|
|
Het is nu 03 maart 2026, 06:02
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Sin Salem
|
 Wat steld het voor
Materiaal:Brons ????
Afmeting: anderhalf bij twee en een half cm
Gewicht:??????
Beschrijving van het voorwerp: Vroeg pendantje 1000/1200
ik kan dit stukje overnemen, ik weet niet of het hier goed staat om een vraag te stellen (anders mag het verplaatst worden naar de juiste rubriek)
wat steld het voor op dit stukje, ik ken zeer veel van dit soort kleine pendanten.....maar kom er niet uit of het een wezen of voorwerp moet voorstellen, en aangezien er hier zeeeeer veel kennis op het forum zit...vraag ik om jullie hulp
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Lost Through the Ages. The Medieval Horse Harness Pendants
|
| 05 feb 2026, 18:28 |
|
 |
|
Wisse
|
 Re: Wat steld het voor
Mooi vondstje hoor! Ik heb er geen verstand van, maar de afbeelding lijkt mij een floraal motief.
Groet, Jaap
|
| 05 feb 2026, 21:29 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Kan idd een florale decoratie zijn. Hier kan je in elk geval wat informatie opdoen op ons forum Sin: viewtopic.php?f=1030&t=74307viewtopic.php?f=1030&t=102742En even een compilatie van dit soort fraais wat je in die topics aantreft. Je ziet verschillende soorten decoraties. Ook zie je dit voorbeeld (rechts) uit: Theune, Das Land an der March im Mittelalter: https://www.academia.edu/2045737/2012_T ... ittelalterDaarop is dan bijvoorbeeld een terugkijkend dier te zien.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 05 feb 2026, 21:34 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
is een mooie en aparte nee, het lijkt overal op eigenlijk, maar wat is het??? zo ene heb je ook eens van mij, die Gerben heb ik een mooie gegeven gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 feb 2026, 21:59 |
|
 |
|
Seeker
|
Deze heeft er ook wel wat van weg. Staat op de site van Dirk Kennis
|
| 06 feb 2026, 10:49 |
|
 |
|
Sin Salem
|
Jongens alvast bedankt voor de hulp, Een floraal motief had ik ook al aan gedacht, ik hoorde ook al Hoorn des overvloed.......
Yep Chris dat klopt , ook een zeer mooi stukje....
DS... yep de meeste kende ik al...heb ongeveer een 320 in mijn database staan van dit type... maar toch bedankt
Seeker... yep die van Dirk kon ik al...is een Beslag van dit type
_________________ Lost Through the Ages. The Medieval Horse Harness Pendants
|
| 06 feb 2026, 15:11 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Sin Salem schreef: Jongens alvast bedankt voor de hulp, Een floraal motief had ik ook al aan gedacht, ik hoorde ook al Hoorn des overvloed.......
Yep Chris dat klopt , ook een zeer mooi stukje....
DS... yep de meeste kende ik al...heb ongeveer een 320 in mijn database staan van dit type... maar toch bedankt
Seeker... yep die van Dirk kon ik al...is een Beslag van dit type Ah, ik had het niet helemaal goed begrepen. Je vroeg alleen naar wat de decoratie voorstelt zie ik nu. Was duidelijk er niet helemaal helder met de kop erbij bleek... 
|
| 06 feb 2026, 21:42 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Hoewel de voorbeelden van deze miniaturen niet zo oud zijn als de vondst, geeft het wel een goed idee van zo'n patroon. Ik denk dus een floraal motief. Een hoorn des overvloeds zie ik er zelf wat minder in, maar dat kan ik mis hebben hoor.
|
| 06 feb 2026, 21:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|