|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:05
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
ronald
|
 Vissen..
En ja, ik heb 'de vergelijking al eerder gelezen met betrekking op het zoeken'. Ook in deze sport {hobby}is veel afgunst,concurentie en commercie ingeslopen met alle gevolgen vandien.Maar ook fijne vrienden hoor... Waardoor ik alleen nog maar op de rivieren vis. Ik ben niet meer de target visser en heb de rust gevonden door met een goede voorbereiding te vissen op onze prachtige rivieren. Vooral,de rust en nu, de combi lekker piepen.  Bijlage: Herschaalde kopie van Afbeelding 022.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 dec 2010, 00:56 |
|
 |
|
ronald
|
 Re: Vissen..
Nog eentje dan.  ..
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 dec 2010, 01:23 |
|
 |
|
ronald
|
Foto's van vissen ok... Maar van vondsten ben ik nog mee aan het stoeien hoe ik die goed moet krijgen Trustuh.
|
| 24 dec 2010, 01:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi ronald
alle goede zoekers zijn ook visser geweest
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 dec 2010, 01:49 |
|
 |
|
johoo
|
ronald ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten met mijn omgesmolten oude lood zeetong,makrelen en zeebaars binnen halen, yummy yummy  tongetje van 43,8 cm
|
| 24 dec 2010, 09:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
johoo schreef: ronald ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten met mijn omgesmolten oude lood zeetong,makrelen en zeebaars binnen halen, yummy yummy  tongetje van 43,8 cm ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten rare hobby johoo om je spul zomaar in zee tegooien van daar dat ik zo veel lood vind op het strand ook zonde van die hengels wel een mooie tonge
|
| 24 dec 2010, 11:58 |
|
 |
|
johoo
|
de ed schreef: johoo schreef: ronald ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten met mijn omgesmolten oude lood zeetong,makrelen en zeebaars binnen halen, yummy yummy  tongetje van 43,8 cm ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten rare hobby johoo om je spul zomaar in zee tegooien van daar dat ik zo veel lood vind op het strand ook zonde van die hengels wel een mooie tonge dan is dat lood niet van mij want ik vis op de pier en niet op het strand 
|
| 24 dec 2010, 16:14 |
|
 |
|
ronald
|
johoo schreef: ronald ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten met mijn omgesmolten oude lood zeetong,makrelen en zeebaars binnen halen, yummy yummy  tongetje van 43,8 cm Lekker in de roomboter... 
|
| 26 dec 2010, 00:34 |
|
 |
|
johoo
|
zeker lekker ronald werden er veel van gevangen en zo tussen de 35 en 45 cm heb van de zomer een rijke maal tong gegeten leuk om zo'n tong binnen te halen die laat zich mee gaan in het water en merk je niets en dan krult hij ineens en krijg je heel veel weerstand alsof er een heeeele grote vis aan zit laat staan als je een doubletje vangt (2 tegelijk) lekker makreeltjes roken....hopelijk komend jaar beter want verleden jaar waren ze erg mager en dan de zeebaars.....wat een topvis om te eten en schoon te maken nog beter dan kabeljauw/gul maar 1 middengraat en voor de rest dikke hompen visvlees fijne dagen allemaal
|
| 26 dec 2010, 07:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ronald schreef: johoo schreef: ronald ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten met mijn omgesmolten oude lood zeetong,makrelen en zeebaars binnen halen, yummy yummy  tongetje van 43,8 cm Lekker in de roomboter...  moet je wel roomboter hebben
|
| 26 dec 2010, 11:38 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Van mij ook een paar uit de oude doos. Met vissen ben ik gestopt na vanaf mijn 6e jaar iedere vakantie met mijn vader de zee op te zijn geweest. Vervolgens 2 jaar als beroep visser te zijn geweest om het later als hobby voort te zetten had ik er een jaar of 4 geleden genoeg van. Maar het heeft me net als zoeken veel voeldoening en plezier gebracht 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 26 dec 2010, 12:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
NOU JA CEES EENS EEN VISSER ALTIJD EEN VISSER JE VIST NU MET EEN ANDEREN STOK HET IS WEL MOOI DAT 90% VISSER ZIJN GEWEEST OF NOG ZIJN DIE NOG ZOEKEN 
|
| 26 dec 2010, 12:39 |
|
 |
|
ronald
|
Prachtige vissen cees!
|
| 26 dec 2010, 15:25 |
|
 |
|
ronald
|
de ed schreef: ronald schreef: johoo schreef: ronald ik kan ook niet wachten tot de zomer om weer een hengel de zee in te smijten met mijn omgesmolten oude lood zeetong,makrelen en zeebaars binnen halen, yummy yummy  tongetje van 43,8 cm Lekker in de roomboter...  moet je wel roomboter hebben Bij deze opgestuurd... 
