Logo
Het is nu 03 maart 2026, 11:03

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 aardewerk 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht aardewerk
Bijlage:
SL383892.JPG
Bijlage:
SL383895.JPG
Bijlage:
SL383894.JPG
He hallo,

Ik ben nieuw hier en heb interesse in bodemvondsten, ik heb de website doorgelezen en dit is een zeer interessante site.
Misschien wel een reden voor een nieuwe hobby, ik heb gezien dat er detectoren te koop staan en denk er nog over.

De reden dat ik een bericht poost is dat ik sinds een aantal jaar in mijn verzamelwoede een aantal objecten in bezit heb welke volgens mij bodemvondsten zijn. Nu heb ik er verder geen verstand van maar heb wel feeling voor oude dingen en is hobby.

Wie kan mij helpen voor een datering van deze twee items, de een is een beker hoog 17.5 cm en rond boven 10 cm onder staat een teken een V, het lijkt mij (zwart) aardewerk en heeft een klank. Wat is het en welke datering? bijzonder? kostbaar?

De ander is een vaasje met groene opsmuk 14 cm hoog en 7cm onderrand, het lijkt mij van klei en is wit van kleur, geen merkteken.
Wat is het en welke datering? bijzonder? kostbaar? dan weet ik dat voor de verzekering en heeft u mij verder kunnen helpen.

Graag een reactie alvast dank, en blijf deze site volgen wie weet een nieuwe hobby?
Met vr.groet Paulus.

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

18 sep 2015, 21:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]