|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Impressie Zoekdag DDA
Beste medezoekers,
Beter dan ooit moet ik bekennen. Deze keer was de zoekdag van de DDA erg goed georganiseerd. Met een zeer grote zaal waar wel 1000 man in paste, en velden zo groot als meerdere voetbalvelden bij elkaar.
S,morgens om 9:00 uur ging de zaal open en langzaam aan begonnen de eerste mensen binnen te stromen. Snel schreven mensen zich in voor de wedstrijd, in de hoop dat ze een mooie prijs zouden winnen. En mooie prijzen waren het deze keer ook. Maar liefs 4 of 5 detectoren waren de hoofdprijzen. Daarnaast ook nog verschillende cadeaubonnen, die men in kon/kan wisselen bij een dealer. Maar ook waren er veel kleine prijzen zodat de kansen deze keer groter waren om iets te winnen. Zo heb ik gezien. Een pinpointer, T-shirt,s, mooie boeken, steuntjes voor de detector, en nog veel en veel meer!!
Het determinatieteam was luid en duidelijk aanwezig. Zo was een determinator voor muntgewichtjes, Romeinse munten, munten, algemene vondsten, gewichten, steentijd en niet te vergeten, Cees en Klaas die foto,s namen van de mooiste vondsten die dag.
De opkomst was naar mijn mening ook niet om te klagen. Het lag immers in een ver hoekje tegen de Duitse grens. Maar velen konden de vele kilometer niet deren. Top eigenlijk!
Zoals altijd waren er zoekers die geen of heel weinig penningen vonden. Maar er was een zoeker die er maar liefs 78 opgepiept had. Hij viel dan ook regelmatig in de prijzen.
Ook leuk om te melden was dat er deze keer ook oude rotten in het vak langs zijn gekomen. En dat terwijl je ze al jaren niet meer had gezien. Dat kan maar 1 ding betekenen. De DDA staat weer voor wat het is. Een gezellige vereniging die denk als een zoeker zelf. Opbouwend naar meer leden! Ook leden die niet meer lid waren zijn weer trouw aan de DDA.
Ik wil het hele team bedanken voor deze zeer geslaagde dag. Het was top!
Dagobert
|
| 20 maart 2011, 00:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Impressie Zoekdag DDA
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 maart 2011, 00:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 20 maart 2011, 00:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 20 maart 2011, 00:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 20 maart 2011, 00:58 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hey Dago, Pfff. Wat een prachtige velden!!!! Vroeger ging ik er altijd heen. Reed vaak meer dan 200 km voor zo'n zoekdag. Tot en met de zoekdag in Alphen. Die velden waren helaas toen een aanfluiting. Je kon niet lopen zonder dat je detector stoorde. Met honderden tegelijk op een veldje van 50 bij 50 meter. Tja, das was toen de allerlaatste keer. Maar zo te zien was het deze keer super!!! Dat zijn pas zoekvelden!!!! Mischien toch nog eens een keertje met een groep ernaar toe gaan. Gezellig is het in ieder geval altijd!!!! Zijn er ook nog leuke vondsten gedaan? Vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 20 maart 2011, 10:55 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
Ik kan John alleen maar bijtreden, met zo'n groet zoekvelden vind ik het ook jammer dat ik niet geweest ben ...volgende keer dan maar weer 
|
| 20 maart 2011, 12:09 |
|
 |
|
Tonnie
|
Het waren gister hele mooie grote velden helaas weinig bijvondsten. Zelf vondt ik 5 penningen, 1 cent en een netverzwaringloodje. Op de penningen geen prijs maar dat geeft niet.
