, heeft men d.m.v. allerlei analyse, onder ander strontium gemerkt.
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 21:43 |
|
 |
|
dagobert
|
Mooi om te lezen. Ik heb er ook een boek over. Vooral die vloek is best wel aangrijpend. Acht mensen[32] die betrokken waren bij de ontdekking[33] of het onderzoek[34] naar Ötzi zijn gestorven. Sommige mensen, wellicht onder invloed van verhalen over de 'Vloek van de farao', geloven dat er een vloek rust op de ijsmummie. Niettemin zijn er vele honderden of duizenden mensen bezig geweest met de ontdekking en het onderzoek; het spreekt vanzelf dat enkelen daarvan een niet-natuurlijke dood sterven. De Vloek van de farao is een bekend broodjeaapverhaal. Dagobert
|
| 22 maart 2011, 21:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja jeroen met het vinden zijn er een hoop fouten gemaak 
|
| 22 maart 2011, 21:45 |
|
 |
|
jeroen V.
|
De vloek van de farao klopt wel degelijk Ook al is het niet rechtsreeks, door de blootstelling aan zuurstof en vocht ontstaan er op mummy's schimmels die ziektes en dood als gevolg kunnen hebben 
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 21:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: Mooi om te lezen. Ik heb er ook een boek over. Vooral die vloek is best wel aangrijpend. Acht mensen[32] die betrokken waren bij de ontdekking[33] of het onderzoek[34] naar Ötzi zijn gestorven. Sommige mensen, wellicht onder invloed van verhalen over de 'Vloek van de farao', geloven dat er een vloek rust op de ijsmummie. Niettemin zijn er vele honderden of duizenden mensen bezig geweest met de ontdekking en het onderzoek; het spreekt vanzelf dat enkelen daarvan een niet-natuurlijke dood sterven. De Vloek van de farao is een bekend broodjeaapverhaal. Dagobert ha Toetanchamon.had ook al zo vloek geloof dat toch niet  Ötzi de ijsmummie http://www.youtube.com/watch?v=GAiftTIXUZ0175.000 euro vindersloon voor vinden Ötzi http://nos.nl/artikel/168185-vindersloo ... paald.html 
|
| 22 maart 2011, 21:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
jeroen V. schreef: De vloek van de farao klopt wel degelijk Ook al is het niet rechtsreeks, door de blootstelling aan zuurstof en vocht ontstaan er op mummy's schimmels die ziektes en dood als gevolg kunnen hebben  ja maar dat is gevloek
|
| 22 maart 2011, 21:55 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Over ötzi's dood zal best nog lang gespeculeerd worden maar inmiddels heeft hij wel een eigen gezicht gekregen ( zie foto) met naar door DNA-technologie vastgestelde haar- en ogenkleur. Zijn gezicht, verweerd en verkleurd door weer, wind en zon in de tiroler Alpen, is natuurgetrouw nagemaakt door de Nederlandse broers Kennis die in opdracht van het Südtiroler Archäologiemuseum met behulp van CT-Scans van de schedel een natuurgetrouwe nabootsing hebben gemaakt. Ötzi is tegenwoordig te bewonderen in het Südtiroler Archäologiemuseum in Bozen ( Italië). Het echtpaar dat ötzi ontdekte heeft een vindersbeloning van 175.000 euro gekregen. Rondom Ötzi is inmiddels een miljoenen-industrie ontstaan variërend van flessen wijn tot en met chocolade-poppetjes. Er is ook een nieuw boek over hem verschenen met de Titel: Ötzi 2.0 van de hand van Angelicka Fleckinger en verkrijgbaar bij Konrad Theiss Verlag GmbH met het ISBNnr: 978-3-8062-2432-0
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 22 maart 2011, 22:10 |
|
 |
|
dagobert
|
Mooie info jongens. Daar steek je wat van op Dagobert
|
| 22 maart 2011, 22:14 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Henk, weet jij er meer van aan wie de vondst nu officieel toekomt? Was ook een hele discussie over waar die gevonden was, Duitsland of Italië, en nu blijkt dat het een noord-Italiaan is denkt italie hier nog meer recht op te hebben. Dus daar ben ik eigenlijk wel naar benieuwd?
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 22:16 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
jka daar was heel veel ruzie over
ja de 1 keer gooi het lijk naar het 1 land en dan weer naar het anderen land
dat is wel een vloek jeroen
|
| 22 maart 2011, 22:18 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Inderdaad ed, dat heeft niet veel goeds gedaan met hem, niemand wou hem behandelen tegen schimmels voor men zekerheid van eigendom had 
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 22:19 |
|
 |
|
dagobert
|
jeroen V. schreef: Henk, weet jij er meer van aan wie de vondst nu officieel toekomt? Was ook een hele discussie over waar die gevonden was, Duitsland of Italië, en nu blijkt dat het een noord-Italiaan is denkt italie hier nog meer recht op te hebben. Dus daar ben ik eigenlijk wel naar benieuwd? Hierbij: De mummie lag op het Timmelsjoch in een rotskommetje aan de rand van de gletsjer Niederjochferner in de Ötztaler Alpen aan het eind van het Ötztal, op een hoogte van 3210 meter. De vindplaats ligt vrijwel op de Oostenrijks-Italiaanse grens en hoewel de mummie eerst in Innsbruck (Oostenrijk) belandde, is ze nu te bezichtigen in het Zuid-Tiroler Archeologiemuseum in Bozen in Italië, omdat de vindplek toch net, 92 meter over de grens, in dat land bleek te liggenDagobert
|
| 22 maart 2011, 22:28 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Bedankt Dagobert! 
Tot ziens
|
| 22 maart 2011, 22:32 |
|
|