|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Romeins voorwerp
Materiaal:brons Afmeting:55mm lang 15 mm breed Gewicht:nvt Beschrijving van het voorwerp:een soort splitpen of zo door de rozet zat ik aan iets dat door hout geslagen was en omgeslagen maar waarvoor het is Gr Niels
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 18 maart 2025, 19:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Romeins voorwerp
ik zeg romeins
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 18 maart 2025, 22:45 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Mooi Ed dan heb ik de helft al gewonnen Gr Niels
|
| 19 maart 2025, 08:03 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
de ed schreef: ik zeg romeins Ja Ed maar jij roept wel is meer wat maar wel aparte vondst maar verder geen idee, zit nog wel mooie patina op. Afwachten maar wat de experts weten te vertellen. Gr Adri
|
| 19 maart 2025, 10:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: de ed schreef: ik zeg romeins Ja Ed maar jij roept wel is meer wat  dat klopt Adri dat heb je goed gezien maar wel aparte vondst maar verder geen idee, zit nog wel mooie patina op. Afwachten maar wat de experts weten te vertellen. Gr Adri
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 maart 2025, 17:16 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Het lijkt mij ook Romeins. Hierbij wat voorbeelden uit Forschungen in Augst, Emilie Riha (Band 31 over Romeins kistbeslag). Je ziet dit veel bij kistbeslag, vaak om de draaibare handvatten aan het hout van de kist te bevestigen. Maar ook losse ringen, zie het voorbeeld met een reconstructie van zo'n kist. Een echte match van de 'onderschijf' (Unterlegscheibe) vond ik niet, wel varianten.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 20 maart 2025, 18:46 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
100 % Romeins Jullie kunnen me een plezier om wat vaker onze database te raadplegen bij voorbaat al bedankt hiervoor Deze is zonder rosette. Gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 20 maart 2025, 19:09 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Top mannen hierbij is mijn vermoeden bevestigd mooie voorbeelden  nu de inhoud van de kist zien te vinden Gr Niels
|
| 20 maart 2025, 21:03 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ja, doen!!! 
|
| 21 maart 2025, 18:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|