|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:40
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Met emaille ingelegd item
| Auteur |
Bericht |
|
LOTHBROK
|
 Met emaille ingelegd item
Materiaal:koper / emaille Afmeting:31 mm breed x 28 mm hoog en 3 mm dik Gewicht: 7.1 gr Beschrijving van het voorwerp: iemand een idee wat dit kan zijn ? ; het lijkt mij wel iets oud Grt
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 mei 2025, 14:49 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
 Re: Met emaille ingelegd item
Een beslag ofzo. wel kwetsbaar. gr wim
|
| 30 mei 2025, 23:51 |
|
 |
|
LOTHBROK
|
Best mogelijk Wim Ik denk dat dit inderdaad moeilijk te redden is ; het minste dat ik het aanraak vallen er stukjes af Grt
|
| 31 mei 2025, 11:15 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Wellicht een Limoges-gesplaatje  , als ik naar een variant hier kijk: https://metaaldetectievlaanderen.com/20 ... 3e-eeuw-4/Let ook op de overeenkomende gaatjes en dito maatvoering.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 31 mei 2025, 15:08 |
|
 |
|
denier
|
Lijkt me de goede determinatie, knap gedaan Grtz Denier
|
| 31 mei 2025, 15:26 |
|
 |
|
LOTHBROK
|
Ik hoop dat uw dtm juist is , Sicco  ; dan is dit wel iets zeer oud Nu nog proberen te conserveren Grt
|
| 31 mei 2025, 18:10 |
|
 |
|
Aixel
|
ik zie dit heel anders , de kleuren combinatie klopt niet met middeleeuws ook de achterzijde doet mij nieuwe tijd aan mijn inschatting is dat dit voorwerp ca 1850-1920 is
|
| 31 mei 2025, 18:29 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
LOTHBROK schreef: Ik hoop dat uw dtm juist is , Sicco  ; dan is dit wel iets zeer oud Nu nog proberen te conserveren Grt Zeg maar je en jij hoor. Reactie vanwege idee Aixel: Het kan best zijn dat ik er helemaal naast zit hoor. Het is vaak ook gewoon zoeken naar een richting en een gedachte plaatsen kan helpen een topic in gang te zetten. In dit geval vond ik het er wel wat van hebben. Het zou, als jij goed zit, dan mooi zijn als we er een goed voorbeeld uit die periode erbij konden plaatsen. Hopelijk lukt dat ons hier. In elk geval moeten die gaatjes dan ook verklaarbaar zijn, lijkt mij.
|
| 01 jun 2025, 19:39 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
mijn gevoel zegt vorig eeuw vroeger op school kreeg je een opdracht om met email iets te creëren, de meesten maakt natuurlijk een hartje op love erin, of een anker, hartje en kruis. hoop dat ik ernaast zit met mijn ingeving gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 01 jun 2025, 20:53 |
|
 |
|
Wisse
|
Aixel schreef: ik zie dit heel anders , de kleuren combinatie klopt niet met middeleeuws ook de achterzijde doet mij nieuwe tijd aan mijn inschatting is dat dit voorwerp ca 1850-1920 is Op een recentere vondst zou je verwachten dat de emaille er ‘strakker’ op zit. Het getoonde voorwerp toont wat mij betreft duidelijk (veel) ouder. De suggestie die door Sicco aangedragen wordt, lijkt mij de juiste determinatie (al heb ik geen verstand van kleurcombinaties in de Vroege Middeleeuwen). Groet, Jaap
|
| 01 jun 2025, 20:57 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Zijn we het er wel over eens dat het een gespplaat is? Dat zou dan in elk geval iets zijn. Of is dat ook nog de vraag? Bij de tegenovergestelde kant van de zijde met die 2 gaatjes meen ik wel een soort van breukrand te zien. Iets wat je bij meer gespplaten ziet, zoals vmdl ook in mijn eerdere voorbeeld heeft gezeten, wat je hier dan weer ziet: https://metaaldetectievlaanderen.com/20 ... -13e-eeuw/Het gaat me dan nu even over een mogelijke breuk langs die rand.
|
| 02 jun 2025, 11:35 |
|
 |
|
Cas
|
Het deed me ook denken aan een patroon, zoals bij oude wandtegels... groet, Carlo
|
| 02 jul 2025, 12:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|