|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
strix
|
 mesheft/pommel?
Dit voorwerp gisteren op een Middeleeuwse akker gevonden. Ik denk een mesheft, ovaal? Komt iemand dit bekend voor?
HG, Kees.
Materiaal: koperlegering Afmeting: 28x23x13 mm Gewicht: 11 gr.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 30 jan 2025, 09:37 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: mesheft/pommel?
Ik ken hem niet in deze vorm, maar ik denk ook dat het een mesheftbekroning is. Die zou dan zo zijn aangebracht, zie plaatje. De angel van het ijzeren lemmet (zie roestrestanten) erin geklonken. En op de bekroning 2 (metalen [al dan niet bewerkt], houten, benen, of ...) plaatjes aangebracht, aan elkaar geklonken via dat zijgat. Slechts een vermoeden, nog geen concrete match gevonden.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 jan 2025, 12:55 |
|
 |
|
strix
|
Dank voor het meedenken en je schets, Sicco HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 30 jan 2025, 15:44 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Hopelijk vinden we een match! Ik vond helaas niets van dit in het werk van Holtmann.
|
| 30 jan 2025, 18:49 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|