Herstel...... Dat is niet echt duidelijk
die opmerking 
Ringfibulae hoeven niet persé helemaal gesloten te zijn. Het gaat inderdaad om de typisch omega-achtige vorm van de uiteindes of iets een omega- of ringfibula is.
In feite heb je open en gesloten ringvormen of, zoals sommige auteurs aangeven: ringfibulae met teruggeslagen uiteindes. Vandaar ook de indeling zoals die bij de fibulae met draaisluiting aangegeven staat
viewtopic.php?f=950&t=102007.
Daarnaast zijn er -behalve de Pannonische types met hun anders gevormde gesloten uiteinde- ook de types zoals bv. Dickinson die in verschillende publicaties aangeeft met bv. een trapeziumvormige 'voet'.
Het lijkt er inderdaad bij deze vondst op, ook omdat er vaak op de ringvorm zelf aan weerszijden van de spleetvorm een uitstekend blokje of vormpje zit. Hier lijken die vormen echter bewust omgeslagen en niet alleen maar op de ringvorm aanwezig. Op de afbeeldingen die jij laat zien
viewtopic.php?f=950&t=87951 in een oud topic met een bijdrage van mij lijkt de trapeziumvorm inderdad sterk op deze vorm (zeker met de aanvulling die jij er bij reconstrueeert Sicco.
Maar....als je goed kijkt is het toch echt niet hetzelfde volgens mij. Zitten er breukvlakken aan de zijkant????
Ik twijfel dan ook heel sterk aan dit voorwerp of het een fibula is.
Maar misschien zit ik er helemaal langs: zie de vergelijking
groeten,
Joost