|
|
Het is nu 25 jul 2026, 08:22
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Gierigegoudzoeker
|
 Pomp WO2 Brits waarvan?
Materiaal: Messing / koper
Afmeting: 33 cm lang. Diameter niet goed te meten.
Gewicht: 911,08 gram
Beschrijving van het voorwerp: Deze pomp opgevist uit het water. Op deze plek is ook veel geallieerde munitie gevonden uit de oorlog.
Weet iemand waar deze pomp van is? Er staat W Broadarrow D in. Het witte etiket heb ik er zelf op gezet.
Ik hoor het graag.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Metaaldetectie is een voorrecht,,, Wij kunnen zien wat onze voorouders niet konden zien en wij kunnen vinden wat onze kleinkinderen niet kunnen vinden!
|
| 25 jun 2026, 18:46 |
|
 |
|
lua
Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:58 Berichten: 1943 Woonplaats: LUALAND
|
 Re: Pomp WO2 Brits waarvan?
Hey Gierigegoudzoeker, Ik denk van een oude brandblusser. Mvg, LUA 
|
| 26 jun 2026, 14:51 |
|
 |
|
Sin Salem
|
denkelijk een stirrup pump voor een civil defence Airraid warden.......maar ik ga eigenlijk voor dat het het binnenwerk is van een kleine engelse brandblusser, het koperbuitenwerk is ervan af
mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Lost Through the Ages. The Medieval Horse Harness Pendants
|
| 27 jun 2026, 11:19 |
|
 |
|
Gierigegoudzoeker
|
Mijn excuses voor het late reageren. Ik ben nogal een gaoot. Ik had het object ook op Reddit gepost. Daat opperde ze nagenoeg hetzelfde. Echter, kan ik geen 100 procent match vinden. Daar zeiden ze Citaat: It is likely from a brass bodied No.0 Fire-Gun carbon tetrachloride fire extinguisher made by the American-LaFrance Foamite Corporation.
https://www.reddit.com/r/Militariacolle ... ew_count=2De mijne is brits en militair en heeft een bolle deksel. Zou dit van een vliegtuig kunnen zijn?
_________________ Metaaldetectie is een voorrecht,,, Wij kunnen zien wat onze voorouders niet konden zien en wij kunnen vinden wat onze kleinkinderen niet kunnen vinden!
|
| 27 jun 2026, 13:32 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28528 Woonplaats: Kerkrade
|
Misschien, aten deze ook in vrachtwagens of leger auto 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 30 jun 2026, 07:23 |
|
 |
|
Gierigegoudzoeker
|
Er kwam ooit ook een 20mm Hispano kanon uit. Ik heb wel proberen te zoeken op spitfire brandblusser. Maar krijg geen resultaten. Terwijl ik 100 procent zeker weet dat deze vliegtuigen een brandblusser aan boord hadden. Een deskundige had mij dat ooit verteld. Die werkte bij Defensie en is nu vliegtuigberger uit de wo2. Echter is het contact verloren gegaan na een (Naar mijn inziens) klein maar lullig conflict.
|
| 30 jun 2026, 07:35 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
Het is ook een brandblusser van een vliegtuig of voertuig. ww 2 . Er staan letters op die bieden houvast ,staan er ergens meer nummers of zo. meestal vind je alleen de beugel. gr wim
|
| 30 jun 2026, 23:45 |
|
 |
|
Gierigegoudzoeker
|
Hallo Wim,
Bedankt voor je berichtje, Er staan meer nummers in. Maar ben net wakker. Ik geef ze later door. Ze staan op het greepje.
|
| 01 jul 2026, 08:28 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|