|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
de munte
|
 kruis goud
Materiaal: goud 14 karaats Afmeting: 35 mm Gewicht: Beschrijving van het voorwerp: mooi kruisje gevonden hij is niet zo zwaar omdat het hol is wie weet hoe oud deze is? begin 20e ste eeuw>? misschien is het te zien aan de stijl of hoe het gemaakt is... staan geen merkjes in
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 22 aug 2025, 18:12 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: kruis goud
Holy Jesus 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 aug 2025, 18:15 |
|
 |
|
Toyker
Geregistreerd: 09 sep 2019, 13:01 Berichten: 1326 Woonplaats: Fryslân/oostergo
|
Lekker bezig geweest  prachtige vondsten. Groeten Richard
|
| 22 aug 2025, 18:39 |
|
 |
|
de munte
|
Toyker schreef: Lekker bezig geweest  prachtige vondsten. Groeten Richard dankje deze had ik vorig weekend in Friesland viewtopic.php?f=208&t=129072zo nu en dan eens even kieken daar
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 22 aug 2025, 22:27 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Mooi kruisje! Lijkt alsof het reliëf geperst is. Zijn het twee helften die aan elkaar zijn gemaakt?
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 23 aug 2025, 07:00 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 aug 2025, 09:04 |
|
 |
|
de munte
|
takkie schreef: Mooi kruisje! Lijkt alsof het reliëf geperst is. Zijn het twee helften die aan elkaar zijn gemaakt? heb ff bekeken zijn inderdaad op elkaar gemaakt Het lijkt me dan gestanst heb nog ff verder gekeken over dit soort kruisjes, volgens mij is het orthodox. En worden ze nu ook gemaakt. Heb geen exacte kunnen vinden maar wel soortgelijken. Ik denk dat de kans groot is dat het een moderne is, gemaakt in oudere stijl, zoals dat veel gebeurd wat ik net tegenkwam. Maargoed ik heb het laten testen , het is goud en zo'n kruisje staat toch wel mooi in de vitrine  . Ik zag op die akkers ook veel polen aan het werk, het zou maar zo kunnen dat een pool het verloren is. Op webshop waar ik het net tegenkwam dit soort dingen was ook pools. mvg de munte
|
| 23 aug 2025, 10:37 |
|
 |
|
de munte
|
al zie ik nu wel dat die modernen die ik net zeg dat oog heel anders is. Hier zit het oog echt in het kruis misschien toch een antieke dan iigv een mooie vondst 
|
| 23 aug 2025, 10:38 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
de munte schreef: al zie ik nu wel dat die modernen die ik net zeg dat oog heel anders is. Hier zit het oog echt in het kruis misschien toch een antieke dan iigv een mooie vondst   Leuke vondst hoor, ik kan nog niet een gelijkende vinden. En idd de gelijkende komen uit het oostblok en zijn antiek( 19e eeuw) maar daar kan je niet aan zien of ze hol zijn.
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 23 aug 2025, 11:15 |
|
 |
|
Nico
|
Toppertje!
|
| 23 aug 2025, 11:23 |
|
 |
|
de munte
|
peter schreef: de munte schreef: al zie ik nu wel dat die modernen die ik net zeg dat oog heel anders is. Hier zit het oog echt in het kruis misschien toch een antieke dan iigv een mooie vondst   Leuke vondst hoor, ik kan nog niet een gelijkende vinden. En idd de gelijkende komen uit het oostblok en zijn antiek( 19e eeuw) maar daar kan je niet aan zien of ze hol zijn. Ja kan ook geen gelijkende vinden, zijn zo veel... maar wat ik al zei het oogje bij mijne is wel wat typisch, zou nog een aanknopingspunt kunnen zijn. antieke zou net wat leuker zijn dtm zal niet makkelijk zijn, maar zeker welkom bedankt voor meedenken de munte
|
| 23 aug 2025, 12:27 |
|
 |
|
Wisse
|
de munte schreef: takkie schreef: Mooi kruisje! Lijkt alsof het reliëf geperst is. Zijn het twee helften die aan elkaar zijn gemaakt? heb ff bekeken zijn inderdaad op elkaar gemaakt Het lijkt me dan gestanst heb nog ff verder gekeken over dit soort kruisjes, volgens mij is het orthodox. En worden ze nu ook gemaakt. Heb geen exacte kunnen vinden maar wel soortgelijken. Ik denk dat de kans groot is dat het een moderne is, gemaakt in oudere stijl, zoals dat veel gebeurd wat ik net tegenkwam. Maargoed ik heb het laten testen , het is goud en zo'n kruisje staat toch wel mooi in de vitrine  . Ik zag op die akkers ook veel polen aan het werk, het zou maar zo kunnen dat een pool het verloren is. Op webshop waar ik het net tegenkwam dit soort dingen was ook pools. mvg de munte Je zou kunnen overwegen om via de grondeigenaar / werkgever het kruisje de (waarschijnlijk Poolse) eigenaar te traceren - je zou hem er erg blij mee maken! Je moeten dan wel vertellen dat je iets van goud vond, maar niet wat het was. Zo heb je nog een vraag achter de hand mocht zich een belangstellende (eigenaar) melden. Groet, Jaap
|
| 23 aug 2025, 18:46 |
|
 |
|
strix
|
Mooie vondst!
HG, Kees
_________________ qui quaerit invenit
|