|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:46
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
 Deel armband?
Materiaal: koper / brons
Afmeting: 52 x 5 x 2 mm
Gewicht: 4,1 gr
Beschrijving van het voorwerp: Deel armband?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 07 nov 2024, 16:56 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Deel armband?
Indien een fragment van een armband, zou het dan mogelijk iets in deze richting zijn? Dat 2e plaatje had ik in mijn archief. De daarop getoonde vondst van Ceesou (rechts) heeft qua oog er wat van. Heb daar zo meteen geen link naar helaas. Misschien kunnen wat meer foto's helpen beide vondsten te vergelijken. Bron tekeningen: Der römische Schmuck aus August und Kaiseraugust, Emilie Riha
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 nov 2024, 19:00 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi Kimball
met zekerheid een stuk van een romeinse armband,zo rond de eerste 3de eeuw
mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 07 nov 2024, 20:24 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
Dank u 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 08 nov 2024, 14:00 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Bertoninus schreef: Hoi Kimball
met zekerheid een stuk van een romeinse armband,zo rond de eerste 3de eeuw
mvg Bert Mooi gevonden! Uit welke bron komt dit Bertonius?
|
| 08 nov 2024, 15:59 |
|
 |
|
Luukst
|
Mooi stukje dit 
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 13 nov 2024, 11:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|