|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:02
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
redbad
Geregistreerd: 30 aug 2017, 15:03 Berichten: 707 Woonplaats: Wirdum
|
 Oud, maar wat?
Materiaal: brons Afmeting: 4 cm x 2 cm Gewicht: 8,15 gram
Gister gevonden op een veld waar romeins, vroegmiddeleeuws en hoog middeleeuws spul vandaan komt. Het zat verpakt in een dikke koek. Het lijkt alsof er in de punt ijzer aanwezig is. Ik heb echt geen idee wat het is. Wie kan mjj helpen?
Groet, Redbad
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "Eg veit et som aldreg døyr dom om daudan kvar"
|
| 30 maart 2025, 10:47 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Oud, maar wat?
Wat een merkwaardig vondstje. Heb je ook nog een plaatje van de voorzijde, recht van voren bedoel ik? Er lijkt iets op te staan? 
|
| 30 maart 2025, 13:02 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
Leuke vondst, een heel uitgesproken vorm maar wat is het? Ik ben nieuwsgierig naar de determinatie.
_________________ Groet, Godfried
|
| 30 maart 2025, 13:54 |
|
 |
|
Huzaar
|
Apart, lijkt op een Rog. 
|
| 30 maart 2025, 17:08 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
Huzaar schreef: Apart, lijkt op een Rog.  Inderdaad, lijkt op een manta.
_________________ Groet, Godfried
|
| 31 maart 2025, 17:33 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Detecto-searcher schreef: Wat een merkwaardig vondstje. Heb je ook nog een plaatje van de voorzijde, recht van voren bedoel ik?Er lijkt iets op te staan?  Hoi Redbad, wil je dat plaatje waar ik om vroeg nog even tonen?!
|
| 01 apr 2025, 19:14 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Reageer je nog even redbad?
|
| 07 apr 2025, 19:46 |
|
 |
|
redbad
|
Sorry dat het wat lang duurde.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 apr 2025, 10:40 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dank je, mooie aanvullende & informatieve foto's! Maar bedoelde eigenlijk een foto van recht van voren, dus vanaf deze hoek, zie pijl.
|
| 11 apr 2025, 12:47 |
|
 |
|
redbad
|
Bij deze. Hopelijk kom je iets op het spoor!
|
| 11 apr 2025, 13:16 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Hopelijk! Dank je! Er lijken wat krassen op te zien, mogelijk gevolg van de reiniging? Geen decoratie?
|
| 11 apr 2025, 20:30 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Het enige wat op dit moment in mij opkomt is een (wel heel aparte) variant van de pestle van een woadgrinder, waarmee dan in zo'n mortar materiaal wordt fijngemaakt voor de opmaak van de ogen. Een pestle met een soort dekseltje erop. Oog zit dan ook nog dwars t.o.v. wat 'normaal' is. Zie bijgaand plaatje om wat varianten te tonen. Maar nergens ook maar iets van een match. Tja....
|
| 11 apr 2025, 20:34 |
|
 |
|
redbad
|
Bedankt voor het speuren. Toch weer wat geleerd. Ik wist niet van het bestaan af van die voorwerpen. Of het een match is, zullen we misschien wel nooit te weten komen.
Groetjes, Redbad
|
| 16 apr 2025, 14:35 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Graag gedaan! Ja, we leren altijd weer bij! Mocht er toch een keer zoiets langskomen, dan heb je wel de kans dat dit bij jou of bij mij of andere lezers van dit topic een belletje laat rinkelen. Verder kan je er idd weinig mee, of we moeten eens een deskundige benaderen en dit hem of haar voorleggen. 
|
| 16 apr 2025, 15:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|