|
| 26 dec 2010, 15:27 |
|
 |
|
Maurits
|
Ha Ronald, ik was hier in de regio een van de eerste die de rivier de oude rijn (Limes grens  ) beviste. Iedereen verklaarde mij voor gek omdat daar niets te halen zou zijn. Eigenlijk nooit geblankt wel door een hoop schubs van rond de 15 pond heen moeten worstelen. Maar mooie vangsten gedaan. Torpedovormige Valkenswaard spiegel van 30 pond, een gras van 110 cm en zelfs een 40er spiegel. Ik had het al snel gezien op die putten met sterotype vissers en dito aas aanbiedingen die zorgden voor verminkingen onder de populatie! Al moet ik zeggen dat die volschubspiegel van Ceesou een mooie vis is. Ik heb de hengel aan de wilgen gehangen zoals je ook kunt lezen op het forum....ik kijk liever naar karpers nu.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 26 dec 2010, 18:26 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat uit de Keltische muntschat: Citaat: Ik ben begonnen toen ik 15 was met zoeken...van mijn zakgeld een c-scope van 65 gulden bij de blokker. Na een tijdje kocht ik een betere s-scope vltr 770 of iets. Ik zocht altijd alleen...lekker in de polder niemand om mij heen. Ik droomde van oude gouden munten die glommen in de zon, nadat ze voor het eerst na zoveel honderd jaar weer het daglicht zagen. De mensen in mijn omgeving keken mij altijd een beetje meewarig aan als ik voorbij fietste met mijn schep en dekkie. "Hij gaat goud zoeken" grapte een grietje van mijn leeftijd tegen haar vriendin -iets te luid-. Ik hoorde vaker deze geluiden. Ook was ik al gewend aan de meekijkers...mensen liepen dan met je mee, en als je dan ging graven streken ze als gieren naast je neer! Ow wee als je een onbeduidend frutsel aan de aarde ontrok, een hoongelach dat door merg en been ging viel je ten deel. Het voordeel was wel dat ze daarna (gniffelend) afdropen. Ik was dan weer alleen, alleen in mijn polder en lekker aan het zoeken. Naast het zoeken viste ik ook. Ik dagdroomde van een grote oude -als goud glimmende- spiegelkarper die ik aan het water zou ontrekken, zo'n oude slimme vis die voor het eerst het daglicht ziet in jou schepnet. Geloof het of niet maar dit was in de zelfde polder, en weer viste ik alleen.
Ik kreeg verkering, hengel en metaaldekkie hing ik aan de wilgen. Ik bouwde een nessie met Hessie en kreeg kinderen en maakte een bliksem carrière als schoonmaker. De buiten jongen in mij bleef. Ik verlangde weer naar mijn polder.
Ik pakte het vissen weer op na een paar jaar. Inmiddels was de bint vervangen door de boilie. Niets niet grote dobbers en molens die je het best kan omschrijven als "lijn opwind mechanisme" meer, maar delkims en smimano's gt 3500 molens. Ik ging daarin mee. Mensen keken mij wederom meewarig na als ik bepakt en bezakt langs fietste. Het deerde mij niets.. Maar helaas de kaarten lagen na tien jaar anders. "Mijn polder" was mijn polder niet meer. Ladingen karpervissers uit de stad bevolkte de eens zo rustige dijk, waar ik de schapen zelfs een bijnaam had gegeven. Naast vissen waren deze stadsbewoners bedreven in nog een aantal zaken. Bierdrinken, schreeuwen en rommel achterlaten hoorde bij het vissen blijkbaar, ik had daar niets van meegekregen vroeger. Ik voelde mij als een vreemde eend in de bijt op een winterse dag in mijn eigen polder. De grote gouden spiegelkarper waarvan ik droomde heb ik wel gezien. Dood! Zo slecht behandeld na een vangst dat het vriendelijke dier de rustige polder had verruild met de eeuwige jachtvelden.
Ik wilde mij niet scharen tot deze groep vissers. De hengels hing ik aan de wilgen die nu marktplaats hete. Van het geld kocht ik een aantal jaar geleden weer een detector. Daar was ik weer driewerf weer in de zelfde polder. De schapen waren verruild door graafmachines, de polder was namelijk geannexeerd door de stad die er tegenaan lag. Die mensen wilden maar wat graag hun –inmiddels- achterbuurt verruilen tegen een mooi huis aan een dijk. Helaas ook nu weer hier het zelfde gezeik! Ik was niet de enige zoeker. Er waren er meer. Als blikken konden doden was ik de eerste dag al zo dood als een slecht behandelde vis geweest! Ik praat dan niet over de woorden die er kunnen vallen onder zoekers. Bedreigingen laat ik al helemaal buiten beschouwing! Even wenste ik dat ik de enige zoeker was op de wereld, alle mooie stukken zouden dan mij alleen ten deel vallen. De enige zoeker dat leek mij wel iets...hoewel, als ik de enige zoeker zou zijn dan zou dat ook alle sjeu wegnemen. Immers aan wie laat je je mooie stukken zien, je zou ook nooit eens een jaloerse blik kunnen werpen op een stuk van een ander, en al helemaal niet de vreugde kunnen delen met een ander als jij of de ander een mooi stuk vind. Dan zou ik mij een verliezer voelen... nee ik ben blij met dit forum. Ik kan mijn mooie stukken delen en mooie stukken van anderen bewonderen.
Goed ik liet even mijn mijmeringen op de vrije loop. Wat ik wilde zeggen is dat ik helaas dit weekeinde geen tijd heb om naar Limburg te rijden om de bijzondere mooie munten te kunnen aanschouwen...maar ze zijn jullie van harte gegund!
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 26 dec 2010, 18:29 |
|
 |
|
ronald
|
Mijmeringen op de vrije loop... Heel mooi om in vogelvlucht je belevingen te kunnen lezen Maurits. Zou je meer moeten doen, schrijver in spe?
|
| 26 dec 2010, 22:59 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Inderdaad een schrijver in spé, prachtige mijmeringen Maurits Je leest ze met een brok in de keel omdat het zo herkenbaar is. Ik weet dat je tegenwoordig krap in je tijd zit maar als je nog wat tijd hebt..........een leuk verhaal of gewoon mijmeringen zijn van harte welkom.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 29 jan 2011, 17:45 |
|
 |
|
Maurits
|
Dankjewel jongens jullie positieve geluiden sporen mij wel weer aan een beetje. Ik ga eens een pen zoeken...
|
| 29 jan 2011, 20:54 |
|
 |
|
Travis
|
met veeeeeeeeeeel boter bakken deze
|
| 30 jan 2011, 09:26 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|