|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Riemtong of toch een fibula? roman scabbard slide
| Auteur |
Bericht |
|
viny
Geregistreerd: 03 okt 2010, 17:31 Berichten: 431 Woonplaats: Grou, Friesland
|
 Riemtong of toch een fibula? roman scabbard slide
Materiaal: brons koper?
Afmeting: 42mm lang
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:
Hoi, Dif object gevonden, en op 15cm afstand het kleine deel. In eerste instantie dacht ik dat het bij elkaat hoorde, maar nu twijfel ik aangezien het een ander materiaal lijkt?
Dan de vraag, wat is het? Naar mijn idee gaat het hier om een riemtong, maar kan ook niet uitsluiten dat het een fibula is. Kan iemand zijn expertise hier op los laten?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 sep 2025, 11:56 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Riemtong of toch een fibula?
Ik denk zo op het eerste gezicht dat dit 2 verschillende vondsten zijn. Links dan idd een klein riemtongetje. Leuke vondst trouwens! Rechts: geen idee wat dit is.
|
| 09 sep 2025, 17:07 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
dit stukje is volgens mij een stukje van een Romeins zwaard (de riemhouder op de schede) roman scabbard slide
kan nu ff niet nakijken
mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 sep 2025, 00:08 |
|
 |
|
aureum
|
,
|
| 10 sep 2025, 00:14 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 sep 2025, 00:20 |
|
 |
|
aureum
|
,
|
| 10 sep 2025, 00:26 |
|
 |
|
viny
Geregistreerd: 03 okt 2010, 17:31 Berichten: 431 Woonplaats: Grou, Friesland
|
Zo dat is een knappe dtm. Goed gevonden. Dank je wel!
|
| 10 sep 2025, 09:36 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Zo zeg, knappe dtm Leon!! Zoals ik al eerder zei: je hebt een scherp oog! En een goed visueel geheugen! Weer wat geleerd! 
|
| 10 sep 2025, 10:22 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Zou dat andere stukje er dan toch bij kunnen horen en misschien een fragment iets in deze richting kunnen zijn Leon? Geen idee hoor. Misschien zijn nog wat extra foto's van zij- en achterkant handig Viny?!
Laatst bijgewerkt door Detecto-searcher op 10 sep 2025, 10:32, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 10 sep 2025, 10:30 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Coinhunter Chris schreef: Ben benieuwd wat jij nog uit dat Romeinse bakje van jou trekt Chris! 
|
| 10 sep 2025, 10:31 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|