|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Siernagel, ca.16e/18e eeuw ?
| Auteur |
Bericht |
|
Loek van der werff
|
 Siernagel, ca.16e/18e eeuw ?
Materiaal:koper of brons
Afmeting:5,3cm
Gewicht:14 gram
Beschrijving van het voorwerp:afgebroken sierspijker of iets anders,bij de breuk lijken er vier vlakken gesmeed te zijn wat doorliep op het afgebroken stuk.De ronde kop is niet symmetrisch en is zeker niet machinaal gemaakt. Google lens gaf ook aan,romeinse sierspijker ik heb me twijfel daar over,qua datering vondsten ga ik niet verder als de 14 de eeuw. Wie herkend deze vondst? Bvd Loek
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 jun 2024, 19:38 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
 Re: Sierspijker??aub dtm
Nagels/koperen sierspijkers, naar mijn eigen inziens 16e tot misschien wel 18e eeuws, heb er vele vele gevonden in alle lengtes, van ongeveer 4 cm tot ongeveer 10 cm lange grotere versies, er staan wat topics op dit forum die er over gaan... Moet nageven dat sommigen onder de forumleden decken dat het pijpenreutelaars/- wroeters zijn, maar omdat ik er bijna wekelijks wel een vind betwijfel ik sterk of ze dáár speciaal voor waren gemaakt, (wellicht werden ze er wel eens voor gebruikt, dat sluit ik niet uit)... Hier een klein (!)deel van mijn eigen gevonden nagels... Groet
Roozjee
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 jun 2024, 20:34 |
|
 |
|
Loek van der werff
|
 Re: Sierspijker??aub dtm
Dat moet hem zijn idd,de punt is idd scherp gesmeed. Nou dat weet ik ook weer,dankjewel voor je antwoord 
|
| 15 jun 2024, 20:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|