|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Beeldje, beslag, Paus, Heilige of geestelijke met mijter en staf
| Auteur |
Bericht |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
 Beeldje, beslag, Paus, Heilige of geestelijke met mijter en staf
Loop je op een sinds 35jaar afgezochte villa ...tja die van men gouden ring ...toch nog ff stofzuigen voor de zekerheid je kent da ...graven op de kleine signaaltjes ...nog een fibelke en en tweetal foliskes en dan plots ...blaast je koptelefoon van je hoofd en kom je deze joekel tegen ???? Materiaal:Koper Afmeting: 95.37mm Gewicht:38.1gr Beschrijving van het voorwerp: Bijlage: IMG_3822 - Copy.JPG Bijlage: IMG_3818 - Copy.JPG Bijlage: IMG_3820 - Copy.JPG ja ja ik weet wel Metal en metal he ... Edd
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 jan 2019, 00:51 |
|
 |
|
paul
|
 Re: Papa Emeritus...I , II of III?
Sinterklaas is erg vroeg in het land Mooie vondst, zo zie je maar weer een akker is nooit leeg gezocht De aanhouder wint Grt Paul 
|
| 15 jan 2019, 19:43 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Paus of Heilige met mijter en staf? Een mooi stukje beslag dat ergens op heeft gezeten. Ik zou wel een foto van de onderkant willen zien.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 18 apr 2024, 17:52 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Hi Chris
Ff moeten zoeken waar ik deze gelegd had
hier een foto van de onderzijde , je ziet 2 punten (eentje heb ik open kunnen maken , lijkt dus daar waar de bevestiging gezeten heeft
grtz
Edd
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 apr 2024, 15:49 |
|
 |
|
huntius
|
Mooie vondst Edd Een veld is nooit leeg Gr Jan 
|
| 19 apr 2024, 17:44 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Papa Emeritus...I , II of III? - Beeldje, beslag, Paus of Heilige met mijter en staf
Zou het iets van een huisaltaar zijn ofzo??? 
|
| 22 apr 2024, 17:28 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
 Re: Papa Emeritus...I , II of III? - Beeldje, beslag, Paus of Heilige met mijter en staf
Interessante gedachte! Bij de verzameling zakheiligen van de website van Kuipers, mooie objecten ter verering, kom ik zo'n heilige met staf en mijter niet tegen. Ik weet niet of heiligen als een priester, een dominee en degelijke hier ook voor gebruikt werden/worden? Ik ken hiervoor wel de historische verschijningen/figuren/entiteiten als Jezus en Maria. Kwestie van definitie van een heilige? Ik heb er verder geen verstand van, helaas, maar ik heb tóch even hier gereageerd om dit topic onder de schijnwerper te houden https://johnkuipers.bodemvondstenwereld ... iligen.htm
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 22 apr 2024, 21:15 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Met 'definitie' zocht ik meer naar het verschil tussen een geestelijke en een heilige, realiseer ik me nu. Ik denk dat we hier te maken hebben met een geestelijke, die geen 'heilige hoeft te zijn, gebaseerd op de mijter. Wellicht slaat voorgaande nergens op hoor.  Met geestelijk ipv heilige vervalt dan wellicht de verering waar een huisaltaar voor bedoeld is, al kun je natuurlijk alles en iedereen weer vereren. 
Gr, Chris
|
| 24 apr 2024, 11:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Beeldje, beslag, Paus, Heilige of geestelijke met mijter en staf
ik zou er chocolade in doen die kreeg je in je schoen
leuk ding Edd
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 apr 2024, 18:43 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Leuk idee, Ed  , maar weinig definitie aan de binnenkant, zo te zien, dus dan meer gewoon een bonk chocolade...
Gr, Chris
|
| 24 apr 2024, 19:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ckorteweg schreef: Leuk idee, Ed  , maar weinig definitie aan de binnenkant, zo te zien, dus dan meer gewoon een bonk chocolade... ook lekker 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 apr 2024, 21:02 |
|
 |
|
kwenie
|
ik zou gewoon voor sinterklaas gaan
|
| 25 apr 2024, 01:02 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
ckorteweg schreef: Met 'definitie' zocht ik meer naar het verschil tussen een geestelijke en een heilige, realiseer ik me nu. Ik denk dat we hier te maken hebben met een geestelijke, die geen 'heilige hoeft te zijn, gebaseerd op de mijter. Wellicht slaat voorgaande nergens op hoor. Met geestelijk ipv heilige vervalt dan wellicht de verering waar een huisaltaar voor bedoeld is, al kun je natuurlijk alles en iedereen weer vereren.  Daar heb je wel een punt Chris! 
|
| 26 apr 2024, 10:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|