|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
goldmaxx
|
 zwerf steen
Materiaal: steen
Afmeting: 99x35 mm
Gewicht:312 gr
Beschrijving van het voorwerp: Ik denk dat dit een natuur gevormde steen is, maar de rondingen lijkt het of met mensen handen is gemaakt. het ligt goed in de hand, maar wat voor soort is, geen idee.
groet, Aaldert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 feb 2024, 12:18 |
|
 |
|
Wisse
|
 Re: zwerf steen
Ik denk aan een natuurlijk gevormde kei. Ik heb ook wel eens met dit soort bruine keien in de hand gestaan en getwijfeld of het een archeologische vondst was.
Bij menselijke bewerking mag je denk ik duidelijkere sporen van kloppen en/of polijsten verwachten. Maar je kunt ook niet uitsluiten dat zo’n natuurlijk gevormde kei ergens voor werd gebruikt…
Groet, Jaap
|
| 11 feb 2024, 12:36 |
|
 |
|
goldmaxx
|
Wisse schreef: Ik denk aan een natuurlijk gevormde kei. Ik heb ook wel eens met dit soort bruine keien in de hand gestaan en getwijfeld of het een archeologische vondst was.
Bij menselijke bewerking mag je denk ik duidelijkere sporen van kloppen en/of polijsten verwachten. Maar je kunt ook niet uitsluiten dat zo’n natuurlijk gevormde kei ergens voor werd gebruikt…
Groet, Jaap Hoi Jaap, Ik hou het ook op een stukje natuurlijk gevormde zwerfsteen, op de locatie waar ik deze steen heb gevonden, heb ik wel bewerkt vuursteen gevonden, tussen al die zwerfstenen. Bedankt voor het meedenken. Groet, Aaldert
|
| 13 feb 2024, 21:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooie steen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|