|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:33
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
2 delen van een armring ? of hengseltje?
| Auteur |
Bericht |
|
Jormungard
|
 2 delen van een armring ? of hengseltje?
Materiaal:brons
Afmeting:10 mm breed en als het past 90mm doorsnee
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:Paar jaar geleden een deel gevonden, en samen met de Karo-fibula nog een deel. Zit ribbelversiering op. Groot deel armring? of hengseltje?
grt aggy
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 27 jan 2025, 22:28 |
|
 |
|
Aixel
|
 Re: 2 delen van een armring ? of hengseltje?
ik zit in deze richting te denken , een kraag van een bronzen oinochoe https://www.metmuseum.org/art/collection/search/248647
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 jan 2025, 10:42 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Een armband lijkt me meer voor de hand liggend dan een ring?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 28 jan 2025, 18:12 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Heb je nog een foto van de keerzijde van dat 2e kortere deel?
|
| 28 jan 2025, 21:22 |
|
 |
|
Jormungard
|
ckorteweg schreef: Afmeting:10 mm breed en als het past 90mm doorsnee
Een armband lijkt me meer voor de hand liggend dan een ring? Ik bedoel ook een soort armband of armring
|
| 28 jan 2025, 22:38 |
|
 |
|
Jormungard
|
Als het klopt is het geheel rond geweest..deze kan is erg vroeg, deze stukken moeten, denk ik, veel later zijn.
|
| 28 jan 2025, 22:40 |
|
 |
|
Jormungard
|
Detecto-searcher schreef: Heb je nog een foto van de keerzijde van dat 2e kortere deel? Ik denk dat je het grote deel bedoeld...
|
| 28 jan 2025, 22:49 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Klopt! Waarom zit er trouwens een zwart digitaal stuk op? Nummering archeologie? 
|
| 30 jan 2025, 20:12 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Heeft er idd wel; wat van. Maar is het niet té gebogen daarvoor?  Jormungard schreef: Als het klopt is het geheel rond geweest..deze kan is erg vroeg, deze stukken moeten, denk ik, veel later zijn. Geheel rond? Hoe bedoel je?
|
| 30 jan 2025, 20:14 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Jormungard schreef: Materiaal:brons
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:Paar jaar geleden een deel gevonden, en samen met de Karo-fibula nog een deel. Zit ribbelversiering op. Groot deel armring? of hengseltje?
grt aggy Is dat niet wat te ruim voor een armband?  70 mm. is al large lees ik op internet. Er lijkt ook nog wat verzilvering of vertinning op te zitten, een heel klein restant.
|
| 30 jan 2025, 20:24 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Nog wat aanvullende vragen: A. Is dit lijn decoratie? Zo ja, de lijntjes lopen dan in dezelfde richting als de lijnen aan de zijkant van deze band. B. Wat is dit? Restant van een pin? Of? C. Wat zien we hier? Is niet goed te zien. Ook iets van een pinnetje? D. Is dit een breukrand?
|
| 30 jan 2025, 20:35 |
|
 |
|
Jormungard
|
Detecto-searcher schreef: Heeft er idd wel; wat van. Maar is het niet té gebogen daarvoor?  Jormungard schreef: Als het klopt is het geheel rond geweest..deze kan is erg vroeg, deze stukken moeten, denk ik, veel later zijn. Geheel rond? Hoe bedoel je? Waarschijnlijk is het voorwerp rond geweest, al ontbreken er (denk ik) kleine stukken..
|
| 30 jan 2025, 22:47 |
|
 |
|
Jormungard
|
Detecto-searcher schreef: Nog wat aanvullende vragen: A. Is dit lijn decoratie? Zo ja, de lijntjes lopen dan in dezelfde richting als de lijnen aan de zijkant van deze band.: Nee, geen decoratie B. Wat is dit? Restant van een pin? Of? Bronsrotpunt, zie geen roest v/e pinnetje C. Wat zien we hier? Is niet goed te zien. Ook iets van een pinnetje?: Nee, ook geen pinnetje D. Is dit een breukrand? Ja, mist idd een stuk(je) Alles wat beter schongemaakt om het e.e.a. wat beter zichtbaar te maken.
|
| 30 jan 2025, 23:48 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dank! En antwoorden vragen A, B en C? Heb je nieuwe foto's van na het beter schoonmaken?
|
| 31 jan 2025, 13:22 |
|
 |
|
Jormungard
|
antwoorden staan achter de vragen... Zwart is idd een vondstcode.
|
| 31 jan 2025, 23:40 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Sorry, ik keek alleen eronder. Ah, duidelijk wat je meldt. Nu maar verder zoeken... 
|
| 01 feb 2025, 21:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|