|
|
|
|
|
|
Het is nu 10 aug 2026, 14:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Onbekend ringvormig voorwerp, rozenkrans/broche?
| Auteur |
Bericht |
|
Bill Evans
|
 Onbekend ringvormig voorwerp, rozenkrans/broche?
Gevonden op een rivieroever bij laag water. ~17mm diameter, gat ~10mm en weegt 5.5 gram. Vermoedelijk gemaakt van brons en heeft restjes van vergulding. Heeft aan beide zijden 11 knobbels die elk aan de onderkant verder versierd zijn. Te klein om als ring gedragen te worden. Iemand een idee wat dit is?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 aug 2026, 09:53 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
 Re: Onbekend ringvormig voorwerp, rozenkrans/broche?
Zal het niet gewoon een visloodje zijn Adri
|
| 10 aug 2026, 11:05 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Dat vraag ik me af, maar misschien heb je wel gelijk. Dan zou het wel van lood moeten zijn. Wat voor materiaal is het? Kan de dikke bol goed gereinigd worden? Ik ben benieuwd wat daaronder die prut zichtbaar is. Het doet me eigenlijk iets anders aan dan zo'n loden vislood met bolletjes die ik zelf ook wel eens eerder vond.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 10 aug 2026, 12:21 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Met zo'n rozenkrans in de vorm van een vaste ring (vingerrosario) kom je op zoiets uit. Maar of het dat ook is? Daarom zou ik graag die bovenste grote bol goed gereinigd zien! Misschien betreft het een oude voorloper daarvan? Nog wat voorbeelden van varianten van vingerrosario's toegevoegd.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 10 aug 2026, 12:30 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|