Groetjes Tonnie
|
| 20 maart 2011, 12:16 |
|
 |
|
dagobert
|
Jvlivs schreef: Hey Dago, Pfff. Wat een prachtige velden!!!! Vroeger ging ik er altijd heen. Reed vaak meer dan 200 km voor zo'n zoekdag. Tot en met de zoekdag in Alphen. Die velden waren helaas toen een aanfluiting. Je kon niet lopen zonder dat je detector stoorde. Met honderden tegelijk op een veldje van 50 bij 50 meter. Tja, das was toen de allerlaatste keer. Maar zo te zien was het deze keer super!!! Dat zijn pas zoekvelden!!!! Misschien toch nog eens een keertje met een groep ernaar toe gaan. Gezellig is het in ieder geval altijd!!!! Zijn er ook nog leuke vondsten gedaan? Vele groeten, John. De bijvondsten vielen eerlijk gezegd wat tegen. Hans won wel met zijn kwartje uit 1914 de vondst van de dag.  En is nu een boek rijker. Opgravingen in Amsterdam. Er werden zilveren dubbeltjes gevonden, en de nodige centen en halve centen.. Wat ander prul. Maar zeker geen oude vondsten tegengekomen. Tenminste,......niet ouder dan begin 17e eeuw. Het is en blijft zeer moeilijk om alles naar wens voor elkaar te krijgen. Dagobert
Laatst bijgewerkt door dagobert op 20 maart 2011, 16:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 20 maart 2011, 13:35 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Ik vond gisteren 4 penningen 2 centen en een verrot zakhorloge,maar ik had wel een boek gewonnen met de penningen. T was wel gezellig, maar er waren geen bijvondsten daar dr lag gewoon helemaal niets. gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 20 maart 2011, 13:39 |
|
 |
|
dagobert
|
peter schreef: Ik vond gisteren 4 penningen 2 centen en een verrot zakhorloge,maar ik had wel een boek gewonnen met de penningen. T was wel gezellig, maar er waren geen bijvondsten daar dr lag gewoon helemaal niets. gr Peter Hay die Peter, Leuk om je ontmoet te hebben. Vergat zelfs je naam nog, maar er waren dan ook zoveel mensen die je bij naam moet onthouden. Helaas was er weinig te vinden op de velden. Het is immers geen Engeland hè. Voor de bijvondsten hoef je in principe niet te gaan, want elke zoeker zoekt immers ook op zijn beste veldjes. De vorige keer waren de bijvondsten top te noemen. Maar toen was de accommodatie veel te klein. Dagobert
|
| 20 maart 2011, 13:43 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
dagobert schreef: peter schreef: Ik vond gisteren 4 penningen 2 centen en een verrot zakhorloge,maar ik had wel een boek gewonnen met de penningen. T was wel gezellig, maar er waren geen bijvondsten daar dr lag gewoon helemaal niets. gr Peter Hay die Peter, Leuk om je ontmoet te hebben. Vergat zelfs je naam nog, maar er waren dan ook zoveel mensen die je bij naam moet onthouden. Helaas was er weinig te vinden op de velden. Het is immers geen Engeland hè. Voor de bijvondsten hoef je in principe niet te gaan, want elke zoeker zoekt immers ook op zijn beste veldjes. De vorige keer waren de bijvondsten top te noemen. Maar toen was de accommodatie veel te klein. Dagobert Daar was ik ook , had ik 2 penningen en een loden bikkel. Was er erg druk en klein ja.
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 20 maart 2011, 15:06 |
|
 |
|
Doede Wiersma
Geregistreerd: 21 apr 2009, 09:07 Berichten: 383 Woonplaats: Soest
|
Het was idd gezellig, heb me kostelijk vermaakt, heelaas geen bijzondere vondsten en of prijzen, maar daar gingen we in eerste instantie ook niet voor... Top ervaring. Greets TheDude
_________________ https://www.instagram.com/metal_detecting_soest/
|
| 20 maart 2011, 16:02 |
|
 |
|
Doede Wiersma
|
Nog wat foto's die mijn lieve vrouw heeft gemaakt. Greets
|
| 20 maart 2011, 18:23 |
|
 |
|
Doede Wiersma
|
en nog een paar...
|
| 20 maart 2011, 18:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooie foto s ja ik zeg schotels om hoog en je hoor ze doen het nog ook 
|
| 20 maart 2011, 19:46 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Het was een leuke eerste DDA zoekdag voor mij. Ik zoek nog maar 4 maanden, dus ik was echt een broekie. Samen met Doede en zijn vriendin vroeg die kant op gegaan.
De eerste ronde zocht ik veel te precies, ik wou geen penning missen. Helaas de verkeerde tactiek. Doede vond gelukkig wat penningen en kon ik even kijken hoe mijn detector er op reageerde. Nou die gaf me toch een knal, niet te missen die dingen.
De tweede ronde was ik gelukkig iets wijzer en zwaaide alsof mijn leven ervan afhing. En gelukkig, toch nog twee penningen gevonden. Helaas niets mee gewonnen, maar toch leuk dat ik nog iets vond. Verder oud ijzer en een oude cent, maar slechte kwaliteit.
Toch een leuke dag gehad. al die mensen die maar gek zijn van één ding, zoeken met de detector. Wel leuk , je hebt meteen aanspraak en leuke ontmoetingen. Voor mij volgende keer weer !!!
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 20 maart 2011, 20:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
acht het komt wel goed clemens 
|
| 20 maart 2011, 20:41 |
|
 |
|
Grand Master
Geregistreerd: 05 okt 2009, 07:38 Berichten: 319 Woonplaats: Friesland
|
ja het was een hele leuke en geslaagde dag , mooie foto's Gerard, voor de vondsten behoefd je het niet te doen , ik had als bij vondsen 2 duitjes en een leeuwecent 1918, en heel veel worsten loodjes,2 kleine stukjes aluminium aan een touwtje, dus klein spul. verder 20 penningen , en geen prijs daarop gewonnen,veel oude bekenden weer gezien,  ook achter de determinatie tafel ,en zelfs onze 1e voorzitter was aanwezig, en dat mag ook gezegd worden ed had ze goed onder controle.ze volgden hem allen trouw, mannen graag tot de voldende keer. Groeten Dick
_________________ zoeken is zoeken als je -het- nog niet gevonden hebt - T'KOMT WEL-. gewoon doorzoeken
|
| 21 maart 2011, 07:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dick ze eten uit me hand
|
| 21 maart 2011, 13:40 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|