|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:27
|
Oproep vondsten Chinees/Japanse munten
| Auteur |
Bericht |
|
zoekchef
|
 Re: Oproep vondsten Chinees/Japanse munten
Bedankt Jac,
Deze munten vallen een beetje buiten de doelgroep maar toch wel interessant. Het zijn Chinese dollars van rond 1900 met bijna altijd de afbeelding van een draak erop. Vooral de zilveren exemplaren worden veel verzameld. Wat is de vindplaats?
|
| 10 jan 2025, 13:09 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Borsele, op het strand aan de Westerschelde. Bedankt voor het uitzoeken.
|
| 10 jan 2025, 15:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo de eerste is gevonden moet er nog 1 hebben komt goed
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 maart 2025, 22:40 |
|
 |
|
zoekchef
|
Hoi Ed,
Bedankt voor de inzending. Dit is helaas geen echte munt. Het is een moderne variant, gemaakt als geluksmuntje voor de toeristen industrie. Dat is te zien aan de afbeeldingen op de achterkant die op echte munten niet voorkomen en ook aan de puntjes op de voorkant.
Groeten, Zoekchef
|
| 19 maart 2025, 18:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zoekchef schreef: Hoi Ed,
Bedankt voor de inzending. Dit is helaas geen echte munt. Het is een moderne variant, gemaakt als geluksmuntje voor de toeristen industrie. Dat is te zien aan de afbeeldingen op de achterkant die op echte munten niet voorkomen en ook aan de puntjes op de voorkant.
Groeten, Zoekchef dat dacht ik al als je hem ziet denk je hij komt uit hongkong bedankt heb nog zo munt moet even kijken waar hij legt nu zeggen me maten dat ik altijd veel geluk heb kan nooit door zo muntje kamen en zo veel geluk heb ik nu ook weer niet bedankt "zoekchef zo op weg naar het geluk
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 maart 2025, 18:33 |
|
|