|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Terradigger
Geregistreerd: 31 maart 2018, 23:33 Berichten: 138 Woonplaats: Apeldoorn
|
 Gesp fragment
Materiaal: brons
Afmeting: 2.3cm
Gewicht: 1.60gram
Beschrijving van het voorwerp: Dit voorwerpje gevonden in Deventer, deel van een gesp lijkt mij. Zou het oud kunnen zijn of meer modern? Ik hoor graag van jullie! Gr, Mark
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Hoe langer je naar iets moet zoeken, hoe meer je het zult waarderen wanneer je het eindelijk vindt.
|
| 08 mei 2024, 18:57 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Gesp fragment
Mooie vondst! Lijkt idd op een gesp. Maar ik zie dan niet goed waar de angel zat, omheen draaide en op rustte. Mogelijk op/in/door een deel wat verdwenen is? Is het voorwerp onderaan bij de bolletjes afgebroken, zie je daar een breuklijn? 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 mei 2024, 19:41 |
|
 |
|
Terradigger
Geregistreerd: 31 maart 2018, 23:33 Berichten: 138 Woonplaats: Apeldoorn
|
Detecto-searcher schreef: Mooie vondst! Lijkt idd op een gesp. Maar ik zie dan niet goed waar de angel zat, omheen draaide en op rustte. Mogelijk op/in/door een deel wat verdwenen is? Is het voorwerp onderaan bij de bolletjes afgebroken, zie je daar een breuklijn?  Ja, bij de bolletjes zit inderdaad een breuklijn dus dat is afgebroken. Gr Mark
_________________ Hoe langer je naar iets moet zoeken, hoe meer je het zult waarderen wanneer je het eindelijk vindt.
|
| 08 mei 2024, 19:53 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
Ziet er mij eerder stilistisch een gesp uit uit de roccoco periode. 1ste helft 18de eeuw. gr, Roel.
|
| 08 mei 2024, 21:58 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Oogdeel haak en oogsluiting ?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 08 mei 2024, 23:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|