|
|
Het is nu 03 maart 2026, 11:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Ottoons leerbeslag
Materiaal: brons Lengte: 2,2cm
Ha forumgenoten,
Gisteren een mooi Ottoons stukje gevonden, vanmorgen weer?? Lijkt er in ieder geval sterk op. Decoratie is flink aangetast maar nog vaag zichtbaar. Wat het moet voorstellen geen flauw idee.
Enigste wat mij doet twijfelen is de plaatsing van de revetten. Bij andere beslagstukken zit één van de revetten meer richting het midden in plaats van aan beide uiteinde?
Groetjes
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 aug 2023, 13:45 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Ottoons/ hoog-middeleeuws beslag?
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik kan helaas jouw stukje niet zo meteen plaatsen in één van de categorieën die Spoelder in zijn artikel over de typologie dit soort beslagstukjes opsomt. Maar dat neemt niet weg dat het er zeker eentje is. keossvin schreef: Materiaal: brons Lengte: 2,2cm
Ha forumgenoten,
Gisteren een mooi Ottoons stukje gevonden, vanmorgen weer?? Lijkt er in ieder geval sterk op. Decoratie is flink aangetast maar nog vaag zichtbaar. Wat het moet voorstellen geen flauw idee.
Enigste wat mij doet twijfelen is de plaatsing van de rivetten. Bij andere beslagstukken zit één van de rivetten meer richting het midden in plaats van aan beide uiteinde?
Groetjes De 'onevenwichtige' plaatsing van de rivetjes hoeft dit niet tegen te spreken, zie bijgevoegde willekeurige voorbeelden van andere niet gelijkmatig geplaatste rivetjes. Ook kan er mogelijk iets zijn afgebroken aan de boven- of onderkant, maar dat kan ik niet goed zien.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 aug 2023, 17:14 |
|
 |
|
keossvin
|
Detecto-searcher schreef: Ik denk dat je gelijk hebt. Ik kan helaas jouw stukje niet zo meteen plaatsen in één van de categorieën die Spoelder in zijn artikel over de typologie dit soort beslagstukjes opsomt. Maar dat neemt niet weg dat het er zeker eentje is. keossvin schreef: Materiaal: brons Lengte: 2,2cm
Ha forumgenoten,
Enigste wat mij doet twijfelen is de plaatsing van de rivetten. Bij andere beslagstukken zit één van de rivetten meer richting het midden in plaats van aan beide uiteinde?
Groetjes De 'onevenwichtige' plaatsing van de rivetjes hoeft dit niet tegen te spreken, zie bijgevoegde willekeurige voorbeelden van andere niet gelijkmatig geplaatste rivetjes. Ook kan er mogelijk iets zijn afgebroken aan de boven- of onderkant, maar dat kan ik niet goed zien. Hartelijk dank voor de reactie en voorbeelden! Ik kreeg hem zo snel ook niet gevonden in Wessel’s voorbeelden, vandaar de plaatsing hier. Ik heb het andere stuk ook bijgevoegd, die is er gelukkig wat beter aan toe dan deze :) Groetjes Kevin
|
| 25 aug 2023, 17:34 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Idd beter! Maar wel erg vuil. Wil je deze reinigen en daarna even apart plaatsen? Of stond die al apart? 
|
| 25 aug 2023, 19:25 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Al iets schoner gekregen?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 30 nov 2023, 00:06 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Pffffik zal is in mijn koperbak gaan kijken want dit soort vondsten belanden bij mij onwetend direct in de koperbak. Adri
|
| 30 nov 2023, 00:43 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Adri Pieck schreef: Pffffik zal is in mijn koperbak gaan kijken want dit soort vondsten belanden bij mij onwetend direct in de koperbak. Adri Ik ben benieuwd of je nog wat van dat spul vindt! Zo ja, plaats je dat even apart per vondstje?! Echt wel bijzonder materiaal wat idd gauw over het hoofd wordt gezien.
|
| 01 dec 2023, 11:34 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
Het is een Ottoons leer- beslagstukje. gr, Roel.
|
| 01 apr 2024, 13:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|