|
|
Het is nu 17 jul 2026, 23:44
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
huntius
|
 Loden penning Caesar
Materiaal: lood Afmeting: 31 mm , 4 mm dik Gewicht: 26.49 gr Beschrijving van het voorwerp: Tijdje terug deze loden munt/ penning of zoiets gevonden, Voorzijde borstbeeld van en letters Caesar achterzijde staat veni vidi vici Ben benieuwd wat dit kan wezen , op deze stortakker heb ik ook romeins gevonden ring en 3 denaries en een as dus sluit niet uit dat het romeins kan wezen of een imitatie Gr Jan.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 jul 2026, 16:06 |
|
 |
|
huntius
|
 Re: Loden penning Caesar
En
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 jul 2026, 16:06 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28517 Woonplaats: Kerkrade
|
Veni, vidi, vici, Ik kwam, ik zag, ik overwon. Heeft nooit op Romeinse munten gestaan, denk dan ook niet dat het uit die tijd kont, maar veel recenter is. Gr Chris  P.S. de kartel rand kast ne denken aan een seratti = Romeinse republikeinse de denarius
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 17 jul 2026, 19:08 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Coinhunter Chris schreef: Veni, vidi, vici, Ik kwam, ik zag, ik overwon. Heeft nooit op Romeinse munten gestaan, denk dan ook niet dat het uit die tijd kont, maar veel recenter is. Gr Chris  Nou Jan dan kan ook deze in de lood bak hoor. Adri
|
| 17 jul 2026, 19:10 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7160 Woonplaats: Silversun
|
https://new.coinsweekly.com/nations/ita ... da-cavino/Ha Hunt kwam dit tegen lees het artikel maar eens door ,dus wellicht een creatie uit 1500 Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 17 jul 2026, 20:43 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7160 Woonplaats: Silversun
|
Adri Pieck schreef: Coinhunter Chris schreef: Veni, vidi, vici, Ik kwam, ik zag, ik overwon. Heeft nooit op Romeinse munten gestaan, denk dan ook niet dat het uit die tijd kont, maar veel recenter is. Gr Chris  Nou Jan dan kan ook deze in de lood bak hoor. Adri Zal d'r ook een Adrie bak bestaan 
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 17 jul 2026, 20:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28517 Woonplaats: Kerkrade
|
Wat Niels sl heeft ontdekt, klopt!!!
Deze werden al in 1500 gemaakt, hoe ik al zei , bestaat er geen munt uit de Romeinse tijd met dit opschrift!!!
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 17 jul 2026, 21:44 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|