|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Wardigger
|
 Mijn andeer (dure) hobby
Beste mensen,
Mijn andere hobby is het verzamelen van paspoorten van Duitse militarairen uit WO II Ik verzamel dan voornamelijk paspoorten van militairen die in mei 1940 bij de inval in Nederland betrokken waren, ook de bekende veldslagen hebben mijn verkeur, zoals D-Day, Market Garden en het Ardennenoffensief. Heb er inmiddels aardig wat in mijn collectie. Het interssante aan deze hobby is, dat je de hele levesloop van deze persoon kunt na trekken, van zijn geboorte tot aan zijn (eventuele) dood.
Grt.
WD
|
| 24 apr 2011, 07:41 |
|
 |
|
Travis
|
 Re: Mijn andeer (dure) hobby
Zeer interessante bezigheid Wardigger,de persoon achter het paspoort Neem je ook contact op met mensen die nog in leven zijn?
|
| 24 apr 2011, 07:56 |
|
 |
|
Hoth
|
Interessante hobby, mijn vader verzamelde sinds de jaren 60 Duitse Militaria en vertelde dat hij bij bossen duitse uniformen, stahlhelmen, onderscheidingen en oorkonden op kon scharrelen in Duitsland, helaas is deze tijd voorbij, al kun je nu nog steeds met name in Beieren bij privépersonen nog wel het e.e.a vinden....
@ WD:
Zijn die Soldbücher van het Ardennen Offensief en Grebbeberg voornamelijk SS ?
Gr,
Hoth
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 24 apr 2011, 09:12 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Heel interessant Wardigger das een hobby in een hobby,..mooi dat je het met ons wil delen mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 24 apr 2011, 10:53 |
|
 |
|
Wardigger
|
Bedankt voor jullie positieve reacties. Ik heb wel een aantal keren geprobeerd om contact op te nemen met mensen die nog in leven waren, maar helaas zonder succes. Het wordt nu ook steeds moeilijker, de veteranen worden met het jaar minder.
Helaas zijn de passen niet van SS-ers, als je ze vindt moet je er flink voor betalen. Ik moet nog flink sparen, maar ooit zal ik er eentje in mijn collectie hebben.
grt.
WD
|
| 25 apr 2011, 22:42 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|