|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Spitsvormig metalen object lijkend op een haaientandje
| Auteur |
Bericht |
|
Dutchdetectorist
|
 Spitsvormig metalen object lijkend op een haaientandje
Materiaal: onbekend Afmeting: 16,7 x 9,9 x 3,7mm Gewicht: 0,85gr
Beschrijving van het voorwerp: klein spitsvormig metalen voorwerp dat lijkt op een haaientand.
Toen ik gisteren naar een signaal aan het graven was dacht ik een haaientandje gevonden te hebben (ongebruikelijk in de rivierklei waar ik zocht) en zocht verder naar het metalen object. Toen bleek het haaientandje helemaal geen tand te zijn, maar een metalen voorwerp. Heeft iemand een idee wat dit voor iets is?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groet, Godfried
|
| 04 jun 2025, 09:52 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
 Re: Spitsvormig metalen object lijkend op een haaientandje
Haai met een kunstgebit..... Gr Peter
|
| 05 jun 2025, 00:09 |
|
 |
|
Aixel
|
|
| 05 jun 2025, 08:00 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
Hallo Aixel, Geen gekke suggestie aangezien een deel van de opbrengst van afgelopen zondag veel lijkt op de opbrengst van aardappeleter in het aangehaalde topic: 15 granaatscherven (Engels, inclusief een dik stuk ontstekerkop, 119b), 2 (0.357?) kogels en een .50 kogel. Net als aardappeleter zit ik niet meer echt te wachten op dit in mijn omgeving alom aanwezige wo2 spul, met name zo'n ontstekerkop zorgt ervoor dat je door het veld loopt te sjouwen met een veel te zware vondstenbuidel. Maar je kunt dat soort vette signalen gewoon niet negeren. Ik zie nergens een naad op het smalle stuk van het object, wat zou kunnen wijzen op een dichtgevouwen metaalmantel van een kogel, maar het zal wel iets van shrapnel zijn.
_________________ Groet, Godfried
|
| 05 jun 2025, 09:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|