|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:40
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
vergulde knoop met gekroond monogram
| Auteur |
Bericht |
|
lieropp
Moderator
|
 vergulde knoop met gekroond monogram
Materiaal: Koperlegering
Afmeting: Diameter 19,2 mm
Gewicht: 3,03
Beschrijving van het voorwerp:
Vergulde knoop met gekroond monogram. Gesoldeerd draadoog. De keerzijde is blanco. Mogelijk een knoop van het Britse leger rond 1820-1850, maar ik kan m niet gevonden krijgen. Iemand die er meer over kan zeggen? Of iemand die de letters in het monogram kan lezen? De foto's zijn helaas iets te groot uitgevallen.
Gr Peter
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 feb 2025, 12:03 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: vergulde knoop met gekroond monogram
is het dan geen livrei knoop ???
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 12 feb 2025, 17:55 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Ha Chris,
ja daar begin ik nu steeds meer aan te denken. Maar ook in die hoek vind ik niets wat er op lijkt.
Gr Peter
|
| 12 feb 2025, 23:00 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
lieropp schreef: Ha Chris,
ja daar begin ik nu steeds meer aan te denken. Maar ook in die hoek vind ik niets wat er op lijkt.
Gr Peter inder Peter, vaak een speld in de beroemde hooiberg er waren zo veel mensen van adel en stand in al die landhuizen en kastelen, je moet weten wat de initialen voor staan. deze knopen zijn vaak met boten vol mest naar ons land gekomen!!!! gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 12 feb 2025, 23:14 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|