|
|
|
|
|
|
Het is nu 15 apr 2026, 01:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Hulp voor DTM gevraagd leuk Verguld gezichtje
| Auteur |
Bericht |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3666 Woonplaats: Sint Truiden België
|
 Hulp voor DTM gevraagd leuk Verguld gezichtje
Materiaal: Brons -verguld
Afmeting: 18.5mm op 13.2mm
Gewicht:1.7gr
Beschrijving van het voorwerp:
Deze kan ik niet thuisbrengen .
Het lijkt me niet recent te zijn , en duwt me in de richting van een beslag of zelfs mogelijks zelfs een fibula, maar krijg het zelf niet gedetermineerd
Edd
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 maart 2026, 15:05 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
 Re: Hulp voor DTM gevraagd leuk Verguld gezichtje
Heeft iets weg van een saterkop--- of is het een bachuskop? Vermoedelijk een beslag. gr, Roel.
|
| 16 maart 2026, 18:01 |
|
 |
|
Luukst
|
Dit is wel een hele interesante vondst, ik heb ooit een hoog middeleeuws beslag gevonden met een zelfde soort pinnetjes aan de achterzijde en ook vergulding. Hier moet toch wel een dtm aan te hangen zijn?
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 28 maart 2026, 00:07 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Dit is zeker beslag weet alleen nog niet of dit middeleeuws of romeins is Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 28 maart 2026, 10:55 |
|
 |
|
Kadan
|
Lijkt mij dat de "verpenning" aan de achterzijde niet gelijk is? Daarom misschien toch eerder een fibula? Hoewel ik die zo nooit gezien heb.
|
| 28 maart 2026, 12:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|