|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ben
Geregistreerd: 15 aug 2008, 23:42 Berichten: 659 Woonplaats: Gelriae
|
 Portret beslag
Materiaal: koper
Afmeting: 46 x 48 x 1 mm.
Gewicht: 7,6 gram
Beschrijving van het voorwerp: lijkt mij een soort kast of meubelbeslag maar het vreemde is dat de ene zijkant niet is afgebroken en dan het portretje en het steeltje onder. Iemand enig idee?
Groeten, Ben
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zoek en gij zult vinden.
|
| 10 sep 2025, 17:46 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
 Re: Portret beslag
Zijn er eigenlijk in 2 vormen meubelbeslag: hoofd profiel of/en ramskop, staan een paar voorbeelden van op de site... Zelf dacht ik dat het eerder 19e dan 18e eeuws zou kunnen zijn, lijkt dus een beetje op 'massa' productie..? Zelf heb ik 3 ramshoofd beslagen en 2 of 3 (profiel)hoofden als beslag.
Groet
Roozjee
|
| 11 sep 2025, 18:41 |
|
 |
|
Ben
Geregistreerd: 15 aug 2008, 23:42 Berichten: 659 Woonplaats: Gelriae
|
 Re: Portret beslag
Hoi Roozjee, Ja die met die ramskoppen had ik ook weleens gevonden. Met een portret nog niet, zag later op internet wel enkele afbeeldingen van dit soort beslag. Bedankt voor jouw reactie. Groeten, Ben.
_________________ Zoek en gij zult vinden.
|
| 11 sep 2025, 20:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|